Tuesday 2 August 2016

Ekzema Anak Yang Serius, Pipi Merah Dan Gatal Akhirnya Hilang Sepenuhnya


Pernah tak anda tengok pipi bayi yang merah dan ada biji-biji halus macam ruam?
Ataupun bayi anda sendiri mengalami masalah ni.

Kesian kan, kita yang tengok ni pun dah rasa sakit. Inikan pulak baby.
Sakit, gatal-gatal, tangin asyik nak menggaru jer.

Ini semua tanda-tanda ekzema.

Ibu mana yang tak susah hati bila tengok keadaan anak macam ni kan. Pergi jumpa macam-macam doktor pakar pun tak hilang-hilang juga. Nak sapu cream pun serba salah, sebab cream ni biasanya mengandungi bahan kimia. Kita ni seboleh-bolehnya nak elakkan anak-anak kita terdedah kepada bahan kimia yang akan mengundang kesan berbahaya untuk kesihatan anak-anak.

Jadi, apa nak buat?

Jom baca perkongsian sahabat saya, Puan Ainul..
Bagaimana beliau merawat masalah ekzema anak beliau..



Assalamualaikum. Hi Saya Ainul ibu kepada Ariana Maryam 1 tahun 3 bulan. Saya ingin berkongsi pengalaman saya dan anak saya Maryam yang mempunyai masalah eczema pada pipi yang teruk.

Pada umur Maryam 4bulan, pipi Maryam naik merah dan kering. Bila time panas lagi la kering dan sebab kan pipi dia makin merah dan berdarah.

Maryam sendiri tidak selesa. sering menggaru. menangis bila panas. Susah hati ibu melihat keadaan maryam masa itu.

Pelbagai jenis cream yang saya telah sapu namun tidak sesuai untuk maryam. Ada sesetengah ubat ada bahan kimia dan saya takut nak letak di pipi maryam. Risau terkena tangan dia dan dia masukkan tangan ke mulut.

Akhirnya saya berjumpa cream Shaklee iaitu HERBAL BLEND. Saya tak risau nak sapu di pipinya sebab saya tahu bahan dalamnya adalah bahan semulajadi seperti jagung, rosemary.

Saya konsistent sapu di pipi maryam setiap hari. Setiap masa saya akan sapu pada pipi nya.

Masa Maryam berusia 11 bulan pipi maryam sudah tiada lagi merah, kering. Pipi nya makin bersih, putih dan cantik.

Hati ibu mana tak gembira kan..

Sehingga sekarang HERBAL BLEND adalah cream WAJIB ada di rumah saya dan pasti bawa ke mana mana.

Terima kasih shaklee mengembalikan senyuman puteri saya Ariana Maryam

Saya sendiri pun, memang sentiasa ada Herbal Blend ni kat rumah, sebab cream ni banyak kegunaanya. Kalau anak-anak naik ruam ke, kena gigit serangga ke, saya sapu ni je. Time anak-anak macam nak demam ke, badan panas, terus saya lumur satu badan untuk sejukkan badan.
Saya dan suami pun guna, sebab bagus untuk lembapkan kulit kering, tumit kaki yang pecah.. 


Yang penting, selamat dan semulajadi.
Takdela kita rasa serba salah nak guna kan.

Semoga perkongsian ni memberi manfaat ya, especially untuk anda ibu-ibu yang mempunyai anak dengan masalah ekzema ni.
Jika anda nak cuba juga Herbal Blend ni, boleh contact saya k.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: