Wednesday 1 May 2013

Kelebihan dan Cara-cara Mendaftar Sebagai Ahli atau Pengedar Shaklee


Sejak kebelakangan ini, ramai yang bertanya saya tentang kelebihan menjadi ahli Shaklee. Maklumlah saya tak pernah berkongsi malah rasanya tak pernah ‘approach’ sesiapa melalui blog saya untuk menjadi ahli atau memulakan perniagaan dengan Shaklee (kecuali jika ditanya).

Menjadi ahli Shaklee sebenarnya tak adalah susah pun. Cuma daftar dan gunakan produknya, kumpul points.

1) Bagaimana nak mendaftar sebagai ahli/pengedar Shaklee

Option pertama : Anda boleh mendaftar dengan menbuat pembayaran untuk registration fee RM65

Option kedua : membuat pembelian melebihi 200 points (dalam lingkungan RM670) untuk mendapat keahlian percuma

Anda cuma perlu menghubungi saya untuk saya uruskan pendaftaran atau pergi sendiri ke branch Shaklee dan mendaftar menggunakan ID saya 907609 sebagai sponsor/penaja.

2) Yuran keahlian Shaklee

Pendaftaran ialah RM65 dan tambahan RM10 untuk pos member kit (Semenanjung) atau RM20 (Sabah/Sarawak) sekiranya anda mahu kit tersebut dipos kepada anda. Jika walkin ke Shaklee Branch, tiada charge Pos dikenakan.

3) Maintain point dan keahlian

Sekiranya cuma nak makan sendiri, tak perlu maintain points, melainkan anda mahu memulakan perniagaan dengan Shaklee, anda perlu dapatkan points tertentu dan maintain points tertentu. Tapi kalau cuma makan sendiri, share dengan saudara-mara, tak perlu risau nak maintain2 atau minimum purchase

4) Wajib membuat pembelian setiap bulan untuk maintain keahlian?

Tak perlu.

5) Apa yang diperlukan sekiranya saya nak daftar sendiri di branch? 

Anda perlukan sponsor iaitu ahli yang dah berdaftar dengan Shaklee. Sila gunakan ID saya 907609 jika anda berhasrat mahu bersama group saya, mendapat bimbingan dari saya.

6) Apa kelebihan jadi ahli Shaklee 

Semestinya anda dapat membuat pembelian dengah harga ahli. Setiap pembelian, anda akan diberi points (UV) jika cukup syarat anda akan dibayar bonus pada bulan seterusnya.

Jika menjadi ahli menggunakan ID saya 907609 sebagai sponsor, anda boleh memulakan perniagaan Shaklee anda sendiri di bawah bimbingan kumpulan hebat kami. Jangan risau, kami tak mengamalkan “Head Hunting” ataupun “Front Loading”- beli byk2 buat stock atau beli pangkat.

OK… di entry-entry yang akan datang, saya ceritakan lebih lanjut, apa yang Shaklee tawarkan untuk anda! Untuk yang menjadi Ahli di bawah ID saya, saya akan masukkan anda ke group kami untuk bimbingan kejayaan dalam perniagaan Shaklee :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)

ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Email : cikjattshop@yahoo.com
♥ Fanpage : Sweet Mom Vitamin Center

No comments: