Friday 26 December 2014

Semangat Nak Bersukan Dengan NIKE SHOES Yang Selesa Dan Cantik!


Zaman sekarang ni, semakin ramai yang mementingkan kesihatan dan mula mengamalkan gaya hidup sihat dengan bersukan. Ramai yang sudah mula pergi gym, berjogging, bermain badminton, futsal dan sebagainya. Bagi yang sudah berkeluarga dan mempunyai anak-anak, bersukan juga adalah salah satu aktiviti sihat yang boleh dilakukan bersama-sama ketika waktu petang atau hujung minggu.

Bila nak bersukan, kenalah ada peralatan sukan yang sesuai kan. Salah satu peralatan sukan yang paling penting, tentulah kasut sukan, setuju tak.
Macam mana korang beli kasut sukan eh? Tengok jenama yang terkenal terus beli atau macam mana ye..

Selain jenama, ada beberapa kriteria yang harus diambil kira juga, sebelum nak membeli kasut sukan ni:
  • Faktor keselesaan. Keselesaan amatlah penting kerana ianya akan memudahkan kita membuat aktiviti lasak dan memilih sepasang kasut yang terbaik pastinya dapat mengelakkan perkara yang tidak diingini seperti kecederaan. 
  • Selain daripada itu ketahanan sesuatu kasut itu juga haruslah diambil kira. Kasut yang tahan lasak pastinya dapat dipakai untuk tempoh yang lama. Barulah jimat dan berbaloi, bak kata orang putih, money spent well
Cakap tentang selesa dan tahan lasak ni, teringat kasut sukan saya yang telah banyak berjasa dari zaman saya belajar dekat Germany dulu. Sebelum fly dulu, beli siap-siap kat Malaysia, bawa merantau sampai kat Germany. Kasut sukan tu saya pakai bukan semata-mata untuk bersukan tau, siap bawa meredah salji, panjat bukit, turun bukit, pergi kelas pun pakai kasut sukan ni. Punyalah selesa dan tahan lasak. Saya pilih jenama Nike waktu tu, bukan semata-mata sebab jenama, tapi sebab design nya yang selesa dan tahan lasak tu.

Ni gambar saya waktu Team Building company saya 2 tahun lepas. Percaya tak yang saya pakai ni kasut sukan saya yang sama ketika saya belajar dulu. Bertahun-tahun tahan tu.


Sekarang ni banyak design yang cantik-cantik kasut sukan ni kan. Hari tu cik abang ada sebut nak beli kasut sukan baru. Tengok koleksi kasut sukan NIKE shoes dekat Zalora ni menarik jugak. Simple and trendy. I pun tergoda tengok. Ni kalau beli ni, makin semangat nak bersukan cik abang I ni.
Kualiti memang confirm la tip top. Daripada atlit biasa sampaila ke bintang-bintang sukan ternama dunia pun pilih Nike ni tau. Yang penting, harga pun sangat berpatutan.

If korang pun tengah mencari sepasang kasut sukan terkini, yang selesa dan tahan lasak, koleksi kasut sukan NIKE shoes ni adalah pilihan terbaik untuk korang. Kaum-kaum isteri tu, nak hadiahkan kat cik abang pun molek sangat ni.

Jom-jom kita terjah koleksi kasut sukan NIKE shoes dekat Zalora ni jom!

1 comment:

kuchalana said...

kasut pun dah comle kan...kenalah rajin2 gi jogging