Saturday 25 May 2013

[Info Vitamin] Keberkesanan Shaklee : Antara Testimonial dan Sains Dalam Shaklee


" Betul ke produk Shaklee ni berkesan ye. Saya tengok testimonial, macam best "

" Saya dah search pasal Shaklee, rasa confident nak ambil sebab tengok Shaklee ni macam dah lama "

Normal la kan, bila kita nak beli sesuatu produk, sudah semestinya antara sebab yang membuatkan kita tertarik atau membuat keputusan untuk membeli produk itu, antaranya adalah testimoni dari pengguna dan juga berapa lama produk itu sudah berada di pasaran. Dan yang paling utama, sudah tentunya produk itu haruslah yang terbukti dan dijamin selamat.

Saya tertarik dengan perkongsian dari Mommylyna mengenai produk Shaklee dan keberkesanannya yang bukan sekadar testimonial:)

Jom kita baca sama-sama k....

***********************************************************

Terpanggil untuk menulis topik ini memandangkan cadangan dari seorang teman (doktor) tentang bukti  keberkesanan Shaklee, bukan sekadar testimonial semata-mata.

Shaklee dikatakan terbukti berkesan adalah kerana ia menjalani ujian klinikal dan diterbitkan dalam jurnal saintifik yang menjadi rujukan pada saintis. Ramai orang/produk boleh claim ‘ujian klinikal’ tapi berapa banyak yang boleh memberi bukti bertulis dan diterbitkan di peringkat antarabangsa?

Shaklee bukan berdiri atas pilihan ramai, tapi dorongan sains.

Antara jurnal2 saintifik yang pernah menerbitkan kajian tentang Shaklee ialah:

JAMA

The American Journal of Clinical Nutrition

jurnal of nutrition


Shaklee juga telah menjalankan kajian yang dinamakan ‘Shaklee Landmark Study’ dengan kerjasama UC Barkeley School of Public Health untuk menilai tahap kesihatan jangka panjang pengguna Shaklee.

Kajian ini menunjukkan mereka yang mengambil suplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik berdasarkan 4 penanda biologi ini:

shaklee 2007 landmark study result

Ini juga satu tips untuk anda yang sedang mencari suplemen yang sesuai dan terbaik. Utamakan yang menjalani ujian klinikal yang telus iaitu dijalankan oleh pihak ketiga, yang mana tiada unsur-unsur yang diragui dalam kajian yang dijalankan. Ini kerana semua suplemen mengakui pelbagai penyelidikan dijalankan namun seperti pengalaman Dr Bruce Miller hampir 30 tahun lalu, tatkala beliau meminta syarikat2 suplemen memberikan jurnal mereka, hanya Shaklee yang memberi respon.

Usah anggap ‘semua suplemen sama saja’, ya kerana ia tak sama. Sedangkan haiwan yang diternak secara organik pun tak sama dengan haiwan yang dicucuk hormon dan antibiotik, inikan pula suplemen yang boleh dibuat dalam lab saja!

Buatlah pilihan yang betul untuk kesihatan anda. Ramai orang yang ambil suplemen tapi makin sakit.

landmark study shaklee

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: