Tuesday 1 November 2016

Penawar Resdung Paling Mujarab. Rawat Sebelum Menjadi Parah


Sape yang ada masalah selalu bersin tak berhenti-henti?

Hidung asyik berair je, dengan gatal hidung dan mata segala. Serius memang rimas tau.. terseksa rasa.

Kalau anda mengalami masalah macam ni, itu salah satu tanda anda ada masalah resdung.

Apa Itu Resdung

Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan pelbagai penyakit hidung. Salah satu punca gejala resdung adalah akibat jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya.

Masalah resdung berpunca dari alahan terhadap habuk,debu, pemakanan, pencemaran dan sebagainya. 

Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius.

Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya, termasuklah boleh membawa maut.


Tanda-tanda Resdung
  • Hidung selalu tersumbat
  • Kerap bersin pada waktu pagi
  • Lendir dari hidung dan tekak
  • Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya 
  • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata 
  • Kegatalan pada bahagian muka yang teruk  
  • Gatal mata yang apabila digaru, semakin menjadi-jadi rasa nak teruskan - sampai merah dan berair
  • Telinga selau rasa tersumbat
  • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
  • Cecair hingus berwarna hijau dan berbau busuk. Ada kalanya bau busuk ini tidak dapat dirasai atau disedari oleh pesakit tetapi disedari oleh ahli keluarga atau rakan-rakan sekeliling.
Komplikasi Akibat Dari Resdung

Resdung yang tidak dirawat dengan sempurna boleh mengakibatkan komplikasi serius kepada kanak-kanak dan orang dewasa. Antaranya seperti:
  • Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata 
  • Jangkitan otak 
  • Sakit tekak yang kronik 
  • Jangkitan tulang muka 
  • Menerukkan keadaan lelah 
  • Berdengkur secara kronik 
  • Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil 
  • Alahan hidung 
  • Selsema biasa yang melarat 
Cara Merawat Resdung

Rawatan diberikan bergantung kepada kategori dan tahap penyakit, samada dengan pengambilan ubat atau pembedahan.

Teknik pembedahan adalah dengan menggunakan suatu alat 'laser' atau 'pemotong halus' yang berupa pisau kecil tajam yang berupaya memotong lendir-lendir yang melekat pada daging. Lendir-lendir ini tidak lagi boleh dikeluarkan dengan sekadar hembusan. Ia melekat bagaikan sebahagian dari daging.

Setelah dirawat, sama ada dengan ubat atau pembedahan, tiada jaminan untuk 100% sembuh sebenarnya. Penyakit boleh menjadi baik atau berkurangan.


Bolehkah Resdung Sembuh Tanpa Ubat Atau Pembedahan?

Sekarang ni, banyak ubat atau rawatan alternatif berada di pasaran untuk mengatasi masaah resdung. Tetapi anda dinasihatkan untuk memastikan produk yang anda beli tidak mengandungi bahan terlarang atau produk yang diharamkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Apa yang saya nak kongsikan di sini adalah tentang Vivix.

Vivix dari Shaklee adalah supplement semulajadi yang berasaskan tumbuh-tumbuhan hebat, yang telah membantu ramai pesakit yang mempunyai penyakit kronik, termasuk pesakit resdung. Vivix ni satu-satunya supplement yang mampu merawat sel-sel badan kita hingga tahap DNA.



Berikut saya kongsikan pengalaman salah seorang pesakit resdung kronik yang telah mencuba Vivix.

Sakit Sinus Sembuh Serta Migrain Dan Gastrik Semakin Berkurangan Sejak Amalkan Vivix

Assalamualaikum W.B.T.. Saya Ayu Adyani Ab Rahman, berumur 33 tahun dan berasal dari Kota Bharu. Saya berkerja sebagai guru dan memiliki 3 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengidap penyakit sinus, migrain dan gastrik di tahap kritikal.

Antara simptom yang saya hadapi ialah bersin yang berpanjangan, bengkak muka dan migrain yang teruk sehingga muntah-muntah. Saya juga kerap mengambil cuti sakit akibat daripada penyakit-penyakit ini. Saya telah mengidap penyakit ini sejak dari bangku sekolah lagi.

Untuk mengatasi masalah ini, saya kerap kali berjumpa dengan doktor, mengambil pain killer, PCM dan yang sewaktu dengannya. Saya juga pernah berjumpa dengan pakar neuro akibat masalah migrain yang teruk. Doktor memberi saya ubat-ubatan, pain killer dan ubat sinus pula perlu kerap diambil ketika sinus menyerang.

Saya mula mengenali Shaklee selepas kelahiran anak ketiga ketika hadir ke sebuah kelas nutrisi anjuran Shaklee. Pakar nutrisi dalam kelas telah menjelaskan serba sedikit tentang kepentingan mengambil supplemen tambahan Shaklee. Pulang dari kelas nutrisi, saya mula membuat kajian tentang Vivix, polifenol, resveratrol dan juga antioxidant.

Saya mula mengamalkan Vivix sejak kelas nutrisi tersebut dan mengambil sekurang-kurangnya 2 sudu sehari dan kadang-kadang lebih kerana rasanya yang enak. Antara produk Shaklee yang turut saya ambil ialah ESP, Vitalea, Garlic Complex, B-Complex, Omega Guard, Vita-C, Alfalfa, Ostematrix, Lecithin, Herblax, GLA Complex dan juga Vita-E.

Di awal pengambilan supplemen-supplemen ini, saya mengalami ‘healing crysis’ yang agak teruk seperti muka menjadi sembap, pening dan demam yang teruk selama seminggu. Setelah beberapa minggu, saya mula perasan jerawat batu mulai kecut, muka semakin OK, parut-parut semakin pudar dan tidak lagi didatangi selsema.

Kini setelah 2 tahun, Alhamdulillah saya tidak lagi didatangi sinus dan tiada lagi rekod MC akibat sinus. Migrain dan gastrik saya juga semakin berkurang dan bebas daripada pain killer dan PCM. Yeayy!! Dah dua tahun tak sentuh PCM. Saya masih lagi konsisten mengamalkan supplemen-supplemen ini dan sudah tidak terkira berapa bilangan Vivix yang telah saya ambil.

Pesanan saya kepada anda ialah jaga kesihatan sebaik mungkin dan berikhtiarlah dengan cara yang paling selamat. Amalkan makan supplemen sebelum datang penyakit yang tidak diundang. Saya sangat berpuas hati dan berazam untuk membantu mereka yang ada masalah sama dengan saya untuk mencuba ikhtiar dengan Vivix dan supplemen lain juga. Kesihatan adalah nikmat yang perlu disyukuri dan dijaga! Bila sihat apa yang kita lakukan akan menjadi lebih bererti dan cemerlang!

Terima kasih Allah kerana telah menemukan saya dengan produk hebat ini. TQ juga kepada pakar nutrisi yang memberi penerangan dan terima kasih juga kepada encik suami yang banyak memberi sokongan. Terima kasih buat ahli keluarga lain dan kawan-kawan. Lurve uollss..


Siapa yang ada resdung mesti tau betapa seksanya hidup dengan masalah tu.

Jangan berlengah untuk mencuba Vivix Shaklee bagi mengatasi masalah resdung anda. Produk Shaklee adalah produk semulajadi dan bebas dadah. 

Tahukah anda, penyakit resdung ini jika dibiarkan melarat akan menjadi kronik dan boleh menyebabkan komplikasi kepada otak dan membawa maut!

Anda mungkin juga berminat >> Rawat Vertigo Dengan Cepat Sebelum Ada Risiko Menjadi Pekak 

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: