Saturday 4 May 2013

[Set Kehamilan Shaklee] Panduan dan Cadangan Vitamin untuk Ibu Hamil


Ibu hamil perlu mengambil pemakanan yang seimbang dan vitamin yang mencukupi bagi memastikan badan yang sihat dan kesejahteraan bayi di dalam kandungan . Keadaan kesihatan ibu yang terganggu boleh memberi kesan sampingan terhadap bayi.

Bagi ibu ibu hamil yang masih tercari cari apakah suplement yang sesuai diambil semasa hamil, Shaklee ada jawapanya..

Cadangan Vitamin Shaklee untuk Ibu Hamil


 Set asas untuk trimester pertama terdiri dari:
  • Vitalea
  • B-Complex
  • Vitamin C
  • Ostematrix
 Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:
  • Vitalea
  • B-Complex
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • Omega Guard
Manakala untuk mana-mana trimester anda boleh mengambil ESP (Energizing Soy Protein) sebagai tambahan, bekalan protein lengkap untuk kehamilan. ESP ini juga boleh memberi tenaga kepada ibu-ibu hamil yang mengalami morning sickness yang agak teruk.

1) B-Complex - 1 tab daily. Tak perlu ambil acid folic separately, sebab B-Complex dah lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B, termasuklah asid folik.

2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi preggy mommies tak perlu ambil obimin lagi.

3) Vitamin C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily.
* Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggy mommies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.

5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya preggy mommies tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.

6) Omega Guard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.

Disyorkan pengambilan suplemen pada waktu malam untuk penyerapan nutrien yang lebih baik. Tapi, kalau nak ambil semua serentak memang agak sukar, kan?

Cadangan Jadual Makan Vitamin Shaklee untuk Ibu Hamil 

1) Selepas breakfast : Secawan ESP dan 1 biji Vita-Lea.

2) Selepas lunch : B-Comp, Vit-C & Omega.

3) Selepas Dinner : 4 biji OsteMatrix.
Nota : Penyerapan kalsium bergantung kepada berapa kerap kita buang air kecil. Pada waktu malam, kita kurang ke toilet, jadi tubuh lebih mudah menyerap lebih banyak kalsium. sebagai bonus, ibu-ibu semua akan dapati boleh bangun pagi keesokannya dengan lebih mudah, tiada cramp dengan badan yang lebih ringan.

* Sekadar cadangan. Jadual adalah fleksibel

Credit

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

1 comment: