Thursday 23 March 2017

Hilangkan Katarak Atau Selaput Mata Dengan Berkesan Tanpa Pembedahan


Masalah katarak atau selaput mata adalah masalah yang agak sinonim di kalangan warga emas, terutamanya mereka yang ada masalah kencing manis.

Kebiasaannya seseorang yang menghadapi masalah katarak akan mula mengalami kekaburan penglihatan dan silau apabila melihat cahaya terang. Jika dahulu semua aktiviti mudah dilakukan seperti melihat paparan telefon bimbit atau membaca surat khabar tetapi kini penglihatan semakin tidak jelas.

Jika masalah ini makin serius, jalan terakhir untuk hilangkan masalah katarak anda adalah pembedahan.

Namun sekiranya tidak dirawat dengan segera, lama-kelamaan keadaan tersebut boleh menyebabkan buta.
Tahukah anda, hampir 80% masalah kebutaan berpunca daripada katarak?

Artikel kali ni, saya akan berkongsi dengan anda info tentang katarak dan alternatif untuk merawat katarak tanpa perlu menjalani pembedahan.


Apa Itu Katarak ?


Katarak merupakan satu keadaan kanta mata yang asalnya bersifat jernih dan lut cahaya telah bertukar menjadi keruh. Masalah tersebut membuatkan penglihatan pesakit kabur atau berkabus kerana tompokan kabur pada kanta matanya.

Punca katarak ini terjadi disebabkan oleh proses :
  • Penuaan 
  • Kecederaan pada mata 
  • Penyakit tertentu seperti Diabetes
  • Pengambilan sesetangah jenis ubat. 
Tanda Dan Gejala Katarak
  • Kabur 
  • Silau 
  • Kerap menukar preskripsi cermin mata 
  • Penglihatan berganda pada sebelah mata 
  • Rabun ayam 
  • Warna kelihatan pudar
Jika anda salah seorang daripada pesakit diabetes, penyakit ini mungkin akan lebih teruk lagi jika tidak diberi rawatan awal. Pesakit diabetes mempunyai kandungan gula dalam darah yang tinggi akan menyebabkan kanta mata menjadi tebal dan legap lalu menghalang cahaya daripada memasuki mata dengan sepenuhnya.

Keadaan legap inilah yang dinamakan katarak. Sekiranya kadar legap adalah sedikit atau minimal, penglihatan mungkin masih tidak terganggu. Sekiranya kanta menjadi semakin legap dan berkabus, penglihatan akan menjadi lebih teruk dan akan terganggu.

Ini juga akan menjejaskan aktivit harian anda seperti memandu, membaca, menonton TV dan pelbagai lagi.

Apakah Rawatan Untuk Katarak

Kebiasaannya, jika anda atau ahli keluarga anda mengalami masalah katarak doktor akan menyarankan anda melakukan pembedahan mata.

Pembedahan tersebut dilakukan untuk keluarkan kanta mata yang berselaput. Kebiasaannya kanta yang asli akan digantikan dengan kanta implan intraokular (IOL) yang kekal.

Bagaimana Vitamin Shaklee Membantu Mengatasi Katarak

Vitamin Shaklee adalah alternatif untuk membantu mengatasi masalah katarak atau selaput mata secara semulajadi.


Vivix

Vivix Shaklee adalah salah satu suplemen semulajadi yang tinggi antioksidan. Dengan adanya ramuan tumbuhan campuran botani yang kaya dengan Resveratrol dan Polifenol. Vivix dapat membaiki penglihatan dan penyembuhan luka dengan cepat dan selamat.

Carotomax

Carotomax yang sangat sinonim sebagai antioksidan hebat dan sumber karatenoid terbaik yang bagus untuk kesihatan mata. Carotomax ini mengandungi 6 jenis karotenoid, dikekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato bukan GMO, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit strawberry, fava d’anta, cantaloupe dan lobak merah.

Apa Kata Pesakit Katarak Yang Amalkan Vitamin Shaklee

Testimoni 1

Katarak hilang, sakit lutut hilang, kulit pun makin berseri


Testimoni 2

Katarak hilang tanpa pembedahan


"Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017. 

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat. 

Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak. Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. 

Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum. Kalau nak cuba turunkan power mata anda, tak salah mencuba sesuatu yang baik dan mempunyai kajian seperti di Shaklee."

Bagaiamana nak dapatkan Set Kesihatan Mata Shaklee

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, boleh hubungi saya Cik Jatt 013-4894037.
InsyaAllah saya akan memberi konsultasi terbaik untuk membantu anda berdasarkan pengalaman saya selama 4 tahun lebih bersama Shaklee.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: