Saturday 20 July 2013

[Tip Kurus Langsing] Tips untuk Kurangkan Berat Badan Ketika Berpuasa


Salam Ramadhan kepada semua pengunjung Sweet Moms Vitamin Shop

Alhamdulillah, masuk hari ni dah 11 hari umat Islam berpuasa.
Di samping nak kejar pahala di bulan yang penuh keberkatan ni, mesti ramai yang tengah kejar nak kuruskan badan juga kan. Maklumla, nak pakai baju kurung peplum (saya ler tu :)

Ada yang cakap, senang nak kurus bulan puasa ni. Ada pulak yang berat badan maintain bulan puasa ni, lagi stress kalau berat badan naik. Mana taknya, godaan banyak sangat kat bazaar Ramadhan, kalau tak pergi bazaar, mungkin selamat la sikit.


Tips untuk Kurangkan Berat Badan Ketika Berpuasa

Berikut saya kongsikan beberapa tips ringkas yang boleh anda amalkan untuk mengurangkan berat badan ketika berpuasa :
  • Sahur dengan komposisi nutrien dan protein yang lengkap
  • Kurangkan pengambilan makanan yang tinggi kandungan gula, minyak serta lemak. Makanan ini mengandungi tinggi kalori. Jika anda tidak dapat menahan diri daripada mengambil makanan ini, ambillah dalam kuantiti yang sedikit.
  • Hadkan pengambilan air manis seperti air sirap atau kordial. Utamakan pengambilan air kosong dan jus buah-buahan yang tidak ditambah gula. Susu rendah lemak juga merupakan pilihan minuman yang baik.
  • Beri perhatian pada saiz hidangan anda. Kebiasaannya, kita akan makan dengan banyak apabila terlalu lapar. Oleh itu sentiasa ingat untuk mengekalkan saiz hidangan yang kecil, walaupun mengambil makanan yang rendah lemak.
  • Lebihkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran. Makanan ini bukan sahaja mengenyangkan, malah boleh meningkatkan pengambilan serat harian anda.
  • Jangan lupa untuk melakukan senaman ringkas. Berpuasa bukan alasan untuk anda tidak melakukan senaman. Senaman ringkas jer contohnya berjalan, memasak, jalan-jalan cari baju raya pun kira exercise juga:)
Nampak macam senang, tapi sebenarnya, agak susah juga. Bulan puasa ni bukan tak tau, godaan banyak sangat. Buat yang rasa susah sangat nak turun berat badan tu, boleh cuba supplemen Shaklee ya. Ramai yang dah berjaya mendapatkan berat badan idaman dengan bantuan supplemen Shaklee. Yang bestnya Shaklee ni, ianya bukan setakat membantu kuruskan badan, malah membuatkan kulit makin cantik, badan rasa ringan dan segar, penghadaman makin lawas, membuang toksin dan lemak-lemak jahat dari badan dan banyak lagi kebaikan lain.

3 in 1 : KURUS, CANTIK, SIHAT
Bagaimana Shaklee Membantu anda untuk Kurus

Berikut adalah cadangan basic supplement yang boleh anda ambil sepanjang bulan puasa ini untuk menjayakan misi mengurangkan berat badan anda.


1) Herblax

Adalah sebagai detox dan mencuci usus. Mana-mana saki baki bahan yang tidak diingini pada usus akan dibersihkan, flush habis semua keluar :)

2) Alfafa

Digelar raja segala tumbuhan. Khasiatnya yang membantu melawaskan pembuangan kerana adanya fiber di dalamnya. Ibaratkan pembantu kepada lecitin, ia membantu lecitin dengan membawa keluar lemak-lemak dan kolesterol dari badan. Pembantu yang baik! Ia juga adalah pakar detox kerana berupaya menyahkan bahan-bahan bertoksik dalam badan.

3) Lecithin

Memecahkan lemak dan kolesterol dalam badan. Ini yang bestnya, bila makan je, mana-mana lemak yang tidak diingini akan dibuang oleh lecitin ini. Macam penyerap lemak gitu. Terutama tang perut yang menyimpan lemak tu, nampak terserlah buncit, sangat sesuai ambil lecitin ini. 

4) Cinch Shake 

Cinch Shake merupakan minuman protein yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Menarik kan.
Anda boleh mengambil Cinch Shake sewaktu sahur dan juga sewaktu berbuka.
Alfafa dan Lecithin ambil selepas sahur dan selepas berbuka, jadinya tak sempat lelemak tu menempek dalam badan, terus keluar.
Herblax, ambil hujung minggu, untuk detoks keluar semua sisa-sisa dekat usus yang tak habis keluar tu.

Berminat ingin mencuba. Hubungi saya sekarang ya..

Fast Action, Fast Result !

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: