Tuesday 25 July 2017

Ubat Sakit Lutut Paling Mujarab Dan Berkesan


Sakit lutut lazimnya dikategorikan sebagai sakit ‘orang tua’ kerana rungutan yang sering didengari adalah daripada kalangan warga emas. Walaubagaimanapun, zaman sekarang ni, golongan muda pun dah semakin ramai yang menderita sakit lutut.

Punca utama terjadi sakit lutut selalunya dikaitkan dengan osteoartritis, tetapi sekiranya golongan muda yang mengalami sakit lutut, mungkin akibat daripada berat badan yang berlebihan (obesiti), kecederaan sukan atau kemalangan, dan jatuh atau trauma.

Seksanya Sakit Lutut

Sakit lutut tergolong dalam salah satu penyakit kronik yang menyerang apabila seseorang sedang berjalan, berdiri, dan kadangkala semasa rehat.

Keadaan ini akan menyebabkan lutut pesakit sukar untuk digerakkan serta tidak boleh dilipat sepenuhnya, menyebabkan sekiranya mahu bersolat, ada yang terpaksa duduk di atas kerusi. Ada yang sehinggakan nak berdiri atau berjalan pun tak boleh.


Rawatan Untuk Sakit Lutut

Antara rawatan yang membantu untuk masalah sakit lutut adalah:
  • Senaman dan fisioterapi
  • Ubat penahan sakit
  • Supplement
  • Suntikan viskosuplemen untuk kelinciran sendi 
  • Pencucian artroskopi iaitu pembedahan segera mengeluarkan agen-agen radang di dalam lutut di samping mencuci rawan
  • Pembedahan gantian sendi
Sakit Lutut Kronik Semakin Sembuh. Boleh Berjalan Dan Solat Seperti Biasa

Apa yang saya nak dikongsikan di sini adalah kisah yang diceritakan sendiri oleh Puan Siti, yang mana ibu beliau sebelum ini mengalami sakit lutut dan sakit belakang yang kronik sehingga terpaksa solat duduk dan tidak boleh berjalan lama.

Walaubagaimanapun, setelah mengamalkan supplement Shaklee, kini ibu beliau dah semakin pulih, tiada lagi masalah sakit lutut dan sakit belakang. Ibu beliau semakin cergas dan boleh melakukan aktiviti harian seperti biasa.

Sememangnya pengambilan supplement adalah salah satu cara yang terbaik dan berkesan untuk membantu masalah sakit lutut.

Ikuti kisah Puan Siti..


"Assalamualaikum W.B.T, Anak mana yang sanggup tengok bonda yang mengandung dan melahirkan kami 9 beradik mengadu sakit dan susah untuk bangun pada waktu pagi. Mungkin bonda sangat bekerja keras pada waktu mudanya untuk sara kami adik beradik. Dengan faktor usia yang makin meningkat sekarang, Bonda sering sakit sendi, sakit lutut, sakit belakang, dan selalu kejang kaki waktu pagi.

Kami bawa bonda untuk mendapatkan rawatan di beberapa klinik dan hospital, namun doktor tidak berani memberikan ubat yang tinggi dose nya kerana faktor usia bonda yang dah mencecah 68 tahun. Doktor hanya memberikan ubat tahan sakit yang tahan sekejap sahaja..

Kadang-kadang bonda tidak boleh solat berdiri dan kadang-kadang bonda tidak boleh jalan lama. Paling menyedihkan bonda mempunyai masalah kekuatan otot di bahagian pinggang ke bawah. . Sejak kenal Shaklee, saya sangat gembira melihat perubahan positif terhadap kesihatan bonda dari hari ke hari. Vivix adalah minuman kegemaran bonda yang kaya dgn khasiat. Bonda cakap Vivix sedap dan cepat kenyang. Selain itu, bonda juga amalkan supplemen lain seperti Omega Guard dan Ostematrix untuk tambahan kesihatan dalaman.

Selepas 3 bulan bonda amalkan Shaklee dah nampak perubahan pada kesihatan Bonda. Syukur dengan izin Allah bonda semakin sihat, cergas, boleh berjalan-jalan seperti biasa dan boleh berkebun. Saat bahagia apabila dapat menikmati masa-masa lapang dengan bonda tersayang.

Yang paling penting, bonda semakin awet muda dan berseri- seri walaupun sudah mencecah 68 tahun dan mempunyai 25 orang cucu..

Kami sekeluarga yakin dan akan terus ikhtiar dengan Shaklee.Terima kasih Shaklee! Love from us."

Bagaimana Supplement Shaklee Membantu Sakit Lutut

Vivix

Vivix ini mengandungi antioksida, anti-radang yang tinggi di mana ia membantu merawat sendi-sendi yang haus dan surutkan bengkak. Dalam bentuk cecair merah, hanya suap menggunakan sudu. Rasanya pun sedap seperti pati anggur. Bagi warga emas, sangat mudah untuk diamalkan berbanding perlu telan banyak-banyak pil.

Omega Guard

Minyak ikan omega 6 untuk bantu melegakan dan meredakan keradangan dan pembengkakan di sekitar sendi. Didatangkan dalam bentuk kapsul, minyak ikan ini sangat membantu untuk melicinkan semula pengerakan sendi kita.

Ostematrix

Digabungkan dengan kalsium, magnesium dan Vitamin D untuk membantu ketahanan tulang kita. Ostematrix penting untuk mengelakkan osteroporosis tulang kita.


Betul Ke Set Sendi Shaklee Ni Berkesan ?

Shaklee ni bukan ubat, tapi supplement semulajadi yang membantu merawat dan membaiki sel-sel badan kita yang rosak. Kuncinya adalah sel, kerana segala penyakit di dalam badan kita adalah berpunca dari sel yang rosak. Supplement Shaklee dihasilkan dari sumber semulajadi tanpa bahan kimia yang berbahaya, jadi tiada kesan sampingan yang merbahaya untuk badan kita.

Dijamin halal, selamat, semulajadi dan berkesan.

Ramai yang telah mencuba, dan Alhamdulillah sakit sendi dan lutut semakin sembuh.
Saya sendiri telah memberi supplements Shaklee kepada ibu saya. Sebelum ni ibu saya juga mengalami masalah sakit lutut hingga kerap terpaksa solat duduk. Setelah amalkan supplements Shaklee, Alhamdulillah sakit lutut ibu saya semakin sembuh dan boleh solat serta berjalan seperti biasa. 

Untuk testimoni lain mereka yang telah sembuh dari sakit lutut serta penyakit-penyakit yang berkaitan dengan sendi, saraf dan tulang boleh klik
>> Sakit Lutut Dan Sendi Sembuh

Bagaimana Nak Dapatkan Set Sendi Shaklee ?

Sakit lutut dan sendi tidak seharusnya dipandang remeh, apatah lagi jika bermula di usia yang masih muda. Ambil tindakan yang sewajarnya sebelum menjadi lebih parah.

Ikhtiar dengan supplement semulajadi Shaklee adalah cara yang terbaik, selamat dan berkesan.

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, boleh hubungi saya Cik Jatt 013-4894037.
InsyaAllah saya akan memberi konsultasi terbaik untuk membantu anda berdasarkan pengalaman saya sejak tahun 2013 bersama Shaklee.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: