Wednesday 14 December 2016

Mee Tarik Warisan Asli Di Aman Central, Alor Setar Kedah


Berkurun dah cerita mee tarik ni. Dah berkurun juga la saya teringin nak makan, tapi belum berkesempatan lagi. Jauh la pula nak mencari.

Dalam Pulau Pinang ni takde lagi mee tarik ni, ada la satu baru buka dekat Mydin Bukit Mertajam, tapi agak jauh la juga nak pergi. Yang tu kat mainland, nak kena keluar dari pulau la kalau nak pergi makan situ.

Kebetulan baru-baru ni, saya terbaca ada dibuka kat Aman Central, Alor Setar Kedah. Hahh.. yang tu dekat sangat la dengan rumah my parents. So, weekend baru ni, dah alang-alang balik kampung tu, singgah la makan situ sekejap.

Pergi berdua je dating dengan cik abang sebab my parents ada hal time tu. Anak-anak pula nak ikut mak tok & ngan wan. Memang kasi can la kat mama ngan ayah nak dating :)

Mee Tarik Warisan Asli Aman Central, Alor Setar Kedah

Selain mee, ada juga disediakan menu lain seperti nasi dan lauk-pauk

Kat sini self service. So kita tulis sendiri apa yang kita nak order

Dah decide and tulis nak order apa, cik abang gi order and bayar dulu


Macam biasa, air sampai dulu.
1 for me and 1 for him :)

 Saya order yang ni
Mee Soup With Braised Beef
Yang ni actually menu utama, tu yang nak try tu.
Mee dia series sedap, tapi kuah dia ok-ok saja bagi saya.
Tapi cik abang cakap sedap

 Cik abang order yang ni
Fried Wet Mee With Sliced Beef
Mee dia lagi gemuk dari mee sup yang saya order
Pada saya, yang ni lagi sedap
Portion dia, banyak giler, macam mee sup yang saya order tu

 Tanda kata pernah mai :)

Mee Soup With Braised Beef - RM 14.80
Fried Wet Mee With Sliced Beef - RM 12.80
Orange Juice - RM 3.20
Ice Lemon Tea - RM 3.20

Total untuk 2 orang - RM 34.00

Okla. Standard la harga dia :)

Specialnya mee tarik ni, cara buat, bahan dan segala resepi tu originally dari China. Handmade tau.
Tokey dia pun memang Cina Muslim.

Dah banyak dah cawangan Mee Tarik Warisan Asli ni. Jap saya list down kat mana ada.
  • Mee Tarik Warisan Asli HQ, Sungai Besi 
  • Shah Alam
  • Bangi
  • KL Sentral
  • Gombak
  • Kota Damansara
  • SOGO KL
  • Mesra Mall Terengganu
  • Cyberjaya
  • Mydin Pelangi Indah
  • Mydin Bukit Mertajam
  • KLCC
  • KLIA 2
  • Amanjaya Mall Sungai Petani
  • Mydin Gong Badak, Terengganu
Untuk info lanjut, boleh KLIK SINI ya.

Thanks for reading :)

 

No comments: