Saturday 12 July 2014

Tips Kecutkan Jerawat dan Hilangkan Parut dengan Cepat


Excited tak baca tajuk ni. Ni saya nak share tips kecutkan jerawat dan hilangkan parut dengan cepat, pengalaman saya sendiri tau ni. Memang berkesan. Jerawat batu yang ada nanah tu tau, bukan setakat jerawat kecil-kecil tu. So, kalau jerawat yang kecil-kecil tu, lagila takde hal kan.

Mesti ada yang dah tak sabar nak tau ni. Lagi la nak dekat raya ni, mestila nak kulit cantik kan raya ni. Takkan baju jer cantik yer tak:)

Jerawat kat muka saya ni sentiasa datang tanpa diundang, once in a blue moon. Kadang tu mungkin sebab hormon datang period, tak pun stress ker, makan coklat ke, kacang ke, minum susu ke... Yup, ini bukan mitos, sesetengah makanan memang boleh buat muka saya naik jerawat.

Baru-baru ni, lebih kurang seminggu sebelum National Conference Shaklee hari tu, tiba-tiba naik la pulak seketul jerawat batu kat pipi saya. Dah la besar, bernanah pulak tu, kat tengah-tengah pipi. Spoil betul. Dah berkurun kott tak naik jerawat batu kat pipi. Jerawat sebesar ni mana la boleh cover dengan bedak. Saje je nak buat saya menggelabah sebelum National Conference Shaklee.

Ni la jerawat batu tu. Gambar terlalu close up tapi korang still bole nampak kan.
Besar, bengkak, bernanah, merah.
Imagine seketul jerawat batu ni kat tengah-tengah pipi saya, area cheekbone,
sebelah kiri

Tips Kecutkan Jerawat dan Hilangkan Parut dengan Cepat

Percaya tak kalau saya cakap jerawat batu sebesar ni boleh kecut, dan parut pun samar-samar jer dalam masa lebih kurang seminggu.

Cara yang mudah, selamat, tak menyakitkan dan berkesan.

So, apa yang korang perlukan adalah Vitamin C, Vitamin E dan ESP Shaklee.

Ambil ketiga-tiga supplement ni secara konsisten tiap-tiap hari, dan minum air masak secukupnya, 2-3 liter sehari.
Dan tiap-tiap hari juga, tempek ketiga-tiga supplement ni di muka. Macam saya, saya cuma tempek Vitamin C dan Vitamin E jer, kat area jerawat tu jer, tu pun dah sangat-sangat membantu.

Inilah hasilnya selepas lebih kurang seminggu... Lega rasa sempat clear sebelum National Conference Shaklee hari tu :)

Ini gambar waktu Gala Dinner National Conference Shaklee tu.
As usual, me without make-up.
Cuma bedak and lipstick.
Bayangkan lebih kurang seminggu sebelum tu, 
ada jerawat batu yang besar seketul kat pipi kiri saya. 
Actually parut tu ada la sikit-sikit lagi time ni, merah sikit.
Tapi bole je cover dengan bedak :)



So, korang, boleh cuba yer cara ni..
Bukan jer jerawat dan parut cepat hilang, kulit pun makin cantik dan berseri-seri nanti.

Mudah-mudahan tips ni membantu yer. Sempat lagi ni nak cun raya ni :)

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

1 comment:

Jaja said...

Serius makan ESP memang membantu sangat-sangat supaya jerawat cepat kecut untuk saya sendiri. Terima kasih Shaklee :)