Monday 2 September 2013

[WAHM] Shaklee Merealisasikan Impian Saya untuk Menjadi WAHM



Salam sayang saya ucapkan kepada semua pengunjung Sweets Moms Vitamin Shop:)

Dengan rasminya saya isytiharkan di sini, saya bakal menjadi seorang WAHM tak lama lagi. Alhamdulillah, impian saya untuk menjadi seorang Work At Home Mom (WAHM) akhirnya tercapai dengan Shaklee. Masanya dah tiba untuk saya fokus kepada family saya dan juga apa yang saya minat :)

Ramai yang terkejut dengan keputusan saya yang mendadak ni, terutamanya bos saya. Mana taknya saya ni macam successor la untuk bos saya ni, kira his second man la:) Dah la baru jer bulan April tu dia naikkan pangkat saya, tiba-tiba bagi surat resign pulak. Mau dekat sejam saya kena interview dengan bos saya. Alasan saya bagi untuk dia, family commitment, memang dia tak boleh terima langsung. Esoknya, saya kena panggil dengan big boss pulak, macam-macam la diorang tanya and offer, big boss saya tu pun tak boleh terima alasan saya untuk resign, family commitment. Yer la, takkan nak cakap buat business Shaklee pulak kan. Panjang cerita nanti:)

Even semua orang macam tak percaya saya resign sebab family commitment, sebab diorang cakap i'm not that type of person yang hanya akan duduk rumah jaga anak. Ohhh yesss, memang betul saya tak akan duduk diam kat rumah, i have my plans:) Ada juga yang tau saya buat online biz, so macam-macam komen la yang saya dapat, antaranya:

"Rugila, u belajar oversea sampai ke German, takkan nak duduk rumah jaga anak jer"

"Sayang la, pangkat tinggi, gaji tinggi. Bukan senang nak dapat tau"

"U dah fikir habis dah? Husband u sorang boleh support ke?"

"Business u dah stable ker yang u nak resign ni?"

Tapi kalau rakan sekerja yang juga seorang ibu, komen diorang lain sikit:)

"Bestnya duduk rumah jaga anak. Nak jugak"

Macam2 lagila kalau saya nak senaraikan kat sini. Tapi saya senyum jer :)

Ini adalah pilihan saya dan keputusan saya adalah muktamad. There's no turning back.
I always believe in this quote

"There's no such thing as a wrong decision"

Pada saya setiap keputusan yang dibuat adalah keputusan yang baik kerana banyak yang kita dah pertimbangkan sebelum ambil keputusan tu. Yang membezakan keputusan itu adalah hasilnya. Jadi di sinilah tanggungjawab kita untuk komited dan pastikan keputusan yang kita ambil itu adalah yang terbaik.

Ramai yang rasa saya buat keputusan yang salah. Maklumla, dengan gaji yang agak lumayan sebagai seorang Senior Engineer di salah sebuah Multinational Company yang sangat kukuh, pada mata kasar mereka, sangat merugikan jika saya resign.

Itu pada mereka:)
Saya tak kisah pandangan orang lain, as i always belief in myself. Dan saya hanya perlukan restu dan sokongan dari suami saya. Rezeki Allah luas, saya yakin dengan tu. Saya sangat bersyukur kerana akhirnya cik abang saya bagi juga green light, sebab saya dah berjaya yakinkan dia dan achive target yang dia set untuk saya, syarat untuk saya resign.

Mana taknya, dalam masa hanya 4 BULAN, saya dah berjaya mendapat pendapatan 4 angka di dalam perniagaan Shaklee dan dinaikkan pangkat menjadi Supervisor. Jumlahnya, lebih banyak dari yang saya dapat masa mula-mula jadi Engineer dulu tau, target yang cik abang bagi pun dah terlebih acieved. Sekarang ni, tiap-tiap bulan, saya mendaki tangga 4 angka ni. Target saya, of course 5 angka.

Extra bonus dari Shaklee. Syukur Alhamdulillah

Kalau kat tempat kerja, saya perlu guide 9 orang yang direct report kepada saya, dan ada lebih kurang 40 orang yang indirect report kepada saya, tetapi sekrang dah tiba masanya saya guide sesiapa sahaja yang ingin berjaya di dalam business Shaklee, i'm a Business Leader now.

Pada saya, business Shaklee ni amat mudah. Sesiapa sahaja boleh memulakan business Shaklee dan berjaya dengan Shaklee.

KENAPA?
  • kerana adanya mentor. Jika anda join team saya, pastinya sayalah mentor anda dan saya amat teruja untuk guide anda supaya kita sama-sama berjaya dengan Shaklee. Mana nak cari business begitu kan
  • tiada risiko kerugian. Member registration hanya RM75 seumur hidup, itu pun pasti akan anda dapat balik untuk bulan-bulan berikutnya. Atau kalau nak FREE Membership, boleh buat pembelian melebihi 200UV
  • kita ada group support yang sangat hebat. Mana nak cari business yang semua saling tolong-menolong kalau ada masalah ni, maksudnya kita tak sendirian
  • tiada modal? Jangan risau, tak semestinya kena beli stok banyak-banyak. Kita boleh ambil order dari customer, dan Shaklee akan poskan barang ke customer
  • ada offline and 24 hours online coaching
  • dan banyak lagi :)
Walau siapa pun anda, SURI RUMAH? PELAJAR? PEKERJA SWASTA? PEKERJA KERAJAAN?
Atau siapa pun ada, jika anda berminat untuk memulakan business bersama Shaklee, anda dijemput untuk bersama dengan AMAZING TEAM kami.

Tak perlu apa2 sijil yer jawatan kosong ni. Yang perlu hanyalah keazaman dan keinginan anda untuk belajar dan berjaya.
2 angka, 3 angka, 4 angka, 5 angka... anda yang tentukan.

Kalau anda tak bermula hari ni, bila lagi. Peluang Shaklee dah tawarkan, ada di depan mata. Sekarang adalah masa untuk bertindak.

Anda Berminat?

Jom daftar keahlian Shaklee bersama team saya di bawah naungan Jutawan Muslimah yang hebat!
Hantarkan email ke cikjattshop@yahoo.com atau SMS/WhassApp ke 013-4894037 secepat mungkin.

Klik sini untuk cara-cara menjadi atau mendaftar ahli Shaklee

Jom semua. Kejar impian anda! Go For It and Just Do It !!!
Fast Action, Fast Result 


***********************************************************

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)

ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Email : cikjattshop@yahoo.com
♥ Fanpage : Sweet Mom Vitamin Center

1 comment:

~kokocincau~ said...

Tahniah Jatt kerana akan ada lebih masa untuk anak-anak. Cakap-cakap selepas perenggan ke empat tu dah pernah akak lalui. Yang lebih pedas pun pernah sampai ke telinga ni. Alhamdulillah akak sentiasa dapat sokongan daripada keluarga akak dan Izzad, itu yang paling penting. Ich wuensche dir alles Glueck der Welt und toi, toi, toi! :)