Tuesday 12 February 2013

Kebaikan Omega Guard Shaklee : Kurangkan Risiko Strok


Risiko Strok dan Serangan Jantung

Perkataan strok, kolestrol dan serangan jantung bagi saya amat menggerunkan. Ini kerana, ia ibarat 'silent killer'. Seringkali kita mendengar berita-berita yang mengejutkan dari saudara-mara atau kenalan kita berkaitan dengan penyakit-penyakit ini . Dalam minggu lepas sahaja, saya menerima 2 berita yang mengejutkan dari kenalan saya yang dimasukkan ke ICU akibat strok, kedua-duanya berlaku secara tiba-tiba.

Mencegah lebih baik dari mengubati.

Tahukah anda  makan ikan boleh kurangkan risiko strok?
"Mengambil dua hingga empat sajian ikan setiap minggu mampu mengurangkan risiko strok samaada serangan strok atau mini strok sebanyak 6%! Manakala individu yang mengambil lima hidangan ikan setiap minggu mampu mengurangkan sehingga 12% serangan strok. Ikan telah terbukti membantu menyihatkan pembuluh darah kerana kaya dengan nutrisi seperti vitamin & juga asid amino. Amalan ini juga turut membantu menurunkan risiko penyakit jantung koronari"

Kelebihan dan Keistimewaan Omega Guard Shaklee


Shaklee Omega Guard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan. Seperti biasa, produk Shaklee dihasilkan dengan begitu teliti untuk memastikan kualiti yang terbaik dan tidak mendatangkan sebarang mudarat kepada pengguna. Sebab tu la saya sayang Shaklee ni :)

Sebenarnya, banyak lagi khasiat Omega Guard Shaklee ni, terutamanya untuk ibu-ibu yang mengandung dan menyusu serta kanak-kanak. InsyaAllah saya akan berkongsi di entry yang seterusnya. Lagipun sekarang ni tengah ada promosi best untuk Omega Guard ni. Memang sangat jimat dan berbaloi-baloi kalau beli sekarang :)

Hubungi saya untuk dapatkan konsultasi PERCUMA serta tip-tips dan cara pengambilan vitamin yang betul dan tepat untuk anda.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: