Wednesday 12 April 2017

Rahsia Kulit Cerah Gebu, Tiada Lagi Masalah Kulit Berbelang Dan Sunburn Teruk


Sinaran matahari sebenarnya bagus untuk kulit. Ianya mampu memberi vitamin D iaitu ketika sinar matahari pagi sebelum jam 9.00 pagi.

Tapi, sekiranya kulit kita terlalu terdedah kepada matahari sepanjang hari, ini akan membeli lebih banyak kesan negatif.

Selain kulit menjadi gelap, kusam dan berbelang, terdapat lagi beberapa kesan negatif lain akibat dari terdedah kepada matahari atau sunburn ni. Sebab tu kita seharusnya melindungi kulit dari menjadi sunburn, atau apabila dah sunburn, ikhtiarla untuk sembuhkan kembali kulit kita dengan cepat.


Kesan Buruk Apabila Kulit Sunburn Atau Terdedah Kepada Matahari
  • Tisu kulit akan rosak
  • Kulit menjadi sensitif, kemerah-merahan, ruam atau gatal
  • Merosakkan kolagen kulit dan mengakibatkan penuaan lebih cepat. Ramai yang kelihatan tua sebelum usia, ini dinamakan premature aging (kulit berkedut, garis halus, kusam) 
  • Timbulnya masalah seperti jeragat, jerawat, blackhead, whitehead
  • Meningkatkan risiko kanser kulit
Inilah yang akan terjadi jika kita terdedah dengan matahari tanpa perlindungan sewajarnya.

Cara Elakkan Dan Hilangkan Sunburn

Macam mana nak elakkan sunburn?

Kalau dah sunburn, macam mana nak hilangkan sunburn dengan cepat?

Saya pernah kongsikan di sini Cara Berkesan Hilangkan Sunburn Dengan Cepat

Kali ni, saya nak berkongsi pula kisah sahabat saya, Puan Irda yang menceritkana bagaimana kulit beliau yang mempunyai masalah sunburn yang teruk, dengan segala blackhead whitehead bagai, kini dah cerah dan gebu. Memang cantik tau kulit kawan saya ni sekarang. Jeles i :)

Jom baca kisah beliau.

Rahsia Kulit Cerah Gebu, Tiada Lagi Masalah Kulit Berbelang Dan Sunburn Teruk


KINI KULIT SAYA TIDAK SUNBURN LAGI. MALAH LIANG PORI SAYA JUGA MENGECIL

"Assalamualaikum W.B.T dan salam sejahtera. Nama saya Irdayati binti Abdul Air. Saya berusia 36 tahun (2017). Saya merupakan seorang bekas konsultant perancang bandar dan desa.

Kerjaya saya memerlukan saya kerap pergi outstation; sama ada untuk menghadiri mesyuarat ataupun melawat tapak projek. Ada kalanya sehingga berhari-hari saya perlu melakukan pemeriksaan tapak. Apabila berada di tapak projek, kebiasaannya saya akan terdedah kepada cahaya matahari secara langsung. Tidak kiralah sama ada sewaktu dalam perjalanan mahupun sewaktu membuat survey di tapak projek. Sehinggakan kulit saya menjadi berminyak, timbul blackheads dan whiteheads serta kusam akibat sunburn. Paling sedih apabila saya buka tudung, garis belak seperti ‘sempadan’ amat jelas ketara di bahagian pipi & pelipis saya. Macam nak nangis rasanya bila tengok.

Saya jenis yang sangat memilih dalam produk skincare. Takut sangat nak cuba sembarangan; takut ada bahan berbahaya di dalamnya. Sebelum berkenalan dengan Nutriwhite Shaklee, saya pernah mencuba satu jenama yang dijual di kedai butik khas untuk kecantikan dan wangian yang berasaskan bahan semulajadi. Katanya, produk skincare mereka mampu mengurangkan sunburn dan mengurangkan masalah kulit berminyak saya. Ternyata tidak! Malah, kulit saya jadi semakin berminyak sehingga kelihatan berkilat seperti cermin terutamanya di waktu pagi sewaktu bangun dari tidur.

Setelah setahun saya mengamalkan ESP dalam rutin harian saya (untuk penyusuan bayi), saya perasan yang kulit saya menjadi lebih cerah sekata dan gebu. Pada waktu itu, terbuka pintu hati saya untuk mencuba produk Nutriwhite yg dikatakan direka khas untuk kulit orang Asia. Saya bermula dengan Gentle Deep Foaming Cleanser. Kemudian, setiap bulan saya beli satu-persatu pula Spot Whitening Treatment, Ultimate Protection Whitening Lotion, Soothing Radiance Whitening Softener, Gentle Action Makeup Remover; dan yang terkini saya beli Overnight Renewal Whitening Cream.

Seriusnya, saya sangat-sangat berpuas hati. Kulit saya yang dulu mudah sunburn tetapi lambat untuk pulih kembali, kini dah tak mudah sunburn lagi! Dah takde dah garis belak di pipi dan pelipis saya. Malah, Makeup Remover telah berjaya membebaskan liang pori saya dari tersumbat oleh blackheads dan whiteheads! Untuk kesan yang lebih mantap, saya tambah pula ambil Shaklee Collagen Powder yang berjaya menjadikan liang pori saya mengecil!

Terima kasih Nutriwhite Shaklee kerana telah menjadi ASBAB TERBAIK untuk saya mendapat kulit yang diidamkan. Sampai orang gelarkan saya ‘Kakak Cantik’! Awww!"

Apa Tu Nutriwhite Dan Betul Ke Sangat Berkesan ?

Mungkin ramai yang masih belum tahu, selain produk vitamin, Shaklee juga mengeluarkan rangkaian produk penjagaan muka untuk luaran.
  
Produk penjagaan kulit yang dikongsikan oleh Puan Irda di atas adalah Nutriwhite.

Dan seperti biasa, sesuai dengan trademark dan janji Shaklee, produk Nutriwhite juga adalah selamat, semulajadi dan berkesan.

Sememangnya Nutriwhite ni sentiasa menjadi pilihan ramai, sampaikan stock dekat Shaklee pun cepat je sold out.

Untuk maklumat lanjut mengenai Nutriwhite dan perkongsian pengalaman mereka yang menggunakan Nutriwhite, boleh klik di sini >> Produk Pencuci Muka Terbaik Untuk Cerahkan Kulit Tanpa Kesan Sampingan Merbahaya

Bagaimana Nak Dapatkan Produk Shaklee Untuk Hilangkan Sunburn

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, boleh hubungi saya Cik Jatt 013-4894037.
InsyaAllah saya akan memberi konsultasi terbaik untuk membantu anda berdasarkan pengalaman saya selama 4 tahun lebih bersama Shaklee.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: