Wednesday 4 February 2015

Kenapa Ibu Mengandung Perlukan Kalsium Yang CUKUP ?


Salam semua :)

Apa khabar ibu-ibu gojes semua. Entry kali ni, khas untuk ibu-ibu yang sedang hamil dan juga bakal-bakal ibu.

Adakah ibu-ibu semua mengamalkan pengambilan makanan tinggi kalsium di sepanjang kehamilan anda sekarang? Jika YA, bagus. Namun jika TIDAK, sila teruskan pembacaan anda ya, bagi mengetahui mengapa kalsium begitu penting bagi ibu-ibu hamil.

Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Hamil

Apabila anda mengandung, bayi anda memerlukan kalsium untuk membina tulang dan gigi yang kuat selain memastikan perkembangan dan tumbesaran jantung, saraf dan ototnya normal di samping kebolehan pembekuan darah.

Jika anda tidak mendapat kalsium yang secukupnya dalam diet harian anda apabila anda sedang hamil, bayi anda akan menariknya daripada tulang anda dan ini boleh menjejaskan kesihatan anda sendiri di kemudian hari (berisiko osteoporosis)

Berapa Banyak Kalsium Yang Diperlukan

Wanita yang berusia lebih daripada 18 tahun memerlukan 1,000 miligram (mg) kalsium sehari tanpa mengira sama ada beliau belum atau sedang hamil mahupun selepas melahirkan.

Namun, ramai wanita hamil tidak mengambil jumlah kalsium yang mencukupi di sepanjang kehamilan mereka. Perlu diingat, wanita hamil memerlukan sekurang-kurangnya 4 kali hidangan produk tenusu atau pengambilan makanan yang kaya dengan kalsium pada setiap hari.

Dalam pada itu, walaupun selepas bayi anda dilahirkan dan anda tidak lagi menyusukan bayi anda, pengambilan kalsium secara berterusan masih perlu diberi perhatian. Kegagalan berbuat demikian akan mengundang risiko terhadap masalah kerapuhan tulang (osteoporosis) di kemudian hari. Saya pasti, anda tentu tak mahu kehilangan gigi (rongak) mahupun menjadi bongkok di usia muda bukan???

Sumber Kalsium

Bagi mendapatkan sumber kalsium yang baik, ibu hamil boleh mencuba pengambilan susu dan lain-lain produk tenusu misalnya bijiran yang diperkaya dgn sumber kalsium, soya, yogurt, keju dan lain-lain.


Satu lagi alternatif kalsium anda ialah Ostematrix.

Copy and WIN : hhttp://bit.ly/copynwin
Selain itu, ibu hamil disarankan juga mengambil pil kalsium yang menyediakan sumber kalsium yang mencukupi untuk ibu. Cadangan dari Shaklee untuk sumber kalsium adalah Ostematrix.

Kelebihan Supplement Shaklee : Ostematrix (pil kalsium)



1. 4 biji per serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium tubuh. Disediakan dalam bentuk kaplet yg mudah untuk ditelan.

2. Ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

3. Kombinasi kalsium dengan Magnesium dan Vitamin D adalah penting kerana ia merangsang kesan penyerapan kalsium yang lebih tinggi oleh tubuh.

4. Sangat sesuai untuk anda yang mempunyai alahan dengan produk tenusu atau CMA (Cow Milk Allergy). Atau dengan kata lain anda hanya perlu mengambil 4 biji tablet ostematrix Shaklee sehari bagi menggantikan beberapa gelas susu! Terbaik juga untuk mereka yang tidak lalu untuk minum susu.

5. Tanpa perasa, pewarna atau pengawet tiruan. 

Yang penting, apabila kita pasti dan tahu berapa ukuran atau sukatan bagi setiap apa yang dimakan oleh kita, maka tubuh badan kita akan mampu menyerap dan menerima segala vitamin dengan lebih baik. Walau apa pun yg kita makan, makanlah dengan berilmu!

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

http://cikjatt.blogspot.com/2013/09/promosi-cara-untuk-mendapat-keahlian.html

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: