Friday 13 September 2013

[Set Berpantang] Set Berpantang Shaklee Terbaik untuk Ibu Bersalin Normal dan Pembedahan/Ceasarean


Salam Sihat dan Cantik kepada semua pengunjung Sweet Moms Vitamin Shop :)

Dah lama rasanya saya tak share mengenai Set Berpantang Shaklee kan. Dua tiga hari lepas, saya terima feedback dari customer-customer saya yang sedang mengamalkan Set Berpantang Shaklee,ada yang bersalin secara normal dan ada juga yang bersalin secara pembedahan. Masing-masing berpuas hati dengan Set Berpantang Shaklee. Kata mereka, badan rasa tak letih, bertenaga, susu banyak, takde masalah sembelit dan luka pun cepat sembuh. Jika anda ibu yang bakal bersalin, saya percaya pasti anda inginkan set bepantang/bersalin yang memberikan kesan yang sama kan?

Kelebihan dan Kebaikan Set Berpantang Shaklee

Buat semua ibu, percayalah, Set Berpantang Shaklee adalah yang terbaik untuk anda, dan anda semua bertuah kerana dipertemukan dengan Shaklee. Set Berpantang Shaklee bukan jamu, tapi ia adalah supplemen penting yang diperlukan untuk membuatkan ibu bertenaga, cergas, membantu memulihkan luka dalaman dan luaran serta membantu penyusuan ibu.

Antara kelebihan Set Berpantang Shaklee:
  • Waktu berpantang merupakan waktu yang mencabar untuk ibu kerana dalam tempoh ini, ibu harus menjaga dan memulihkan kesihatan diri sendiri dan pada masa yang sama harus melayan ragam bayi, dan seringkali terpaksa berjaga malam. Jadi, supplemen yang terdapat dalam Set Berpantang Shaklee membantu badan ibu rasa sihat, cergas, bertenaga, tidak mudah letih dan mengawal emosi ibu.
  • Membantu proses penyembuhan luka dalaman serta luaran dengan cepat, untuk yang bersalin secara normal mahupun pembedahan/caesarean
  • Membantu penghadaman dan tidak sembelit. Sembelit boleh menjadi mimipi ngeri kepada ibu berpantang
  • Membantu meningkatkan kualiti dan kuantiti susu ibu
  • Boleh diambil dan diteruskan pengambilan walaupun bayi mengalami demam kuning. Banyak set berpantang tidak boleh diambil jika bayi demam kuning. Bayangkan jika bayi demam kuning selama 2 minggu, ibu juga akan rasa letih dan lemak sepanjang waktu
  • Selamat dan tidak memberikan kesan yang tidak baik kepada ibu dan bayi, samada jangka masa pendek dan paling penting sekali untuk jangka masa panjang

Set Berpantang Shaklee

Berikut adalah supplemen yang terdapat di dalam Set Berpantang Shaklee, dan fungsinya secara ringkas :


1) Vita-Lea (Multivitamin/Mineral Bersama Iron Formula)
Kehilangan banyak darah ketika bersalin boleh membuatkan kita kurang cergas. Maka, iron sangat penting. Selain itu, multivitamin dan multimineral yang lain sangat diperlukan nagi memastikan si ibu sentiasa bertenaga dan sihat.

2) B-Complex
Kandungan vitamin B1 (thiamine) boleh mengurangkan kemurungan, dan mengawal mood seseorang. Kandungan Vitamin B6 pula terlibat dalam pembuatan neurochemical dalam otak yang dipanggil serotonin. Serotonin yang rendah menjadikan sistem saraf lebih sensitif, menjadikan kita lebih terdedah kepada tekanan. 

3) Vitamin C
Meningkatkan imun sistem dan membantu dalam menyembuhkan luka-luka selepas bersalin, membantu dalam pembentukan kolagen. 
 
4) Zink
Zinc Complex: Zinc membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka-luka selepas bersalin. Jika mummy bersalin secara C-ser, zinc adalah antara vitamin yang sangat penting. Ia juga bantu mengelakkan rambut gugur.

5) Ostematrix (Calcium and magnesium) 
Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
 
6) Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP) 
Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

ESP membantu memekatkan susu, memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal. 

Testimoni Set Berpantang Shaklee

Jom kita baca testimoni ibu-ibu yang telah mengamalkan Set Berpantang Shaklee.
Saya rasa ni 1% sahaja dari feedback yang kami terima, kalau nak senaraikan di sini, mau tak habis entry saya ni :)


KLIK SINI UNTUK PANDUAN PENJAGAAN SELEPAS BERSALIN/BERPANTANG

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: