Friday 22 July 2016

Vivix Membantu Pesakit SLE Kembali Sembuh


Assalamualaikum dan Salam Jumaat semua :)

Hari ni saya nak berkongsi tentang penyakit yang jarang kita dengar tetapi sebenarnya ramai yang menghidap penyakit ni, iaitu SLE.

SLE adalah Systematic Lupus Erythematosus. SLE ialah penyakit kronik autoimun di mana antibodi dalam tubuh pesakit yang sepatutnya melindungi badan untuk melawan penyakit tiba-tiba berubah dan bercelaru dengan menyerang sel badan atau organ manusia. Antibodi badan kita serang diri kita..mula-mula dengar macam tak percaya..tapi ini lah ketentuan..rahsia Allah..


Jenis-jenis SLE

1. Discoid Lupus Erythematous (DLE):
  • Hanya melibatkan kulit
  • Jarang merebak ke oragan lain
2. Systematic Lupus Erythematous (SLE):
  • Boleh merebak ke organ lain
  • Boleh mengakibatkan kematian
Tanda Dan Gejala SLE
 
SLE ini juga digelar penyakit seribu wajah. Kerana simptom-simptom yg dialami berubah mengikut individu. Antaranya:
  • ruam-ruam pada kulit muka dan badan
  • kulit yang sensitif kepada cahaya matahari
  • ulser pada mulut
  • keguguran rambut
  • sakit dan radang pada sendi
  • demam yang berlarutan
  • rasa letih-lesu
  • sakit di bahagian dada apabila bernafas (pleurisy)
  • vasculitis (radang pada saluran darah).
Boleh ke penyakit ini sembuh?

Di sini saya nak berkongsi beberapa kisah pesakit SLE, bagaimana mereka bertarung dengan penyakit ni dan akhirnya kini semakin sembuh.

Testimoni 1

"Hari ini Iffa ingin bercerita tentang satu potion ajaib dari SHAKLEE yang telah Iffa amalkan selama hampir 5 bulan untuk merawat/mengubati masalah SLE/MCTD/RA atau lebih mudah Iffa katakan, sakit autoimmune yang masih menjadi misteri puncanya.. 

Tentu ramai yang telah tahu tentang masalah kesihatan Iffa ini..mungkin ramai juga yang tidak mengetahuinya kerana jika anda bertemu Iffa secara face to face, pasti anda semua tidak akan percaya, tubuh yang comel dan ceria ini menanggung derita sakit yang tiada penawarnya(itu kata doktor sains).

Sedikit latar belakang tentang Iffa dan sakit iffa: 
Sejak zaman kanak-kanak selalu mengalami sakit dada, muka n kulit pucat – anemia 
1998 – Warded kerana alahan kepada ubat tahan muntah setelah demam yang tak kebah2 
1998 – 2002 : Sepanjang sesi persekolahan di asrama, selalu sakit, anemic yang berpanjangan tetapi masih aktif bersukan, beraktiviti di sekolah.. 
Collapse in 2000 ketika saat hampir menduduki PMR, mengalami gangguan memory dan focus (Even soalan math yang mudah pun tidak boleh nk buat – sampai Iffa nangis2 dengan En Khalid minta kelas extra – Terima Kasih Cikgu..Jasamu tidakkan kulupakan..) 
2003 – 2007 : Mula mengalami radang sendi, demam panas tiba-tiba and mmg tidak mampu utk bangun n ke kuliah. Disahkan mengidap RA.. menjalani pelbagai rawatan utk RA – modern, homeo, alternatif, syifaa dll… tetapi usaha tidak berjaya… 
Oct 2006 : Collapse sekali lagi, Liver damaged, nerve attack, severe bleeding on skin internal and external due to steven johnson sindrom.. Was critical and warded for 10 days at PUTRA, Malacca.. (According to Doctor, peluang hidup sangat tipis – berserah & tawakal pada Allah..) Alhamdulillah Allah masih berikan Iffa peluang untuk hidup.. berbakti dan berkongsi tentang cara hidup sihat bersama anda semua hingga hari ini. 

Ok, cukup setakat itu ttg sakit iffa.. if nak cerita detail, Iffa boleh terbitkan buku ..(^__^). 

Ramai yang tidak tahu tentang sakit autoimmune, bagi mereka yang mempunyai ahli keluarga yang mengalaminya barulah ada kesedaran untuk mengetahui ttg sakit ini wujud.. Alhamdulillah di Malaysia, Persatuan SLE Malaysia (PSLEM) sudah mula giat memberikan kesedaran ttg sakit ini. 

Baiklah, jika anda semua ingin tahu.. rawatan yang ada untuk pesakit SLE ini ialah dengan pengambilan steroid.. tinggi atau rendah dosenya bergantung kepada activity cell yang menyerang pesakit.. terdapat juga ubat tambahan yang diberikan .. spt plaquenil utk MCTD dll..(hampir lupa sbb sudah hampir setahun Iffa x ambil ubat-ubat ini – jangan marah ye doctor, ubat-ubat itu terlalu byk kesan sampingan, i’d like to stay healthy but with natural ways). 

Alhamdulillah, setelah mencari-cari supplement yang boleh membantu Iffa kekal cergas, tidak demam berpanjangan dan dijauhi dari jangkitan penyakit (orang SLE ni senang dpt infection tau)..dan yang penting, Iffa mampu berdiri, berjalan, melakukan kerja-kerja harian tanpa rasa seperti dililit atau berjalan diatas kawat2 duri.. Iffa bertemu Shaklee.. mula-mula makan untuk tambah susu, tapi tergerak hati untuk cuba VIVIX, potion ajaib..kuasa Allah SWT." 

 Inilah Puan Iffah Anuar. 
Bersama beliau adalah Mr Daniel Loo, juga seorang pesakit SLE yang kini semakin sembuh dengan Shaklee

Testimoni 2


Testimoni 3


Testimoni 4


Alhamdulillah, yang penting kita ikhtiar dan selebihnya semuanya dengan kuasa Allah.

Vivix amat membantu untuk pesakit SLE kerana ia bertindak melindungi dan memperbaiki sel sampai tahap DNA. Ia turut membantu mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sel. Vivix ni bertindak menjaga kesihatan menyeluruh. Ia membantu melindungi kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular, kesihatan otak, melindungi dan menyelenggara fungsi sistem imunisasi yang lebih baik, kesihatan sendi, melambatkan penuaan sel agar tidak mudah rosak, membekalkan antioksida yang tinggi bagi melawan radikal bebas serta meningkatkan tenaga pada tahap sel.
 
Jadi kepada merka yang ada penyakit SLE atau sanak saudara yang alami sakit yang sama, boleh lah ikhtiar dengan Vivix.
 
 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: