Wednesday 30 October 2013

[Online Business - WAHM] Cara Mudah Memulakan Online Business. Shaklee Pilihan Terbaik


Sekarang ni kalau kita lihat, sudah menjadi trend orang shopping online kan. Tesco pun ada online shopping tau. Klik klik, bayar, kejap g sampailah lori Tesco depan rumah. Semuanya di hujung jari jer.

Ramai yang lebih suka shopping secara online ni, termasuklah saya, sebab menjimatkan masa, tenaga dan wang. Peniaga yang menjual secara online pun semakin ramai sekarang. Cakap jer nak apa, semua ada. Saya ni berniaga online takla lama sangat. Adala dalam 3 tahun macam tu. Selama ni buat part time je, dan Alhamdulillah akan menjadi full time bulan December ni. Yup, betul, saya akan menjadi seorang WAHM tak lama lagi, Alhamdulillah :)


Boleh baca kat sini kisah bagaimana saya memulakan online business saya.

Kelebihan Berniaga Secara Online

Antara sebab mengapa saya memilih untuk menjalankan business secara online adalah kerana:

* Modal yang diperlukan tidak besar kerana saya tak perlu mencari tapak kedai, tidak perlu menggaji pekerja, tidak perlu berulang-alik ke kedai. Segala-galanya saya boleh lakukan di rumah sahaja

* Masa yang flexible. Saya boleh buat 24 hours, time main dengan anak-anak pun boleh berbusiness, time buat kerja rumah, time anak-anak tidur. Time pergi jalan-jalan makan angin pun saya masih boleh berbusiness.

* Market yang luas, sebab online business ni ibarat viral. Contohnya, sesiapa sahaja yang Google, seluruh Malaysia malah luar negara pun, akan menjumpai kedai online saya.

* Saya adalah BOS, jadi saya tak terikat dengan mana-mana pihak tertentu. Saya bebas bergerak dan membuat keputusan sendiri.

Jika anda dah lama menyimpan cita-cita untuk memulakan online business, nasihat saya, JUST DO IT! Tak perlu tunggu untuk masa yang sesuai, tak perlu tunggu sampai ilmu penuh di dada. Lagi lama anda tunggu, lagi lambatlah hasil yang anda akan dapat, padahal orang lain dah maju ke hadapan. Percayalah, semuanya bermula dengan ZERO.

Tips dan Cara Memulakan Online Business

Berikut saya kongsikan 4 cara dan tips mudah bagi anda yang sedang berkira-kira untuk memulakan online business.

1) Produk

Nak berniaga kena ada barang kan. Dalam online business ni, ada 2 jenis yang boleh anda jual, produk fizikal (barangan kecantikan dan kesihatan, tudung, baju, buku dll) atau service (khidmat buat blog, khidmat buat page dll). Jika anda tak tahu nak jual apa, apa kata mulakan dengan minat anda. Macam saya dulu, saya ni memang minat betul bab-bab kecantikan dan kesihatan, jadi saya buat keputusan untuk menjual produk kecantikan dan kesihatan ni. Jika anda minat buat kek contohnya, boleh jual kek. Jika anda minat fashion contohnya, boleh jual tudung, blouse, kasut, accesories.

2) Modal

Berniaga secara online ni tak memerlukan modal yang banyak sebenarnya, sebab anda dah jimat kos untuk pekerja dan tapak kedai. Anda cuma perlukan modal untuk stok. Saya pasti ramai yang ada masalah dengan modal samada tiada modal atau takut untuk mengeluarkan modal, sebab takut barang tak laku. Buat anda yang mempunyai masalah ni, anda boleh buat business secara dropship. Dropship bermaksud, anda hanya perlu mencari customer, tetapi anda tidak perlu membeli atau menyimpan stok. Apabila dah ada pelanggan, anda hanya perlu memaklumlan kepada pembekal, dan pembekal akan menghantar barang terus ke customer. Anda akan mendapat komisen dari jualan yang dibuat.

3) Ilmu/Mentor

Berniaga secara online ni perlukan ilmu. Ilmu untuk promote di blog, ilmu untuk promote di Facebook. Anda boleh Google segala info yang berkenaan, ada e-book, ada seminar, ada video tutorial. Lagi bagus, ada mentor :)

4) Medium Marketing

Antara medium untuk marketing yang anda boleh gunakan, seperti Facebook, Blog, Twitter, Instagram, Forum, Mudah, Lelong dan pelbagai medium lagi. Kebanyakannya PERCUMA !! Pilih dan fokus medium yang anda nak gunakan.

Mudah atau senang?
Cuba dulu baru tau. Orang lain boleh, takkan kita tak boleh. Allah dah bagi peluang sama rata kepada semua hamba-Nya. Tugas kita, jika peluang dah di depan mata, grab peluang yang ada.

Shaklee - Online Business Terbaik

Jika anda stuck dengan point pertama, PRODUK, tak tau nak jual apa, Shaklee adalah pilihan TERBAIK untuk anda. Anda hanya perlu mendaftar menjadi pengedar Shaklee, dan anda boleh terus memulakan online business anda.

1) PRODUK : Shaklee

2) MODAL : Hanya perlu bayar registration RM75 untuk seumur hidup atau anda boleh mendapat keahlian PERCUMA jika membuat pembelian melebihi RM670.

Klik sini untuk cara-cara menjadi ahli/pengedar Shaklee

Dengan Shaklee, anda boleh menjalankan perniagaan walaupun tanpa stok. Kerana apabila anda ada order dari customer, anda cuma perlu order melalui Online Sistem Shaklee, dan Shaklee akan pos terus ke rumah/office customer anda. Mudah kan :)

3) ILMU/MENTOR : Jika anda mendaftar untuk bersama-sama team saya, saya adalah mentor anda, termasuk mentor-mentor saya. Anda akan dimasukkan ke dalam Facebook secret group untuk belajar segala ilmu. Selain mentor, anda juga akan bersama-sama group support yang akan sentiasa membantu anda.

4) MEDIUM MARKETING : Yes, anda boleh gunakan apa sahaja medium untuk berkongsi mengenai produk Shaklee
Ramai yang dah berniaga Shaklee? Takut takde customer? 
Perasaan yang perlu dibuang jauh-jauh. Kalau takde customer, kenapa group Shaklee kami semakin hari semakin berkembang? Kenapa sales group kami semakin bertambah?
Yakinlah, rezeki Allah sangat luas. Ibarat ikan di lautan, takkan habis ikan di lautan walaupun hari-hari ikan dijala nelayan.

Peluang sudah ada depan mata, U DECIDE!  

Jom semua. Kejar impian anda! Go For It and Just Do It !!!
Fast Action, Fast Result

Anda berminat?
Hubungi saya Cik Jatt @ 013-4894037 / cikjattshop@yahoo.com


***********************************************************

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)

ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Email : cikjattshop@yahoo.com
♥ Fanpage : Sweet Mom Vitamin Center

No comments: