Friday 11 April 2014

Cara Hilangkan Jerawat dan Parut dengan Minyak


Hahh.. tu diaaa. Minyak apa la yang boleh hilangkan jerawat dan parut tu..
Takkan nak letak minyak masak kat muka? Minyak tanah? Minyak petrol?

Ok, kalau tanya encey Google, memang banyak la jawapan yang akan keluar. Tapi, entry saya kali ni, saya akan berkongsi berdasarkan pengalaman saya jer la. Kalau nak try minyak lain, boleh. Tapi saya tak jaminla keberkesanan dia macam mana. At your own risk. Hihi

Kalau nak diikutkan, saya ni lagi berani try benda-benda natural macam ni daripada try pakai krim atau masker yang banyak dijual tu. Kalau tengok orang jual, series teringin nak beli. Macam best kan. Yang produk-produk korea jepun tu macam best kan, dahla packaging pun mearik, cute jer. Ikut nafsu, nak beli jer tempek kat muka. Tapi bila pk2 balik, lepas tempek kat muka kang bertempek-tempek pula segala mak nenek jerawat bintik2 merah kat muka, menyesal tak sudah kang. Nasib baik sedar diri, kulit dah jenis sensitif senang naik jerawat, tak payah nak mengada-ngada cuba yang bukan-bukan.

Ok, meh saya kongsi minyak apa yang pernah saya guna untuk menghilangkan jerawat dan parut kat muka.

1) Garden of Eden Rosa T

Minyak ni series best korang. Minyak ni saya guna time study dulu. Tiap2 malam sapu kat muka sebelum tidur. Memang jerawat dan parut cepat hilang. Walaupun agak mahal harganya, tapi tak terasa sangat la, sebab study dulu dapat scholarship kan. Oopss. Guna duit scholar. Yer la, keperluan jugak ni. Minyak ni ada 2 size, 5mL dengan 10mL. Harganya time tu, 5mL, RM 20 lebih, kalau yang 10mL tu dekat RM50 kalau tak silap, beli kat Watson. Kalau tak silap. Itu 10 tahun lepas la. Tak sure la wujud lagi ke tak minyak ni. Kalau ada pun, harga mungkin dah naik sikit.

Kecik jer botolnya, cepat jer habis ku rasa time tu. High maintainance sungguh :)

Gambar dari Google
So, mungkin wujud lagi minyak ni. Packaging jer dah lain


2) Virgin Coconut Oil

Ok, yang ni saya beli dulu sebab pernah terbaca review tentang minyak ni, kalau sapu kat jerawat, jerawat cepat kecut. Saya tak pernah cuba, korang boleh cuba yer. Sekarang saya guna minyak ni untuk cuci make-up saja.

Virgin Coconut Oil

3) Vitamin E Shaklee

Highly recommended! Vitamin Shaklee pertama yang saya cuba, dan dah jatuh cinta sampai sekarang, Vitamin E. Yang bestnya, Vitamin E ni, 2 in 1. Nak makan boleh, nak sapu ke muka boleh. Bila disapu ke muka, jerawat cepat kecut, parut cepat pudar, kulit pun makin cantik. Kalau dimakan, bukan sahaja kulit makin cantik, dalaman pun semakin sihat. Harga pun mampu milik. 1 botol ada 120 biji, untuk 4 bulan. Berbaloi kan. 


 Vitamin E Shaklee

Selamat mencuba! 

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: