Sunday 12 May 2013

[Parenting] Cara Mengatasi Anak yang Selalu Demam, Selsema dan Batuk Berkahak dengan Mealshake dan Omega Guard


Testimoni Saya : Anak-anak Semakin Sihat dengan Mealshake dan Omega Guard

Setiap ibu bapa pastinya rungsing apabila anak-anak jatuh sakit, lagila yang kalau yang kerap sakit, setiap bulan demam, selsema dan batuk. Saya dulu sangat rungsing kalau anak-anak jatuh sakit, bukan sebab apa, saya ni tak suka berikan anak-anak ubat, tak elok berikan ubat yang banyak dan kerap kepada kanak-kanak ni. Ubat-ubatan mengandungi dadah. Walaupun kandungannya adalah sedikit dan dibenarkan, tetapi kalau diambil selalu ia akan memudaratkan anak. Tapi kalau tak berikan ubat, nanti melarat pula. Contohnya batuk berkahak, kalau dibiarkan lama sangat, takut jadi jangkitan paru-paru pula. Maklumla anak-anak hantar nursery, memang mudah terkena jangkitan terutamanya kalau ada budak lain yang sakit. Masuk keluar hospital macam dah selalu sangat dulu, sampaikan ada dua kali raya kami anak beranak terpaksa beraya di hospital, gara-gara anak sakit.

Itu cerita dulu, sebelum saya mengenali Shaklee. Tapi kini, setelah meng'Shaklee'kan keluarga saya, termasuk anak-anak saya, kami kini tak lagi perlu bergantung kepada ubat. Untuk tingkatkan antibodi anak-anak saya, saya berikan Omega Guard dan Mealshake, Alhamdulillah, anak-anak saya jarang sangat sakit sekarang ni, memang jarang sangat-sangat. Kalau nak selsema atau batuk pun, macam acah-acah jer, dalam dua tiga hari, tengok-tengok dah hilang.

Bonus, anak saya yang sulung semakin berselera makan sekarang ni, kalau tak dulu, jenuh nak kena pujuk makan. Kulit pun dah semakin cantik dan lembap, dah tak allergik macam dulu lagi, sebab anak saya ni memang ada allergik kulit/ekzema yang agak teruk dari dulu, sampaikan dah bermacam-macam ubat cuba. Buang air besar pun dah ok, tak sembelit macam dulu. Kalau dulu, sampai pedih-pedih punggung bila nak basuh sebab luka. Memang saya bersyukur sangat dipertemukan dengan Shaklee. Seriously, i love Shaklee:)

Itula serba sedikit pengalaman saya memberikan anak-anak saya Omega Guard dan Mealshake.
Meh kita baca pula sedikit info ringkas mengenai kedua-dua produk yang superb ni:


Omega Guard
  • Meningkatkan dan mengawal sistem imun  
  • Menyihatkan paru-paru
  • Memperbaiki Alergik/ekzema
  • Memperbaiki Asthma 
  • Mengandungi DHA yang merupakan nutrien utama untuk otak. Ia membantu tumbesaran & perkembangan otak.. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran.

Mealshake
  • Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh anak.
  • Kaya dengan protin(tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun.
  • Mengandungi Asid Folik, Biotin, kaya dengan Kalsium dan Magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk prises membesar.
  • Mengandungi Vitamin A, E, C, Zink, Selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak mVlawan jangkitan.
  • Mengandungi Vitamin B yang lengkap, zat besi dan Copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi kulit yang lebih cantik.
  • Kaya dengan serat larut untul membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

Testimoni Mealshake dan Omega Guard





Apa salahnya anda laburkan sedikit wang anda demi kesihatan dan masa depan anak-anak anda. Bukankah kita keluar rumah, bekerja seharian suntuk mencari wang demi anak-anak kita? Sebenarnya tak mahal pun kalau nak dibandingkan dengan kualiti dan kesan yang bakal kita dapat:) Untuk penjimatan dan harga istimewa, anda boleh hubungi saya sekarang, hanya di Sweet Moms Vitamin Shop.

Semoga anak-anak kita membesar dengan sihat, cergas, bijak, comel dan menjadi anak yang soleh !

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: