Saturday 21 June 2014

Vitamin E Untuk Kulit Cantik dan Licin


Assalamualaikum semua :)

Rasanya ramai yang dah tahu bulan ni promosi Vitamin E kan. Tinggal lebih kurang 10 hari jer lagi sebelum promosi tamat. Setakat hari ni, ramai customer dan regular customer saya dah pakat grab, Alhamdulillah, hampir 30 botol Vitamin E dah terjual. Saper yang belum tu, cepat k sebelum terlepas.

Masa awal bulan Jun tu, bila tahu jer bulan ni promosi Vitamin E, memang excited betul saya. Mana taknya, sepanjang saya buat Shaklee ni since last year, ni la first time Shaklee buat promosi Vitamin E.

So, apa yang bestnya Vitamin E ni eh? Meh nak cerita sikit.

Actually, Vitamin E ni adalah first love saya dengan Shaklee, dan sampai sekarang masih menjadi salah satu my favourite supplement. Time tu, memang tergoda sangat baca info tentang Vitamin E Shaklee ni, baca review yang best, tengok testimoni pun semua best. Memang buat research betul-betul juga la dulu sebelum try, maklumlah, benda nak masuk dalam mulut ni, berkesan satu hal, keselamatan pun patut diutamakan. Yang penting, dijamin selamat dan semulajadi tanpa bahan tambahan yang merbahaya.

Seperti yang saya pernah kongsikan di entry-entry yang sebelum ni, kulit saya ni sangat bermasalah. Sensitif, berminyak, banyak sangat parut suatu ketika dulu dan senang sangat naik jerawat. Ramai kut yang ada masalah macam saya ni. So, if sesape yang ada masalah macam saya ni, u should try Vitamin E Shaklee ni. InsyaAllah sangat-sangat membantu.

Kenapa Saya Suka Sangat Vitamin E Shaklee

Ni saya share my personal experience selepas ambil Vitamin E ni:
  • Parut cepat pudar. Even parut-parut jerawat yang lama pun makin pudar dan hilang
  • Jerawat susah nak naik. Once in a blue moon, naikla jugak jerawat, tapi yang bestnya cepat kecut
  • Terasa muda. Dah kata Vitamin E ni kan untuk awet muda
  • Tekstur kulit makin sihat, ton kulit pun nampak sekata
  • Makan boleh, tempek kat muka pun boleh. Dulu tak merasa pakai masker, maklumlah kulit sensitif. Sekarang ni bolehla feling pakai masker juga :) 
 
Alhamdulillah. Walaupun takdela secantik mana kulit saya, tapi sangat-sangat improve berbanding dulu yang penuh jerawat dan parut.
Saya memang tak suka pakai makeup, sebab kulit sensitif, tak sesuai.
So, tempek bedak sikit, lipstick/lipgloss sikit, siap. 
Cik abang pun tak payah tunggu lama-lama nak bersiap.
Kalau dulu lama jugak dok belek depan cermin, belek fikir camna la nak cover jerawat dan parut kat muka. Huhu

I'm sharing this bukan nak menunjuk tau, saya tahu ramai antara korang, kulit cantik takde masalah. I'm sharing this for those yang ada masalah macam saya. I know how it feels bila kulit kita banyak masalah. Sekarang ni pun ada juga jerawat naik once in a blue moon, tapi improved a lot dari dulu. Hopefully anda semua tak give-up atau rasa down sebab masalah kulit anda tu. Trust me, semua masalah ada jalan penyelesaiannya. Yang penting, kita ikhtiar kan. Always be positive and ceria-ceria selalu ok. Hah, tu pun tips untuk awet muda tu :)

 Hanya 1 biji sehari. So, sebotol ni tahan 4 bulan, jimat kan :)

Manfaat dan Kebaikan Vitamin E Shaklee

Ok, tadi cerita experience saya kan, ni saya share fakta tentang kebaikan Vitamin E ni pula. Bukan untuk kulit jer tau, banyak lagi manfaat lain untuk kesihatan.
  • Menjadikan anda tampak lebih muda, melindungi kulit daripada sinaran UV, kedutan dan jeragat dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas serta pencemaran alam sekitar. 
  • Melindungi paru-paru dari pencemaran udara. 
  • Meningkatkan imuniti tubuh badan dengan menguatkan kuasa sel-T untuk melawan penyakit. 
  • Meningkatkan libido ( menghangatkan semula hubungan suami isteri) 
  • Anti oksidan. 
  • Membekalkan oksigen ke sel-sel badan.
  • Melegakan kesakitan arthritis dan inflamasi sendi. 
  • Mengurangkan risiko kanser prostat bagi lelaki. 
  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk). 
  • Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil. 
  • Menyelesaikan masalah kelesuan. 
  • Mengurangkan risiko parut yang besar. 
  • Merendahkan kadar kolesterol. 
  • Membantu mencegah kanser. 
  • Merendahkan risiko katarak.

If berminat nak cuba Shaklee, jangan segan-segan contact saya ok.
Yang penting, dengan Shaklee ni, cantik pun dapat, sihat pun dapat, insyaAllah.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: