Saturday, 30 November 2013

[Parenting] Tips untuk Anak yang Kerap Demam Selsema dan Bahaya Penggunaan Ubat Selsema


Bahaya Penggunaan Ubat Selsema pada Kanak-kanak

Baru-baru ini, saya terbaca satu artikel menarik perkongsian dari Dr Zubaidi mengenai bahaya penggunaan ubat selsema dan kanak-kanak. Boleh klik gambar di bawah untuk membaca lebih lanjut artikel ini.

http://drzubaidi.com/blog/?p=670

Ini pula saya petik dari majalah RAPI, August 2012 mengenai isu yang sama.

"Kanak-kanak lebih peka terhadap kesan ubat-ubatan berbanding orang dewasa disebabkan fungsi organ yang masih berkembang dan belum matang sepenuhnya. Meskipun ada ubat-ubatan tertentu amat berkesan mengubati sesuatu jenis penyakit pada orang dewasa.

Berdasarakan laporan yang telah diterima, antara kesan buruk yang berlaku akibat pengambilan ubat batuk dan selsema adalah sawan, peningkatan kadar denyutan jantung menurunkan paras kesedaran dan kematian mengejut.

Penggunaan ubat Batuk (cough and cold) untuk kanak-kanak bawah umur 2 tahun: adalah tidak digalakan kerana berisiko mendapat kesan buruk yang serius hingga boleh menyebabkan kematian."

Ini memang menakutkan, adalah penting mendapatkan nasihat doktor sebelum perskripsi sebarang ubat-ubatan buat si comel. Dan amalkan pengambilan vitamin buat si comel agar boleh menjauhkan dari serangan-serangan virus dan pantogen ke dalam sistem kanak-kanak. Sememangnya susu ibu adalah yang terbaik, tetapi ada kalanya keperluan yang tidak mencukupi boleh dipenuhi dengan supplemen tambahan.

Mealshakes, Omega Guard dan Vitamin C - Tingkatkan Antibodi Kanak-kanak

Anak-anak saya sendiri dahulu sering jatuh sakit. Klinik dan hospital tu dah jadi macam rumah kedua. Hati ibu mana yang tak risau apabila anak sakit. Kalau demam tu, mesti kena 3 serangkai, demam, batuk dan selsema. Walaupun saya bukan jenis orang yang suka ubat kerana tahu kesan jangka panjangnya yang tidak bagus, tetapi saya terpaksa juga berikan anak-anak ubat apabila bila benar-benar perlu. Kadang-kadang rasa terkilan juga, tetapi saya tiada pilihan lain ketika itu.

Tetapi, Alhamdulillah kini saya telah menjumpai Shaklee. Sejak saya memberikan Mealshakes, Omega Guard dan Chewable Vitamin C kepada anak-anak saya, Alhamdulillah, antibodi mereka semakin kuat. Aanak-anak saya dah jarang demam atau selsema, batuk, kalau sakit pun, sekejap jer dah baik, tak melarat dan berlarutan macam dulu. Si kakak tu, kalau dulu susah sangat nak makan, tapi sekarang Alhamdulillah dah makin berselera saya tengok.

Jom kita baca sedikit info ringkas mengenai supplemen ini:


1) MealShakes
Shaklee Meal Shakes merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.

2) Omega Guard
Minyak ikan paling tulen dan mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 termasuk EPA, DHA dan ALA. pengambilan Omega Guard pada seawal umur 1 tahun ke atas kerana ia membantu meningkatkan sistem immune dan menyihatkan paru-paru dimana boleh menjauhkan serangan selsema dan batuk berkahak.

3) Chewable Vitamin C
Membekalkan 100mg Vitamin C yang ditambah dengan rose hips dan bioflavonoids complex. Rose hips dan bioflavonoids ni membantu meningkatkan lagi fungsi Vitamin C apabila masuk kedalam tubuh badan kita. Boleh dikunyah dan SEDAP. Mempunyai rasa limau dapat menyediakan vitamin C setara 1½ biji buah oren sangat ideal untuk kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang sukar untuk menelan pil. Antara manfaat utama Vitamin C, membantu meningkatkan sistem immune badan dan menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh.

Testimoni Mealshakes, Omega Gauard dan Chewable Vitamin C





Diharap perkongsian saya ini dapat membantu ibu-bapa membuat pilihan tepat dan tidak hanya menyumbat anak dengan ubat-ubatan yang semestinya bahan kimia with bad side effects. Sebagai ibu-bapa buat pilihan terbaik buat anak anda kerana mereka adalah anugerah TUHAN yang tak ternilai.

Yang pasti, saya yakin Shaklee telah membantu melengkapkan keperluan nutrisi anak-anak saya secara semulajadi. Shaklee dijamin 100% semulajadi, tanpa pewarna, pengawet dan perasa tambahan. Inilah yang terbaik untuk anak-anak saya.


 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Wednesday, 27 November 2013

[Testimoni Vivix] Vivix Penawar Terbaik Kencing Manis. Bacaan Turun dari 18 ke 5.4 !


Saya terbaca perkongsian dari Puan Halimatun Saadiah mengenai pengalaman beliau memberikan Vivix kepada bapa beliau yang menghidap penyakit kencing manis yang agak kritikal, bacaan setinggi 17-18. Perkongsian yang saya rasakan amat menarik membuatkan saya rasa saya patut berkongsi bersama anda semua, pengunjung Sweet Moms Vitamin Shop.

Jom sama-sama kita baca pengalaman Puan Halimatun Saadiah:


Secara ringkasnya, begini kisahnya:

1) Ayah beliau menghidap penyakit kencing manis yang agak kritikal, bacaan setinggi 17-18
2) Bermacam jenis ubat dan supplement dah cuba, tapi bacaan makin teruk sehingga tidak dapat dibaca
3) Berat badan turun mendadak, makan tak lalu, sentiasa letih dan penglihatan menjadi kembang

Setelah hampir 2 minggu beliau berikan ayah beliau Vivix, bacaan turun kepada 5.4!
Makan pun makin berselera, dah tak letih2, rasa bertenaga dan penglihatan pun dah semakin ok.
Subhanallah, semuanya dengan izin Allah.


Ramai yang berkira-kira untuk memberikan yang terbaik kepada ibu bapa. Tetapi, tak pula berkira untuk beli gadjet, handphone, tablet, handbag, baju, tudung dan macam-macam lagi untuk diri sendiri. Harga pun boleh tahan. Janganlah begitu yer.
Selagi ibu bapa kita masih ada, berikanlah yang terbaik untuk mereka.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

[Vivix] Kajian Saintifik Bagaimana Vivix/Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung


Apakah itu Vivix?

Vivix ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Apa yang hebatnya tentang Vivix Shaklee?
Fakta 1: Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsianya bukannya wain, tetapi Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods

Bahan aktif yg terdapat dalam VIVIX Shaklee

Bahan Aktif Vivix1 Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.


Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL mampu membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kandungan gula dalam darah, anti-keradangan, bahan anti-kanser selain mampu mengawal berat badan.

Apakah itu RESVERATROL?

Apa itu Resveratrol Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya. 
Resveratrol adalah antioksidan yang sangat berkesan yang dihasilkan oleh tumbuhan. Resveratrol juga merupakan sejenis polifenol yang biasa ditemui dalam wain merah. Satu kajian yang dijalankan oleh Jabatan Sains dan Teknologi, Universiti Ohio, AS, pada tahun 1997 membuktikan kejayaan resveratrol menyekat pembahagian sel-sel kanser di peringkat selular.

Manfaat Resveratrol

Manfaat Resveratrol Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.

Kajian Saintifik terhadap khasiat RESVERATROL
  • ANTI-RADANG
Vivix Anti Radang Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.
  • KANSER PARU-PARU
Vivix Lung Cancer Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.

  • KANSER PROSTAT
Vivix Kanser Prostat Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.
  • KANSER PAYUDARA
Vivix Kanser Payudara Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.
  • KANSER KOLON
Vivix Kanser Kolon Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.
  • DIABETES
Vivix Diabetes Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.

  • JANTUNG
Vivix Jantung Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.

Banyak bukti tentang kajian saintifik ke atas kebaikan RESVERATROL. Jika anda percaya pada kebaikan RESVERATROL..

Memperkenal VIVIX SHAKLEE, hasil kajian di dalam makmal menunjukkan VIVIX SHAKLEE 10 x ganda melebihi RESVERATROL!

Vivix 10 x resveratrol Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes, Kanser & Jantung?   Kajian Saintifik Membuktikannya.


 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Perbezaan dan Keistimewaan Shaklee


Selain dari menjalani ujian kualiti dan diperbuat dari bahan-bahan terpilih, cara vitamin-vitamin Shaklee bertindak juga berbeza.

Sebelum itu jom kita lihat bagaimana nutrien dari makanan kita diserap oleh sistem penghadaman kita:

sistem penghadaman manusia

Secara umumnya, kebanyakan nutrien makanan kita diserap di usus kecil. Proses pencernaan makanan bermula dari dalam mulut lagi, oleh air liur. Kemudian esofagus menghantar makanan yang kita kunyah, atau vitamin yang kita telan ke dalam perut. Asid hidroklorik dalam perut adalah sangat penting, bukan saja untuk pencernaan, malah ketidakseimbangan asid dalam perut boleh mendatangkan pelabagi masalah kesihatan, misalnya ulser perut, kelesuan melampau, rambut gugur dan sebagainya.

Pil vitamin Shaklee yang terbukti mempunyai bioavailabiliti yang tinggi (kadar penyerapan yang tinggi) telah diperbuat dengan coating atau ‘kulit’ yang bertindak mengawal nutrien-nutrien di dalamnya untuk ‘dilepaskan’ pada tempat yang sepatutnya, seperti dalam rajah di bawah misalnya:

penyerapan vitamin shaklee

Vita-Lea memiliki ciri ‘folic acid micro coating’ yang dilepaskan di dalam perut kerana beberapa nutrien terutama iodin diproses di sini. Vitamin A diserap di jejunum, oleh itu Carotomax (Vitamin A) tidak ‘pecah’ sebelum melepasi perut. Vitamin C dilengkapi dengan ‘gel diffusion’ agar khasiatnya bertahan selama 12 jam di dalam darah.

Untuk penyerapan yang lebih maksimum, adalah lebih baik beberapa vitamin diambil pada masa yang berbeza, misalnya pil yang mengandungi zat besi (Vita-Lea) dengan Kalsium (Ostematrix) kerana bukan saja kedua-duanya diserap di tempat yang sama, tapi juga kerana zat besi dan kalsium cenderung untuk ‘bind’ bersama-sama dan boleh menjadikan penyerapan kedua-dua nutrien ini terganggu.

Jadi, adakah vitamin ini tidak boleh diambil bersama-sama? Boleh, tiada masalah, cuma lebih baik diambil pada masa yang berbeza, ini kerana selain nutrien ini berpotensi untuk menghalang penyerapan antara satu sama lain, tubuh kita juga mempunyai keupayaan yang berbeza untuk menyerap nutrien. Malah, lebih baik vitamin larut lemak (ADEK) diambil selepas makan makanan berlemak/berminyak, dan vitamin larut air (B dan C) diambil bersama-sama.

Sekiranya mempunyai masalah dengan pengambilan vitamin, atau anda ingin mendapatkan pandangan yang lebih dalam, boleh hubungi pengedar Shaklee anda.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Tuesday, 26 November 2013

[Testimoni Vitamin C dan E] Jerawat dan Parut Semakin Hilang dengan Shaklee


Kulit wajah yang licin, cerah dan berseri pastinya menjadi idaman setiap wanita. Bagi yang mempunyai masalah kulit terutamanya parut dan jerawat, sedikit sebanyak masalah ini akan mempengaruhi tahap keyakinan dan emosi sesiapa sahaja yang menghadapinya. Wajah yang bermasalah akan membuatkan seseorang itu sering berasa rendah diri, sedih, tertekan dan malu berhadapan dengan orang.

Ramai yang sering meratap dan mengeluh akan keadaan diri sendiri. Tapi, itu bukan jalan penyelesaiannya. Walau apa pun masalah yang kita hadapi, meratap dan mengeluh tidak memberi apa-apa manfaat. Apa yang lebih penting adalah TINDAKAN anda.

Dah cuba pelbagai produk kecantikan, tapi tidak memberi kesan yang positif?
Pernah cuba rawatan dari dalam, dengan mengambil vitamin dan supplemen?

Walau apapun usaha anda, yang penting jangan PUTUS ASA. Amalkan dengan SABAR dan KONSISTEN.

Jom kita lihat testimoni dari cik Jue Satria, yang telah mengamalkan Vitamin C dan Vitamin E Shaklee dengan konsisten. Berkat kesabaran beliau, jerawat dan parut di wajah beliau semakin hilang dan kulit wajah semakin berseri.

 

Berminat untuk mencuba?

Jom sihat dan cantik bersama Shaklee.
 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Monday, 25 November 2013

[Pregnancy] Makanan Dan Minuman Yang Perlu Dielakkan Ketika Hamil


Setiap wanita yang hamil memerlukan pelbagai nutrien, vitamin dan mineral dalam setiap makanan dan minuman yang diambil untuk membantu perkembangan janin di dalam perut. Tetapi setiap pengambilan makanan dan minuman semasa hamil mestilah diambil dengan berhati-hati kerana semasa mengandung, sistem imun ibu hamil semakin berkurangan. Jadi ia adalah lebih sensitif kepada toksin, parasit atau terdapat kuman dalam makanan dan minuman. 


Berikut adalah makanan dan minuman yang perlu DIELAKKAN ketika mengandung:

1) Telur separuh masak atau telur mentah, atau makanan yang disediakan dengan menggunakan telur mentah sebagai contoh: mayonis buat sendiri

2) Daging mentah, ikan mentah atau separa masak. Seperti stik daging yang di masak dagingnya masih merah jambu, sushi dan ikan salmon

3) Susu, keju atau yogurt (tairu) yang tidak disterilkan

4) Organ binatang contohnya hati kerana bahagian ini mempunyai lebih kandungan Vitamin A dan membahayakan kandungan anda

5) Makanan yang dipanas berulangkali mestilah dipanaskan dengan kepanasan maxima untuk memastikan bakteria tiada lagi.

6) Makanan berpanggang atau BBQ yang dibiarkan beberapa ketika sebelum dihidangkan

7) Kekacang. Elakkan jika si ibu pernah mempunyai sejarah alahan

8) Sayuran yang tidak dibasuh dengan betul. Sayuran ini perlu dicuci untuk mengelakkan tokoplasma.

9) Stik tuna, ikan tertentu atau ikan bersaiz besar kerana mengandungi paras tinggi merkuri yang boleh menyebabkan kerosakan saraf jika dimakan dalam kuantiti yang besar. FDA mencadangkan saiz cadangan untuk sajian ikan seperti ini adalah terhad kepada 12 auns seminggu.

10) Jangan minum minuman yang mengandungi alkohol kerana ia boleh menyebabkan keabnormalan dalam perkembangan janin dan boleh menyebabkan masalah emosi terhadap bayi tersebut

11) Minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, teh perlu dielakkan atau terhad kerana kopi menjejaskan berat badan bayi di dalam kandungan. Ia juga boleh memberi risiko keguguran yang tinggi dan kafein juga boleh menganggu penyerapan zat besi yang diperlukan oleh ibu yang mengandung.

Jadi untuk mendapatkan kehamilan yang sihat, panduan ini sangat berguna untuk bakal ibu yang pertama kalinya mengandung. Kerana ini dapat menjaminkan kesihatan ibu dan anak.


 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sunday, 24 November 2013

[Testimoni Vitamin C] Tingkatkan Sistem Imunisasi, Penawar Terbaik untuk Selsema dan Resdung


Masih ingat lagi, apakah vitamin pertama sekali yang diperkenalkan kepada kita sewaktu kita kecil?
Saya pasti ramai yang menjawab Vitamin C.

Kebanyakan kana-kanak diberi Vitamin C kerana Vitamin C sudah ternyata mampu meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak agar tidak selalu sakit, malah juga membantu untuk mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit.

Jika sebelum ini, saya telah banyak berkongsi dengan anda mengenai testimoni Vitamin C Sustained Release Shaklee untuk kecantikan kulit, kali ini saya akan berkongsi dengan anda pengalaman pengguna mengenai Vitamin C yang telah membantu mereka menangani masalah selsema dan resdung.


Suami saya sendiri juga mempunyai masalah resdung, selalu demam dan selsema. Dan Vitamin C adalah salah satu supplemen wajib yang saya berikan kepada suami saya. Dah jatuh cinta dah dia dengan Vitamin C:) Kalau dulu, waktu resdung menyerang, dengan sakit kepala, selsema, bersin berhari-hari, ubat doktor pun berpaket-paket, tapi kini Alhamdulillah, jarang dah suami saya sakit, kalau tiba-tiba sakit atau resdung datang, cepat-cepat telan 2 biji Vitamin C. Esoknya dah ok :)

Jom kita baca testimoni lain tentang Vitamin C :




Klik sini untuk info lanjut mengenai Vitamin C Sustained Release Shaklee

Berminat untuk mencuba?
Hubungi saya yer...

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

[Kesuburan] Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) dan Kesan Terhadap Kesuburan


Apa itu Polycystic ovarian syndrome (PCOS)

Polycystic ovarian syndrome atau nama singkatanya PCOS adalah masalah perubatan dimana ovari anda bertindak secara tidak normal yang menyebabkan terjadinya masalah haid tidak teratur, tiada haid dan masalah infertiliti. PCOS adalah diantara penyebab utama ketidaksuburan dan terjadi pada sekitar 5 hingga 10 peratus wanita pada usia reproduksi.


Gejala PCOS boleh terjadi seawal puberti, iaitu ketika haid pertama kali bermula. Ia disebabkan oleh ovari yang gagal merembeskan hormon dalam kuantiti yang sepatutnya dan berlakulah ketidak seimbangan hormon yang menyebabkan tumbesaran folikel terbantut dan gagal mengeluarkan telur. Walaubagaimanapun kebanyakkannya gejala PCOS berlaku lebih perlahan lahan dan berperingkat- ringkat dan menjadi lebih ketara apabila meningkat usia.

Gejala PCOS Termasuk
  • Menstruasi yang tidak teratur atau tiada langsung sampai berbulan bulan 
  • Peningkatan bulu pada badan dan muka (juga dikenali sebagai hirsutism) 
  • Jerawat 
  • Gelap warna kulit di sepanjang leher, ketiak, celah kangkang, dan di bahagian dalam paha 
  • Masalah Obesiti 
  • Jangkitan kulat vagina 
  • Masalah kencing manis

Apa Kesan PCOS dan Bagaimana Ia Mempengaruhi Kesuburan

Masalah PCOS selalunya berpunca dari kelenjar pituitari lagi. Kelenjar pituitari yang terletak pada otak adalah kelenjar utama badan manusia yang memainkan peranan dalam mengawal rembesan hormon untuk seluruh tubuh kita. Disebabkan ketidaknormalan pada kadar rembesen hormon LH dan FSH dari pituitari, folikel folikel yang membentuk pada awal kitaran haid gagal matang, menyebabkan telur tidak dilepaskan dan ovulasi tidak berlaku. Disebabkan tiada ovulasi, kadar rembesan hormon progesteron menjadi rendah dan tidak seimbang dengan hormon tahap hormon lain seperti estrogen dan androgen. Progesterone adalah hormon yang penting untuk memastikan kitaran haid yang normal.

Kekurangan hormon progestrone menyebabkan haid tidak teratur atau tiada langsung kadang kadang berbulan bulan lamanya. Bila haid bermula, pengidap PCOS selalunya akan mengalami haid yang banyak dan sakit senggugut yang melampau disebabkan oleh tisu tebal dan darah yang terkumpul akibat dari haid yang lewat.

PCOS juga menyebabkan konsentrasi yang lebih tinggi hormon lelaki (androgen) menyebabkan ramai pengidap PCOS mengalami bulu badan yang berlebihan.

Disamping itu, ramai pengidap PCOS mengalami tahap insulin yang tinggi yang boleh menganggu tumbesaran folikel menyebabkan follikel gagal matang terjadilah cyst cyst kecil pada ovari . Cyst cyst yang terlalu banyak akan menyebabkan ovari menjadi bengkak dan ini boleh dilihat pada ujian Ultrasound.

Siapa yang Berisiko? Apa Punca PCOS? 

Wanita dengan PCOS sering mempunyai ahli keluarga yang mempunyai masalah yang sama dan ia dikaitkan dengan masalah genetik. Ini bermakna bahawa jika anda mengalami PCOS, kemungkinan besar anda ibu dan saudara perempuan yang lain juga mengalami PCOS. Sekiranya anda mempunyai anak perempuan, ada berkemungkinan yang anak anda juga mendapat masalah yang sama.

Bagaimana Diagnosa PCOS Dilakukan

Untuk memberikan diagnosa yang tepat, sejarah perubatan akan diambil termasuklah kitaran haid anda dan sejarah keluarga.

Pemeriksaan fizikal termasuk pemeriksaan faraj and ujian US. Beberapa ujian darah seperti ujian hormon LH and FSH akan diambil. Ujian Ultrasound faraj mungkin juga akan dilakukan untuk melihat dengan jelas cyst cyst kecil pada ovari anda.


Bagaimana PCOS Dirawat

Rawatan bergantung sepenuhnya pada gejala anda dan juga keinginan anda untuk hamil. Saranan selalunya diberikan tentang pemakanan seperti pengurangan karbohidrat dalam diet dan senaman untuk mengurangkan tahap insulin. Bagi mereka yang ingin hamil, ubat subur seperti clomid atau Gonal F akan diberikan untuk mencetuskan ovulasi. Dalam kes- kes dimana ubat subur tidak begitu efektif, ovarian drilling mungkin disarankan untuk memecahkan cyst cyst kecil pada ovari. 

Wanita dengan PCOS harus menyedari potensi risiko kesihatan jangka panjang. Risiko untuk mendapat kanser rahim dan kencing manis adalah tinggi. 

PCOS juga dikaitkan dengan penyakit jantung, tahap kolesterol yang tidak normal dan tekanan darah tinggi dan wanita yang mengidap PCOS dinasihatkan menjalani pemeriksaan kesihatan secara rutin. PCOS adalah masalah yang anda alami sejak anda dilahirkan dan setakat ini tiada ubat untuk menyembuhkan penyakit ini sepenuhnya. Walaubagaimanpun dengan rawatan yang tepat, gejala PCOS pasti dapat dikawal.

Sekiranya anda berhasrat untuk hamil, terdapat beberapa kaedah rawatan yang boleh anda jalani dan menjadi hamil bukan sesuatu yang mustahil. 

Anda disarankan mengambil suplemen atau vitamin tambahan bagi menampung kekurangan nutrisi dan mengawal selia hormon agar lebih stabil. 

Cadangan Supplemen Shaklee untuk PCOS 

1) Gla Complex

Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon serta mengawalatur kitaran haid. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenalpasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dpt ditingkatkan. Selain itu, GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma utk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut.

Mengandungi vitamin E. Vitamin E merupakan salah satu anti-oksidan yg dikatakan mampu menghasilkan sperma dan ovum yg lebih berkualiti. GLA juga membantu mengatasi masalah senggugut dan PMS. Diambil sebelum tidur bagi membantu memecahkan lemak berlebihan.

2) B Complex 

Merupakan vitamin untuk saraf. Terkenal sebagai anti-stress yang baik. Menjaga mood kita agar sentiasa ceria dan mengelakkan tekanan perasaan

3) Omega Guard

Minyak ikan terbaik di dunia. Mengandungi 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA dll. Antara kebaikan omega-3 adalah untuk mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita, meningkatkan system imun badan, membantu mengurangkan tekanan, mengawal masalah obesity dll

4) ESP

Non-GMO protein dari sumber premium. Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. Apa2 dlm tubuh kita terdiri dari sel termasuklah ovum, rahim dll. Tubuh yang bermasalah adalah kerana sel tidak sihat...berikan sel kita makanan yang berkualiti tinggi (sel mkn protein)..InsyaAllah tubuh kita kan sihat..

5) Vitamin C

Antioksidan. melindungi sel supaya lebih sihat. tingkatkan imun sistem kita.

6) Vita-Lea 

Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.

7) Alfalfa 

Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia. Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido).Ia juga memberi kelegaan semasa haid . Untuk suami pula, ia meningkatkan stamina seorang suami. mengatasi masalah sakit ketika bersama.

InsyaAllah..kita usaha sebaik mungkin.
Namun Allah juga yang menentukan.
Doa banyak-banyak ok ...

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

[Kesuburan] 10 Tips Merangsang Kehamilan & Makanan Tambahan yang Disarankan


Kehamilan dan melahirkan zuriat adalah saat-saat paling berharga buat seorang wanita.  Ia menandakan pusingan kehidupan sebagai seorang wanita telah pun lengkap.

Namun, bukan semua wanita mudah untuk mengandung dan melahirkan anak. Ada segelintir daripada kita yang memerlukan bantuan bagi merangsang kehamilan dan memerlukan makanan tambahan untuk mempercepat proses kehamilan.

Pokoknya, jangan pernah terfikir untuk berhenti berusaha!


10 Tips Merangsang Kehamilan

Bagi anda yang tergolong dalam kategori sukar untuk hamil ini. Jangan bersedih. Yakinlah bahawa ini semua adalah rezeki dari Allah Taala untuk bakal ibu dan ayah.
Barangkali TIPS berikut boleh membantu anda. Tiada salahnya untuk anda mencuba tips berikut:
  • Anda boleh mula mengambil Asid Folik. Pengambilan 0.4mg Asid Folik ini dapat mengurangkan 50 hingga 70 peratus risiko kemungkinan  melahirkan bayi yang mengalami kecacatan tiub neural. Pengambilan Asid Folik haruslah sekurang-kurangnya 2 atau 3 bulan sebelum mengandung.
  • Jadikanlah sesi melakukan hubungan intim sebagai saat yang paling ditunggu-tunggu dan menyeronokkan. Untuk menjadikannya lebih menarik, gunakanlah bilik lain selain dari bilik tidur untuk mengubah suasana sensual.
  • Hindarkan dari terus bangun dan menuju ke bilik air selepas melakukan hubungan seks. Berbaringlah sekurang-kurangnya lima minit. Tujuannya ialah untuk meningkatkan jumlah sperma yang berjaya berenang ke ovum.
  • Sematkan dalam ingatan! Menghasilkan zuriat adalah ibarat bermain dengan nombor. Walaupun semuanya kelihatan ‘sempurna’ di mata anda, hakikatnya hanya peluang adalah 25 ke 30 peratus untuk hamil bagi setiap kitaran kesuburan.
  • Adakah anda peminat tegar minuman berkafein? Bolehlah hentikannnya sekarang. Bertukarlah kepada minuman tanpa kafein. Pengambilan lebih daripada 3 cawan minuman berkafein dalam sehari boleh menghalang perkembangan bayi dan menyumbang kepada masalah kesuburan.
  • Sekiranya anda atau pasangan anda, bekerja di tempat yang mendedahkan anda atau pasangan kepada bahan-bahan yang berbahaya, anda perlu bertekad untuk mencari peluang kerja di tempat lain. Ada sesetengah bahan boleh memberi kesan negatif kepada kualiti sperma, ovum mahupun perkembangan embrio.
  • Berjumpa doktor untuk mengetahui rekod perubatan anda dan berbincanglah dengan terbuka berkenaan perancangan untuk hamil.
  • Pastikan kawasan di sekitar faraj adalah ‘mesra sperma’. Elakkan penggunaan penyembur faraj atau tuala wanita yang berbau wangi kerana ini menyebabkan ketidakseimbangan pH di sekitar vagina. Juga elakkan bahan pencuci buatan atau minyak sayuran kerana ianya boleh membunuh sperma anda!
  • Pujuklah suami anda untuk mandi air sejuk lebih kurang 30 minit sebelum melakukan hubungan intim. Ini kerana mengikut kajian,  air sejuk akan melancarkan pengaliran darah dan meningkatkan kadar pergerakan sperma.
  • Sebaik sahaja anda selesai mengadakan hubungan kelamin, letakkanlah bantal di bawah punggung dan tunggu selama 30 minit. Mengapa biarkan graviti menghalang? Berikan sedikit ransangan kepada ‘mereka’ untuk berenang.
Setelah kita berusaha dengan segala petua dan tips yang disarankan, justeru mintalah pada Allah yang Maha Berkuasa. Antara himpunan doa yang boleh diamalkan oleh kita sebagai muslim adalah seperti berikut:
Doa Nabi Zakaria alaihi as Salam :
رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ (38)
Artinya : “Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”. (QS. Ali Imran : 38)
رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ (89)
Artinya : “Dan (ingatlah kisah) Zakaria, tatkala ia menyeru Tuhannya: “Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah waris yang paling Baik.” (QS. Al Anbiya : 89)
Doa Nabi Ibrahim ‘Alaihi as Salam:
رَبِّ هَبْ لِي مِنَ الصَّالِحِينَ (100)
Artinya : “Ya Tuhanku, anugrahkanlah kepadaku (seorang anak) yang Termasuk orang-orang yang saleh.”(QS. Ash Shafat : 100)
Cadangan Supplemen Shaklee untuk Meningkatkan Kesuburan

Testimonial Doc on set Kesuburan Shaklee 10 TIPS Merangsang Kehamilan & Makanan Tambahan yang Disarankan
Petikan dari Facebook Dr Hamid Arshat, pakar sakit puan yang terkenal di Malaysia

1) Vitalea 

Pengambilan Vitalea adalah bagi memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian yang diperlukan dapat dipenuhi. Kebiasaanya, pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak fakto dan kekangan. Uniknya, Vitalea atau multivitamin Shaklee mengandungi formula iron yang sangat penting bagi tubuh

2) B Complex

Memainkan peranan paling penting bagi mengelakkan kemurungan (anti-stress) dan membantu untuk menstabilkan hormon. Vitamin B Complex Shaklee ini turut mengandungi Asid Folik dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

3) Vitamin C 

Bagi lelaki, vitamin C membantu mencegah penggumpalan sperma dan menjadikannya lebih bergerak aktif (sesuai untuk perokok). Bagi wanita, ia membantu mengawal keseimbangan hormon, menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan. Keunikan Vita-C Shaklee adalah pada sistem "sustained release" di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan dan akan bertahan lebih lama dalam badan.

4) ESP

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.
Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP bantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil. Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.

5) Vitamin E

Vitamin E membantu meningkatkan hormon seks sama ada untuk  lelaki mahupun wanita. Keunikan Vitamin E Shaklee adalah kerana ianya turut mengandungi silenium berbanding lambakan Vitamin E lain di pasaran yang dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung dalam masa yang sama boleh meningkatkan pengeluaran hormon testosteron.

6) Zinc Complex
 
Zink memberi kesan terhadap pelbagai hormon termasuklah hormon seksual, hormone tiroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostat dan tiroid yang tidak aktif . Kekurangan zink juga dikatakan antara sebab kemandulan. Istilah yang digunakan adalah “Below the level of technical sterility”  bermaksud ‘di bawah paras kesuburan’. Ia mempengaruhi bilangan sperma (sperm count) dan pergerakan sperma (sperm motility). Justeru, zink ini memang penting untuk meningkatkan kesuburan.

7) GLA Complex

Berperanan membantu mengatasi masalah haid tidak yang teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti. Lebih baik dari Primrose Oil.

8) Alfalfa Complex

Alfalfa ini turut dikenali sebagai vitamin cinta. Ia membantu mengatasi rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri kerana fungsinya seperti herba Kacip Fatimah.

Akhir sekali, harus disematkan dalam ingatan kita sebagai seorang muslim, zuriat ini adalah anugerah dan rezeki dari Allah SWT. Kita sebagai manusia yang lemah perlu terus berusaha tanpa jemu. Kemudian, berdoa dan bertawakal kepadaNya agar penantian kita untuk memperolehi zuriat diperkenankan oleh Allah yang Maha Berkuasa. Insha-Allah.

Credit

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Saturday, 23 November 2013

[Shaklee] Billboard Syarikat Nutrisi Semulajadi No. 1 di US, di Seluruh Malaysia


Baru-baru ini, pada 2 October 2013, Shaklee telah melancarkan online system yang bukan sahaja telah membantu memudahkan lagi urusan perniagaan kami sebagai pengedar Shaklee, malah juga memberi banyak manfaat kepada semua yang juga menjadi ahli Shaklee walaupun hanya beli untuk makan sendiri.

Antara manfaat dari online system ini:
  • Pembelian bukan hanya boleh dibeli di branch Shaklee, malah juga melalui online system. Klik klik, bayar, dan barang akan anda terima dalam masa 1-2 hari bekerja. Untuk yang buat business, anda juga akan menggunakan konsep yang sama. Apabila ada order dari customer, anda hanya perlu order, dan Shaklee akan pos barang terus ke customer anda
  • Anda juga boleh mendapat semua berita terkini mengenai Shaklee melalui online sytem, contohnya maklumat mengenai produk Shaklee, mengenai event Shaklee dan pelbagai lagi maklumat-maklumat terkini lain
Itu antara manfaat yang bakal anda perolehi dari online system Shaklee. Bagi yang ingin memulakan business Shaklee, banyak lagi manfaat lain yang bakal anda perolehi.

Berbalik kepada tajuk entry kali ni, Shaklee telah melancarkan lagi satu benda yang telah lama dinanti-nantikan, iaitu Billboard Shaklee. Billboard Shaklee telah mula berada di sepanjang lebuhraya Utara-Selatan bermula 15 November 2013. Hebat!


Salah satu Billboard yang telah dirakamkan 

Online system sudah, billboard sudah. 
Apa lagi selepas ini :)
Semakin hari, Shaklee semakin mengorak langkah.
Rata-rata, telah ramai yang mengenali Shaklee.

Shaklee bukan sahaja telah meningkatkan taraf kesihatan ramai, merealisasikan impian ramai orang dari segi tahap penampilan dan kecantikan, malah juga telah membatu ramai dalam meningkatkan taraf kehidupan mereka.

Saya berasa amat bersyukur dipertemukan dengan Shaklee dan team yang hebat, dan syukur kepada Allah kerana telah membuka pintu hati saya untuk bersama-sama Shaklee.
Shaklee benar-benar telah merubah hidup saya.


Rugi kot kalau tak cuba dan join Shaklee sekarang :)

Free and exclusive consultation khas buat anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop.


Hubungi saya 
Cik Jatt @ 013-4894037 
cikjattshop@yahoo.com

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

[Pregnancy] Cadangan Supplemen Shaklee untuk Ibu Hamil / Mengandung



Ibu hamil memerlukan nutrisi yang lebih tinggi dari orang lain, jadi tidak hairan jika ibu hamil diberikan suplemen. Ini bukan sahaja untuk kandungan tetapi juga mengelakkan risiko semasa kelahiran.

Apakah vitamin terbaik buat ibu hamil?



  1. Vitalea Iron Formula (multivitamin dan multimineral)
  2. B Complex (lengkap dengan asid folik)
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix (kalsium magnesium)
  5. ESP/ Mealshakes (sumber protein)
  6. Omega Guard



Secara ringkasnya, fungsi setiap vitamin adalah seperti berikut :

1) Vitalea with Iron Formula
  • Vitalea diformulasikan dengan iron (zat besi) di mana ia adalah sangat penting bagi ibu hamil terutama jika ibu ada masalah masalah mudah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia adalah berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak.
  • Ia membantu tumbesaran bayi dalam kandungan.
  • Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi.

2) B Complex
  • B Complex Shaklee adalah unik kerana ianya lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan vitamin B.
  • Asid folik adalah sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya ‘spina bifida’.
  • Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari.
  • Adalah penting bagi memastikan keperluan asid folik adalah mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung sehinggalah tempoh awal mengandung. Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.

3) Sustained Release Vitamin C
  • Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat.
  • Ia juga membantu dalam penghadaman zat. Di samping itu Vitamin C juga meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh (cth: flu).
  • 1 biji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari?
  • Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.
  • Ia juga membantu mengurangkan efek stretch mark ketika hamil.

4) Ostematrix (Kalsium)
  • Ibu hamil memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari.
  • Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Dengan adanya vitamin D, kalsium dapat diserap dengan lebih baik oleh tubuh kita.
  • Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
  • Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.
  • Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot (simpul biawak)
  • Menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
  • Sekiranya ibu hamil mengalami masalah kekurangan kalsium, ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis pada usia tua.
  • Sangat sesuai bagi orang yang tidak suka minum susu.
  • Ia juga membantu mengelakkan komplikasi kepada ibu ketika meneran sewaktu bersalin.
Quote from babycenter :
" When you're pregnant, your developing baby needs calcium to build strong bones and teeth; to grow a healthy heart, nerves, and muscles; and to develop a normal heart rhythm and blood-clotting abilities. If you don't get enough calcium in your diet when you're pregnant, your baby will draw it from your bones, which may impair your own health later on. " (Baby Center)


5) ESP/Mealshake (Protein)
  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak.
  • Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik.
  • Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit.
  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.
  • Protein memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu, protein juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
  • Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.
  • Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

6) OmegaGuard (Omega 3)
  • Mengandungi DHA yang sangat penting untuk perkembangan otak bayi.
  • DHA dan EPA dari OmegaGuard ini penting untuk pembentukan otak dan mata bayi.
  • Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan juga membantu badan ibu naik secara melampau.
  • Pengambilan Omega guard juga membantu mencantikkan kulit anda!
Quote from BellaOnline :
" DHA and EPA make up about 70% of a newborn baby’s brain, retina and nervous system. The only way a fetus can get these important omega 3 fatty acids is from mom. And the amount is dependent on how much she's getting in her pregnancy diet. " (BellaOnline)

Istimewanya, pengambilan semua supplemen ini boleh disambung semasa berpantang dan semasa menyusukan bayi.

Credit

Testimoni Set Ibu Hamil / Mengandung Shaklee






Berikan hanya yang terbaik buat anda dan anak anda...
Jika ingin mendapatkan supplemen Shaklee, cepat2 contact saya ye .

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit