Thursday 18 February 2016

Cara Merawat Dan Mencegah Kanser


Mendengar perkataan kanser sahaja sudah membuatkan kita gerun. Apatah lagi bagi mereka atau kaum keluarga yang menghidapi penyakit kanser ni. Baru-baru ni, ketika saya melawat nenek di kampung, saya berjumpa dengan ibu saudara saya yang juga seorang bekas pesakit kanser payudara. Alhamdulillah sewaktu mula dikesan, kanser beliau masih di peringkat awal dan setelah menjalani rawatan kemoterapi, kini beliau telah bebas kanser. Cuma sekali-sekala perlu pergi check-up hospital untuk pastikan sel kanser beliau tidak kembali aktif. Satu perkara penting yang beliau pesan sangat kat saya, jaga PEMAKANAN. In fact, sepanjang waktu rawatan tu pun, beliau memang pantang betul-betul.

Apa Itu Kanser Dan Bagaimana Ia Bermula

Apa itu kanser sebenarnya?


Ianya bermula dengan DNA(asid deoksiribonukleik). Sel sihat akan menjadi kanser disebabkan oleh kerosakan pada DNA. Biasanya kalau DNA rosak, ada 2 keadaan akan berlaku iaitu sel akan repair itself atau sel tersebut akan mati dengan sendirinya. Kanser terjadi kalau DNA yang rosak tersebut tidak dibaiki dan tidak juga mati..tapi sebaliknya sel yang mengandungi DNA rosak ni menjadi sel baru yang tidak normal dan tidak diperlukan badan. Sel baru tu pula sama cirinya dengan DNA yang rosak.

Walau apa pun jenis kansernya, permulaan terjadinya kanser adalah sama iaitu ia bermula dari sel-sel yang tidak normal ni berkembang secara tidak terkawal.

Manusia memang boleh mewarisi abnormal DNA ni dari kedua ibu bapa tapi kebanyakan kerosakan ni terjadi disebabkan oleh kesilapan yang berlaku bila sel reproduce atau disebabkan oleh persekitaran seperti pencemaran, gaya hidup seperti merokok dan pemakanan.

Kanser tanpa rawatan akan menyebabkan timbul beberapa penyakit lain dan akan berakhir dengan kematian.

Bagaimana VIVIX Boleh Membantu Pesakit Kanser

Apa yang saya nak kongsikan di sini adalah tentang tonik ajaib Shaklee iaitu VIVIX. 

Bagaimana VIVIX bertindak untuk baiki DNA yang rosak dan seterusnya menghalang dari membiak menjadi sel kanser?
Jawapannya, sebab VIVIX ni ada Resveratrol yang memulihkan sel badan kita sampai ke tahap paling jauh, iaitu DNA. Ianya terbukti secara saintifik membantutkan pertumbuhan sel kanser. 

Vivix dihasilkan daripada anggur muscadine yang mengandungi resveratrol yang tinggi kandungan antioksida. Resveratrol membekalkan kuasa antioksida yang sangat kuat yang melebihi 40 kali ganda berbanding buah-buahan lain.


Selain anggur muscadine, tumbuhan lain dalam Vivix iaitu, elderberi atau Sambucus nigra, lobak ungu dan juga knotweed Jepun atau polyganum cuspidatum turut membekalkan fitonutrien yang mempunyai kandungan antioksida yang tinggi.
Bayangkan dengan mengambil salah satu sahaja sudah memberi manfaat kepada badan, apatah lagi jika keempat-empat tumbuhan itu digabungkan menjadi satu. Pastinya, kita memperoleh kebaikan antioksida pada tahap yang maksimum.

Testimoni Pesakit Kanser Dan Vivix

 Berikut saya kongsikan pengalaman pesakit kanser yang telah mencuba VIVIX...

1. Kanser Paru-paru


2. Kanser Usus


3. Kanser Payudara




4. Kanser Ovari Dan Rahim



Tidak dinafikan sememangnya penyakit kanser amat menakutkan. Tetapi itu bukan bermakna kita terus give up seolah-olah tiada penawar dan berserah bulat-bulat pada takdir. Ikhtiarlah selagi ada daya, selebihnya kita berserah kepada Allah.

Disebabkan itu juga lah saya amat menyarankan VIVIX sebagai alternatif untuk penyakit KANSER. Sihat itu lebih penting dari wang ringgit. Ramai yang semakin sihat dan bebas dari kanser selepas mengamalkan VIVIX dengan konsisten. 

Hubungi saya untuk info lanjut ya..

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: