Friday 21 February 2014

Nak Kuruskan Badan, Jangan Tinggalkan Sarapan Pagi


Salah satu tips penting yang perlu anda tahu untuk kuruskan badan, jangan sesekali skip atau tinggalkan sarapan pagi. Penting tau sarapan pagi ni, sebab tu ada pepatah Inggeris mengatakan

"Breakfast Like a King, Lunch Like an Ordinary Person, Dinner Like a Poor"

Seelok-seeloknya, makan sarapan pagi secepat mungkin, iaitu lebih kurang 30 minit sehingga 1 jam selepas anda bangun tidur.

Tips Kuruskan Badan, Jangan Tingal Sarapan

Jom kita baca tips sarapan pagi dari pakar diet terkenal, Kevin Zahri


Typical kan.

Ramai yang mempunyai masalah seperti yang dinyatakan oleh Kevin Zahri. Tak kirala samada yang bekerja, belajar atau suri rumah. Apabila bangun pagi, semuanya akan sibuk bersiap, menguruskan anak-anak sampaikan perut pun tak berisi lagi. Ada yang lebih teruk lagi, minum air masak pun belum. Bayangkan, bangun seawal 6.00 pagi, sementara nak settle semua benda, nak sampai ke tempat kerja dengan traffic jam lagi, agaknya paling awal pun pukul 8.00 pagi kan. Dah sampai pejabat, sementara nak sarapan pagi pun pukul berapa tu. Pukul 9.00 pagi, 10.00 pagi? Itu dah bukan sarapan pagi tu, itu dah kira minum pagi tu.

Bila dah lambat sangat makan, perut dibiarkan kosong dan lapar, metabolisma badan akan menjadi rendah dan selera makan pun makin bertambah. Macam mana nak kurus macam tu kan.

Jadi, mulai hari ini, cuba ambil dulu sarapan pagi di rumah. Jangan tunggu dah sampai pejabat baru nak makan. Bila dah alas perut di rumah, dah sampai pejabat nanti, takla lapar sangat. Jadi boleh kawal nafsu nak ambil makanan dengan banyak, dan metabolisma badan pun tak akan drop.

Cadangan Sarapan Pagi Yang Mudah, Berkhasiat dan Mengenyangkan

Sibuk pagi-pagi?
Itu bukan alasan nak skip sarapan pagi yer. Tak dinafikan, sememangnya semua orang akan rush pada waktu pagi. Semuanya mengejar masa. Jadi, cari makanan yang mudah, mengenyangkan dan yang penting berkhasiat. 

Cadangan Shaklee khas buat anda, terutamanya yang sedang berusaha untuk kuruskan badan, adalah ESP dan Cinch Shake.

Cinch Shake


Cinch Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Setiap kali anda menikmati Cinch Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting. Mengapa? Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan. Dan tidak ketinggalan juga terhadap kandungan leusina dan zat-zat yang diperlukan oleh badan anda.
  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut 
  • Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusina 
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan 
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang 
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian 
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga 
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting 
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan 
  • Soya bukan GMO 

 Energizing Soy Protein (ESP)

ESP adalah protein rendah lemak, bukan- GMO (organisma tidak diubah-suai secara organik) yang lengkap secara biologinya dan mengandungi kesemua sembilan asid amino perlu. Ia sesuai untuk seisi keluarga, memberikan anda 14gram protein soya sihat bagi setiap hidangan. Bukan sahaja merupakan pilihan snek yang berkhasiat, ESP merupakan snek enak bagi mengisi tubuh anda dengan protein soya yang berkualiti tinggi. Jam demi jam ia menyalurkan tenaga yang tiada tandingannya.

Dengan protein berkualiti tinggi yang berasaskan tumbuhan ini, ESP merupakan sumber protein biologi lengkap yang:
  • rendah lemak secara semulajadi 
  • bebas kolesterol protein 
  • lengkap dengan kesemua sembilan asid amino perlu 

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: