Wednesday 15 February 2017

Set Berpantang Terbaik Pilihan Ramai Ibu


Tempoh berpantang merupakan tempoh yang kritikal bagi ibu-ibu yang baru melahirkan bayi. Setelah 9 bulan tubuh si ibu mengalami fasa-fasa perubahan termasuk ketika proses kelahiran bayi, si ibu harus memulihkan kembali kesihatan badan dalaman dan kecantikan luaran.  

Penjagaan dalaman dan luaran semasa berpantang ni dapat membantu menguatkan dan menyihatkan badan ibu bersalin. Di samping itu, ia juga dapat membantu mengembalikan bentuk badan dan juga dapat membantu pengeluaran susu badan. Ia juga penting untuk keintiman suami isteri, setelah habis berpantang. 

Antara perkara yang membuatkan ibu-ibu mengandung pening dan hari-hari tanya encik Google adalah set berpantang terbaik untuk diambil selepas bersalin nanti.

Lagilah kalau ibu yang mengandung anak sulung kan. Bagi ibu yang pernah bersalin pula, dan mungkin tak berpuas hati dengan set berpantang yang digunakan semasa berpantang anak yang sebelumnya, pasti nak cari set berpantang yang lebih baik.


Dilema Ibu Berpantang

Pelbagai dilema yang akan dihadapi oleh setiap ibu yang mengandung, tak kirala anak pertama, kedua, ketiga dan seterusnya. 

Dilema yang boleh dikatakan hampir sama untuk semua ibu yang akan melalui tempoh berpantang. Antaranya:
  • Kesakitan akibat jahitan ceaser atau episiotomi (di bahagian vagina)
  • Masalah penyusuan seperti sukar menyusu anak atau susu badan kurang 
  • Perubahan bentuk badan, berat badan bertambah, perut menggeleber, badan mengembang
  • Stretch mark di perut, paha, payudara 
  • Kulit kusam, jeragat, tompok-tompok hitam akibat perubahan hormon 
  • Letih dan tiada tenaga
  • Mood yang tidak tentu akibat trauma selepas proses bersalin
  • Sembelit
  • Rambut gugur
Kesemua dilema di atas dapat diatasi sekiranya ibu berpantang bersikap positif dan mengamalkan pemakanan yang seimbang. Dan yang paling penting, untuk membantu proses pemulihan ibu-ibu berpantang adalah penjagaan dalaman seperti pengambilan supplemen. Pengambilan supplement atau set berpantang ni adalah satu keperluan yang wajib, bukan lagi satu pilihan.

Set Berpantang Terbaik Pilihan Ramai Ibu Zaman Sekarang

Sekarang ni memang banyak set berpantang yang berada di pasaran yang boleh dipertimbangkan untuk menjadi pilihan ibu-ibu berpantang.

Dan, saya pasti semua ibu pasti mahukan set berpantang yang dapat membantu mengatasi dilema-dilema seperti yang saya senaraikan di atas.

Perasan tak, kalau tanya encik Google kan, set berpantang yang paling banyak muncul adalah Set Berpantang Shaklee.

Itu tandanya, set berpantang Shaklee ni merupakan set yang plaing mendapat tempat di hati semua ibu berpantang. Begitu banyak manfaat yang diperolehi dan masing-masing seronok berkongsi pengalaman masing-masing berpantang dengan Shaklee.

Berikut saya kongsikan juga pengalaman Puan Nadimah Muhamad, yang baru melahirkan anak beliau yang sulung dan mengamalkan Set Berpantang Shaklee.


"Hai semua. Assalamualaikum!

Nadim nak share sikit pengalaman berpantang anak yang pertama ni dengan set berpantang Shaklee.

Sebenarnya set yang Nadim ada untuk berpantang ni adalah set vitamin yang memang Nadim dah makan sejak 3tahun lepas lagi.

Tapi sebab baru first time mengandung kan, so lagi konsisten la Nadim ambik setiap vitamin tu. Tak nak la pulak jadi apa-apa kat anak.

Lagi2 sejarah keturunan keluarga belah arwah mak Nadim memang banyak and hampir semuanya GDM masa mengandung yang terus lekat diebetes sampai akhir hayat dan keguguran banyak2 kali. And Nadim BEBAS GDM!

Masa berpantang Nadim ada vitamin B complex, zinc complex, vitalea, oste, vitamin C dan Omega guard. Tambah 1 lagi vivix yang memang Nadim beli khas untuk berpantang. Masa ni belum lagi minda terbukak untuk minum ESP yang super famous tu.

Alhamdulillah berkat konsisten makan setiap hari vitamin2 ni, hasilnya luka Nadim cepat baik. Cepat bercantum elok cumanya benang jahitan tu je lah rasa tak selesa.

Daripada dalam ward lepas bersalin lagi Nadim dah ada susu yang warnanya sangat kuning dan pekat. Zayyad dah menyusu daripada minit-minit pertama dia lahir lagi dan masa tu dia sangat bersih walaupon belum dimandikan. Menjadi ibu kepada anak yang pertama ni jadi igauan ramai ibu2. TAKUT TAKDE SUSU!

Tapi alhamdulillah, sejak daripada awal lagi memang dah follow bab penyusuan susu ibu. Segala ilmu dah dikorek dan hanya tinggal apply je. Dan alhamdulillah juga, berkat kerajinan dapatla 2 tong nasi besar bawak balik EBM frozen stock selepas 2 bulan berpantang kat kampung. Zayyad takde jaundis yer walaupon Nadim darah O.

Nadim berpantang dengan inlaw yang mana tak bagi makan buah pon masa pantang. Bayangkan nutrisi apa je yang ada. Karbohidrat dari nasi dan protein dari ikan, dan sayur yang dah dibuat tumis air. Sayur kompem takde nutrisi sebab dah layu gila lepas dimasak.
Kurang nutrisi menyebabkan luka lambat sembuh dan ibu kekurangan tenaga!

Tapi semua berjalan lancar. Sepanjang berpantang, semua orang cakap macam tak pantang pon. Bertenaga! Mandikan anak sendiri, mandi sendiri,drive sendiri ke klinik untuk checkup sebulan, makan memang la sendiri. Hihi.

Muka Nadim pon tak pucat. Rambut masa tu pon tak gugur. Darah nifas sangat lancar. Kalau darah yang tak lancar ni bahaya yang boleh sebabkan ibu rasa sakit gila dalam perut macam nak bersalin lagi!

Owh lupa! Lepas 2 minggu berat dah kembali 55 kg dan habis pantang berat dah 54kg!

Tu lah pengalaman nadim dengan set berpantang shaklee. Sembelit pon takde bila konsisten makan ostematriks. Jangan tak taw, sembelit adalah salah satu mimpi ngeri yang amat bagi ibu berpantang.

Yang bestnya, set tu lah daripada dulu 3 tahun lepas hingga lah sekarang menyusukan anak yang dah berumur 10 bulan. Stretchmark Nadim yang macam harimau belang dah hilang masa Zayyad umur 6-7 bulan lagi!

Vitamin Shaklee memang awesome! InsyaAllah takkan cari set lain dah untuk seterusnya pon!

Cadangan Nadim, kalau korang takut nak makan jamu2 yang akan menyebabkan anak terkena jaundis dan dalam masa yang sama nak kembali sihat, langsing dan bertenaga serta susu banyak, Shaklee PILIHAN PERTAMA!



Ingin berpantang dengan Set Berpantang Shaklee, hubungi saya sekarang ok. Banyak kebaikan Set Berpantang Shaklee ni, yang bersalin ceaserean pun boleh ambil, takde masalah. Malah bagus sangat, sebab set ni sangat membantu untuk sembuhkan luka-luka akibat pembedahan.

Klik sini untuk tips berpantang, info lanjut dan testimoni Set Berpantang/Bersalin Shaklee

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: