Thursday 17 July 2014

Supplement Terbaik untuk Kecantikan Kulit dan Kesihatan


Ramai pulak yang dok tanya and message tanya saya ambil supplement apa.
Ada yang cakap akak nampak muda la, kulit cantik la, nampak fresh la.. Nampak fresh tu.. :)
Syukur Alhamdulillah, Allah pinjamkan nikmat kesihatan ni untuk saya dan keluarga. Semoga nikmat ni kami syukuri sentiasa.

Kesihatan ni adalah kurniaan Allah yang tidak ternilai, wajib untuk kita menjaga kesihatan.

“Kejarlah lima perkara sebelum datang lima perkara”
Salah satunya: “Sihat sebelum sakit”

Di sini membuktikan betapa menjaga kesihatan itu adalah kewajipan, menggunakan kesihatan dengan sebaiknya adalah kewajipan, dan berusaha memanjangkan kesihatan itu adalah kewajipan.
Bila sihat, kita mudah beribadah kepada Allah SWT,  mudah menjalankan kehidupan harian kita, mudah bergaul dengan orang lain, boleh berbahagia dengan keluarga, sanak saudara dan teman-teman, boleh belajar dan bekerja dengan tenang dan mudah. Bila sihat, kita boleh laksanakan semua tanggungjawab kita dengan baik.

Kulit cantik sekali, mestilah lagi best. Sape yang tak nak cantik kan. Untuk tingkatkan keyakinan diri dan bila dah bersuami ni, mestilah nak cantik untuk suami. Dapat pahala tu :) Dengan Shaklee, cantik dapat, sihat pun dapat, insyaAllah.

 Kalau nak list down, mau panjang berjela supplement yang saya sekeluarga amalkan.
Ini sebahagiannya, yang saya letak di SOHO (Small Office Home Office) saya.
Belum termasuk yang dekat dapur lagi.. 
Ada ESP, Mealshakes, Performance Drink and a few more..
Tapi idakla makan serentak semua, tak tertelan nanti.
Ada jadualnya.
Ada yang untuk daily supplements, ada yang ambil weekend jer, ada yang ambil bila perlu jer..

Bila dikenang-kenang balik zaman dulu, actually dah lama saya teringin nak ambil vitamin ni. Memang sah-sah rasa badan tak cukup zat, maklumlah makan tak menentu, dengan stress lagi. Gaya hidup yang tak berapa sihat la. Tapi, berkira-kira sungguh time tu, rasa perlu ambil, tapi kedekut nak keluar duit beli vitamin. Kononnya mahal la vitamin ni, padahal bukannya survey pun. Bila shopping baju segala, tak berkira pulak.

Sekarang ni, boleh bilang dengan jari berapa kali shopping baju, kasut bagai. Lagi kerap shopping vitamin ada la. Nasib baik sedar diri cepat, dipertemukan dengan Shaklee. Bila dah sedar diri ni, barulah nak ambil itu ini, tampung lompong-lompong yang tak cukup, repair balik apa yang patut direpair. Sebab tu la saya sangat happy and excited share tentang Shaklee, sebab saya sendiri dah rasa kesannya, saya lihat sendiri kesannya kat family saya, member saya, customer saya..  Lagila bila dah study tentang unik dan hebatnya produk Shaklee ni, trust me, korang akan jatuh cinta.

Ada orang cakap, dia tak perlukan vitamin. Ada juga yang cakap, tak mampula nak beli vitamin. Shopping baju, handbag, kasut, tudung, makan KFC, boleh pulak yer... Opps :) Teringat saya sharing dari PM Cery, yang dipetik dari buku Azizi, seorang yang kaya, glamour dan berjaya.. Yang penting, beliau pun ambil supplement.

Kata beliau..

"Dalam dunia yang ideal, kita tak memerlukan supplement. Kita memperolehi semua nutrisi yang diperlukan oleh badan kita daripada makanan yang kita makan. Walaubagaimanapun, dunia yang ideal itu tidak wujud di muka bumi ini...."

Klik gambar untuk baca selanjutnya....


Kalau kita baca kisah-kisah orang-orang yang berjaya ni, ahli politik ke, artis ke, businessman ke, rata-rata semuanya ada ambil vitamin. Kenapa? Sebab diorang jaga kesihatan... Salah satu ciri orang yang kaya dan berjaya, menjaga kesihatan. Dan menjaga kesihatan juga tanda kita bersyukur kepada Allah SWT.

Oklah, panjang pulak mak membebel hari ni. Entry yang sekadar berkongsi pendapat dan pengalaman sendiri. Moga memberi manfaat untuk semua.

Jaga kesihatan, jaga pemakanan yer semua.. Untuk diri sendiri dan orang-orang yang kita sayang :)

Love of my life :)

No comments: