Friday 28 July 2017

Ubat Resdung Mujarab. Tiada Lagi Masalah Selalu Bersin, Selsema Dan Gatal Mata


Siapa ada masalah resdung?

Resdung ni ramai orang ada sebenarnya, bezanya sama ada yang teruk atau yang ringan sahaja.
Kira-kira 90% penduduk Malaysia yang mengalami masalah resdung pada ketika tertentu dalam hidup mereka.

Siapa yang ada masalah resdung ni je yang tau betapa seksanya rasa.
Tiap-tiap hari tak berhenti bersin dan selsema. Malah ada yang sampai tahap terpaksa menganggung sakit di bahagian muka dan telinga.

Apa Tu Resdung?

Resdung ialah keradangan pada rongga sinus mungkin disebabkan oleh jangkitan kuman atau terdedah kepada bahan yang menyebabkan alahan. Awal-awal mungkin penghidapnya mengalamai selsema, iaitu keradangan pada lapisan dalam hidung, apabila jangkitan ini sudah merebak ke rongga sinus, ketika itulah sinusitis atau resdung berlaku.

Apabila berlaku keradangan sistem pertahanan badan akan berkumpul untuk melawan alergen atau kuman dan menghasilkan mukus atau hingus yang banyak. Terdapat penyapu-penyapu kecil pada ruang sinus (silia) yang akan menolak hingus ini keluar, namun jika hingus terlalu banyak dan pekat fungsi silia mungkin terjejas dan menyebabkan hingus tidak dapat keluar dan menyebabkan kesakitan.

Sinusitis atau resdung terbahagi kepada 2 keadaan, iaitu akut dan kronik. Keadaan akut adalah apabila rongga sinus terdedah kepada alergen atau virus yang menyebabkan keadaan seperti diatas yang biasanya mengambil masa beberapa hari untuk sembuh. Sinusitis kronik pula ialah apabila sinusitis yang menyerang dalam jangka masa yang lama, biasanya 6 bulan atau mungkin bertahun-tahun.


Tanda-tanda Dan Gejala Resdung

Pada awalnya pesakit mungkin mengalami selsema dan sering bersin.

Apabila terlalu banyak hingus berkumpul di rongga sinus ini yang menyebabkan masalah seperti tekanan atau kesakitan pada sekitar kepala, mata, pipi dan gigi (kedudukan sinus). Sakit kepala sinus adalah berdenyut-denyut dan bertambah kuat jika membongkok.

Apabila kuman atau alergen tidak dapat dibendung lagi, jangkitan mungkin merebak ke kawasan sekitar, termasuk otak, tulang muka, telinga dan tonsil.

Selain itu, jika seseorang turut mengalami masalah asma, keadaan mungkin akan lebih teruk jika dia mendapat jangkitan sinus. Mereka ini berkemungkinan mempunyai masalah dengkur yang kronik dan juga sering dijangkiti selsema dan melarat.

Rawatan Terbaik Resdung

Resdung hanya menunjukkan simptom apabila seseorang terkena alahan atau jangkitan.

Untuk simptom yang ringan seperti selsema atau bersin, kebanyakan pesakit resdung yang tidak dirawat akan berasa lebih baik dalam 2 minggu.

Sekiranya mengalami simptom yang lebih teruk seperti sakit kepala, demam, bengkak atau sakit sekeliling mata, ataupun jika simptom berlanjutan sehingga hari ke 10-14, sepatutnya antibiotik akan dimulakan dan biasanya mereka akan berasa lebih lega dengan antibiotik.

Simptom-simptom resdung juga dapat dikurangkan melalui ubat selsema, pemecah kahak atau hingus melalui hidung sama ada pil ataupun spray.

Mungkin ramai yang lebih senang dengan ubat selsema atau antibiotik, namun harus diingatkan juga pengambilan ubat-ubatan akan memberi kesan sampingan kepada badan.

Cara paling penting untuk mengekalkan sinus yang sihat ialah dengan mengelakkan selsema. Apa yang paling penting ialah, sistem imun perlu ditingkatkan dan dikukuhkkan.

Sistem imun kita memerlukan makanan berkhasiat dan berzat, tidur dan rehat yang cukup, udara yang bersih dan segar, senaman yang sederhana, vitamin/nutrisi yang sepatutnya dan pengawalan tekanan emosi yang betul.

Testimoni : Bertahun-tahun Dihantui Masalah Resdung Kronik, Kini Sembuh

Pengambilan vitamin atau supplements adalah cara yang semulajadi dan berkesan dalam membantu mengatasi masalah resdung.

Berikut saya kongsikan pengalaman yang diceritakan sendiri oleh Puan Nurhafizah, bagaimana beliau sebelum ini bertahun-tahun mengalami masalah resdung yang kronik. Setelah mengamalkan supplements Shaklee, Alhamdulillah beliau kini semakin sembuh dan boleh menjalani hidup seperti biasa dengan ceria.


 "Nama saya Nurhafizah Zamri .saya berumur 29 tahun dan sebagai surirumah sepenuh masa ..saya mengunakan Shaklee sejak 2 tahun yang lepas akibat kulit kusam selepas bersalin dan resdung yang agak menganggu setiap pagi hari2 saya sejak dari sekolah lagi. 

Setiap pagi akan kedengaran disetiap ruang rumah kelas ataupon tempat kerja saya bersin setiap pagi ..arhhhh malunya ..tidak boleh dibayangkan. 

Bukan itu sahaja resdung yang saya alami juga mengakibatkan saya alah pada habuk dan makanan. Bukan pada makanan laut seperti sotong udang dan ketam sahaja malah pada semua makanan seperti ayam dan ikan yang tidak fresh juga akan menyebabkan saya mengalami kegatalan pada hidung dan mata. Yang lagi teruk mata saya akan membengkak, berair dan gatal kemerahan dengan teruknya. 

Boleh bayangkan tak saya juga tidak boleh membeli ayam di Tesco kerana ayam-ayam disana sudah tidak segar lagi. Pasar malam adalah hanya tempat saya membeli makanan basah . 

Oleh kerana takutkan kehilangan hidung yang sering diperkataan saya mula cuba mencari penawar untuk permasalahan saya. 

Untuk permulaan saya hanya mengamalkan vitamin C sahaja dah sebulan kemudian baru lah menambah Alfalfa sebagai 1 set resdung.  

Saya konsisten makan dalam sebulan dan telah menunjukan tidak balas bahawa saya tidak lagi bersin diwaktu pagi dan mengalami kegatalan pada mata dan hidung saya. Saya juga boleh makan makanan laut tanpa berpantang lagi seperti selalu. Alhamdulillah ..akhirnya saya keluar dari masalah saya yang menghantui saya bertahun-tahun lamanya sejak dari sekolah lagi . 

Terima kasih Allah.. 

Pada mereka yang mengalami masalah seperti saya anda boleh mencuba Set Resdung Shaklee ini kerana ia sangat berkesan. Saya yakin ia juga berkesan pada anda."

Bagaimana Supplement Shaklee Membantu Pesakit Resdung

Vitamin-vitamin yang dicadangkan untuk masalah resdung:


Vivix

Tonik anti penuaan yang memberi impak kepada 4 mekasnisme utama penuaan daripada peringkat sel. Menjaga kesihatan seluruh tubuh dengan antioksida yang kuat, tapi sayangnya suami saya tak sukakan rasa Vivix yang kelat, manis dan sedikit masam. Cuma kadang-kadang buat minuman.

Nutriferon

Untuk meningkatkan daya tahan tubuh untuk mengawal sebarang penyakit. 

Vitamin C 

Agen antioksida paling banyak di paru-paru. Alergen atau jangkitan kuman akan menghasilkan banyak radikal bebas, jadi tugas vitamin C ialah untuk meneutralkan radikal bebas ini.

Alfalfa 

Klorofil dalam alfalfa dapat mengurangkan keradangan yang terjadi apabila berlakunya sinusitis dan alfalfa juga dikatakan beruapaya menyerap banyak air, jadi secara tak langsung alfalfa akan membantu mengeringkan hingus dan kahak. Selain itu alfalfa juga berfungsi untuk membuang toksin dari badan, jadi kekotoran yang dihasilkan dalam sinus akan dikeluarkan oleh alfalfa.

Betul Ke Set Resdung Shaklee Ni Berkesan ?

Shaklee ni bukan ubat, tapi supplement semulajadi yang membantu merawat dan membaiki sel-sel badan kita yang rosak, melindungi sel badan, meningkatkan sistem immunne.

Dijamin halal, selamat, semulajadi dan berkesan.

Ramai yang telah mencuba, dan Alhamdulillah masalah resdung semakin sembuh tanpa perlu bergantung kepada ubat.
Suami saya sendiri pernah mengalami masalah resdung yang agak kronik dahulu, terlalu kerap mengambil ubat. Alhamdulillah kini dah semakin sembuh, dah tak perlu lagi bergantung kepada ubat. Dan ya, suami saya pun amalkan supplement Shaklee.

Untuk testimoni lain mereka yang telah sembuh dari masalah resdung, boleh klik
>> Rawatan Terbaik Untuk Resdung

Bagaimana Nak Dapatkan Set Resdung Shaklee ?

Ikhtiar dengan supplement semulajadi Shaklee adalah cara yang terbaik, selamat dan berkesan.

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, boleh hubungi saya Cik Jatt 013-4894037.
InsyaAllah saya akan memberi konsultasi terbaik untuk membantu anda berdasarkan pengalaman saya sejak tahun 2013 bersama Shaklee.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


No comments: