Tuesday 18 July 2017

Keputihan Dan Senggugut Punca Sukar Hamil?


Keputihan dan senggugut adalah antara masalah yang agak lazim bagi kaum perempuan yang seringkali juga dikaitkan dengan masalah kesuburan.

Di mana selain daripada menyebabkan ketidakselesaan, masalah keputihan dan senggugut juga dikatakan menjadi punca seseorang wanita sukar hamil.

Kisah yang saya kongsikan berikutnya ni adalah pengalaman yang diceritakan sendiri oleh Puan Farah, yang mana beliau telah mengalami masalah kepuihan dan senggugut yang teruk sejak dari zaman sekolah lagi. Tetapi kini, bukan sahaja masalah beliau telah sembuh, tetapi beliau juga berjaya hamil setelah ikhtiar dengan pengambilan supplements Shaklee.

Semoga perkongsian beliau ni memberi manfaat kepada anda yang juga mengalami masalah yang sama.


"Assalammualaikum. Saya Farah Qurratun Aini mama kepada 2 orang cahaya mata. Kisah saya dengan Shaklee bermula apabila saya mencari vitamin untuk meredakan sakit senggugut dan keputihan yang teruk sejak dari bangku sekolah lagi.

Dulu setiap kali datang bulan, senggugut pun akan datang juga sampai tahap tak boleh buat apa-apa aktiviti pon. Masa zaman sekolah dulu kawan-kawan cakap kalau senggugut angkat kaki sandarkan ke dinding boleh meredakan sakit sengugut tu. Masa zaman sekolah dulu takde ambil ubat atau sebarang vitamin cuma mampu menahan sakit sahaja.

Bila dah masuk kolej, baru lah belajar ambil ubat tahan sakit warna pink tu..itu pon sebab nak elak dari ponteng kelas..dan kalau time senggugut menyerang dan dalam masa yang sama ada kuiz, test, dengan assignment yang nak disiapkan kemudian time exam mestilah ubat tahan sakit tu menjadi penyelamat. Bila dah cuba-cuba maka jadi lah amalan. Memang tak pernah terputus stok ubat pink tu sehingga lah masuk kerja dan kahwin. Bila dah kerja memang terpaksa lah ambil MC setiap bulan. Menganggu jugak prestasi kerja masa tu.

Dan saya perasan yang keputihan juga makin teruk bila meningkat remaja. Pantyliner pon tak boleh terputus bekalan. Kena pakai dan kena sentiasa ada dalam beg. Semua ni memang rasa sangat-sangat terganggu. Bila buat aktiviti yang mengeluarkan peluh lagi meriah la keputihan tu keluar sampai kadang-kadang jadi gatal.

Alhamdulilah selepas konsisten mkn GLA Complex dan Alfalfa Complex selama 2 bulan, sengugut dah takde, keputihan juga makin berkurang dan period datang pon cantik aje. Maksud nya kitaran period tu tetap setiap bulan. Bila kitaran haid dah tetap mudah untuk cari waktu subur dan peluang untuk hamil tu tinggi.

Dan alhamdulilah bersyukur sangat genap 9 bulan lepas tu double line pun muncul. Berita kehamilan itu adalah hadiah ulangtahun kami yang pertama. Menangis kegembiraan kami suami isteri. Dan selepas bersalin kan anak sulung, saya selama setahun 3 bulan tak datang haid. Sangat tak selesa. Simptom-simptom macam nak period ada tapi tak period pon. Dan memang merancang nak tambah anak lagi.

Sebabkan tak period saya ikhtiar lagi dengan GLA Complex masa itu pada bulan Disember. 3bulan kemudian saya period dan bulan berikutnya April 2016 saya hamil anak kedua. Alhamdulilah.

Inilah Shaklee Effect saya. Terima Allah Terima kasih Shaklee."


Betul Ke Set Keputihan/Senggugut Shaklee Berkesan?

Shaklee ni adalah supplement semulajadi, dan supplemen ni bukan berfungsi macam ubat.
Bila kita sakit, kita ambil ubat untuk kurangkan simptom-simpton sakit tu.
Tapi supplements ni, lebih kepada mencegah, ikhtiar kita untuk sihat sebelum sakit.

Walaubagaimanapun, bila sakit, tak salah juga ikhtiar dengan supplements untuk menyokong fungsi badan serta membantu proses penyembuhan.

Ia menjadi pelengkap nutrisi yang kita tidak dapat dalamdiet harian kita. Bila nutrisi dah lengkap maka kesihatan pun makin baik.

Set Keputihan/Senggugut iaitu GLA Complex dan Alfalfa yang Puan Farah ambil ni juga adalah supplements dalam Set Kesuburan Shaklee.

Untuk info lanjut dan testimoni pengguna klik sini
>> Berjaya Hamil Dengan Set Kesuburan Shaklee

Bagaimana Nak Dapatkan Set Keputihan/Senggugut Shaklee

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, boleh hubungi saya Cik Jatt 013-4894037.
InsyaAllah saya akan memberi konsultasi terbaik untuk membantu anda berdasarkan pengalaman saya selama 4 tahun lebih bersama Shaklee.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: