Monday 8 December 2014

Ubat Resdung Berkesan Untuk Jerawat Dan Resdung


Penyakit resdung adalah antara masalah yang sering dihadapi oleh rakyat Malaysia, baik yang lelaki mahupun yang wanita. Masalah resdung ni mungkin kedengaran agak biasa dan dipandang ringan, tapi hakikatnya jika dibiarkan menjadi kronik ia boleh menyebabkan komplikasi kepada otak dan membawa maut!

Antara gejala-gejala resdung yang biasa adalah seperti bersin dengan kerap, dengkuran luar biasa, batuk, gatal hidung, cepat letih, muka terasa sakit, masalah jerawat dan pening kepala waktu pagi. Bagi pesakit resdung yang kronik, resdung berisiko menyebabkan punca telinga menjadi pekak.

Saya sering juga mendapat pertanyaan mengenai supplement Shaklee yang boleh membantu mengurangkan masalah resdung ni. Ada juga yang bertanyakan ubat resdung dari Shaklee. Ok, terlebih dahulu, saya ingin jelaskan kat sini, Shaklee ni bukan ubat ya. Tapi Shaklee adalah supplement atau makan tambahan yang dihasilkan dari sumber semulajadi. Dan Shaklee juga ada cadangan supplements yang boleh membantu mengurangkan masalah resdung.

Baru-baru ini saya mendapat feedback dari salah seorang pengguna Set Resdung Shaklee yang amat berpuas hati setelah mengamalkan set ni.

Katanya, selepas mengamalkan set ni, jerawat pasir di muka dan masalah eye bag semakin kurang. Masalah allergik seafood pun berkurang, dah tak bersin-bersin dan tidur pun selesa, takde bunyi weesel. Alhamdulillah. Lepas ni nak tambah ambil Vitamin E sekali katanya, untuk bagi cepat hilang parut-parut di wajah.



Set Resdung Shaklee

Supplements yang beliau amalkan adalah Alfafa, Vitamin C dan B Complex. Ketiga-tiga ni adalah cadangan supplements untuk Set Resdung Shaklee.


Alfalfa Complex 
  • Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung (sinuisitis). 
  • Ramuannya yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi (allergy), gegata (hives) dan resdung (sinuisitis). 

B Complex 
  • Kandungan B6 dalam B Complex berperanan penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan. 
  • Bertindak sebagai anti-stress. Apabila resdung menyerang, B Complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka. 
  • Membantu dalam membina protein dalam tubuh. 

Vitamin C 
  • Ia berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan (imuniti) seseorang menghadapi serangan penyakit. 
  • Mempercepat proses penyembukan tisu tubuh. 
  • Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna. 
Jangan berlengah lagi ya untuk mencuba Set Resdung Shaklee bagi mengatasi masalah resdung anda. Yang penting, produk Shaklee adalah produk semulajadi dan bebas dadah.

Jangan biarkan sampai menjadi kronik, yang boleh menjad risiko yang berbahaya untuk anda!

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

2 comments:

Nurul Husna Mohamed said...

good info sis ^_^
jemputlah lwt blog husna bila2 ye supplimentcenter.blogspot.com

Unknown said...

saya amalkan set resdung, cuma saya nak tahu boleh tak saya ambil set resdung dengan esp