Monday 17 November 2014

Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Akibat Salah Guna Produk


Stress tak kalau muka tiba-tiba jadi teruk, contohnya naik jerawat apabila tersalah guna produk kecantikan kulit? Naik bintik-bintik merah kat muka, naik blackhead, whitehead, kulit terbakar dan pelbagai masalah lagi akibat tersalah guna produk.

Ada yang dari muka licin, guna satu produk ni yang kononnya boleh mencerahkan kulit dalam masa seminggu, terus muka naik jerawat bila guna.

Ada pula yang muka memang bermasalah, berjerawat, jeragat, parut dan sebagainya, cuba produk A tak ok, cuba pula produk B. Produk B tak ok, cuba pula produk C. Kulit yang bermasalah, bukannya semakin pulih, makin bermasalah teruk lagi ada la.

Stress kan. Duit banyak habis, tapi kulit tak cantik-cantik juga.
Nak keluar rumah pun malu, mana taknya semua orang asyik tanya je. Kalau tak tanya pun, mesti pandang semacam. Terus rasa down dan hilang keyakinan diri.

So, apa nak buat apabila dah tersalah guna produk ni?

Meh nak share tips sikit. Mudah-mudahan sedikit sebanyak membantu ye.

Cara Hilangkan Jerawat Dan Parut Akibat Salah Guna Produk

1. Hentikan Guna Produk Yang Tak Sesuai

We know our skin the best. Kita yang paling tau skin kita kan. Bila dah guna sesuatu produk tu, rasa tak sesuai, stop terus k. Jangan tunggu sampai dah teruk baru nak stop.

2. Gunakan Produk Kecantikan Yang Bebas Kimia

Bila dah berhenti tu, sila rehatkan kulit ya. Kalau boleh, jangan terus cuba sebarang produk yang mengandungi bahan kimia sekurang-kurangnya 2 minggu. Sebabnya, kulit rosak dan tengah sensitif. Makin bertambah sensitif nanti kulit kalau guna produk yang tak sesuai.

Waktu ni, seeloknya guna produk-produk lembut yang semulajadi dan tiada bahan kimia.
Contoh yang boleh saya cadangakan, Cetaphil dan juga Shaklee Enfuselle.

3. Ambil Supplements Untuk Memulihkan Kulit

Cara terbaik untuk memulihkan kulit yang rosak dan sensitif agar kembali sihat, adalah dengan mengamalkan supplements. Supplements ni membantu membina sel-sel kulit yang sihat, menggantikan sel-sel kulit mati yang dah rosak, membaiki tekstur kulit, mencerahkan kembali kulit, membantu masalah jerawat, membantu memudarkan parut dan sebagainya. Antara cadangan supplements yang boleh membantu adalah B Complex, Vitamin E, Vitamin C, ESP dan Collagen Powder.

Di bawah saya kongsikan feedback dari salah seorang customer saya yang telah mencuba supplements Shaklee untuk merawat masalah kulit beliau. Beliau telah mengalami jerawat yang agak serius akibat tersalah guna produk kecantikan. Alhamdulillah, setelah konsisten mengamalkan supplements Shaklee selama hampir sebulan, wajah beliau telah pulih. Jerawat kecut dan parut pun semakin pudar. Kawan-kawan beliau pun terkejut dengan perubahan beliau.


Ini satu lagi perkongsian dari pengguna Shaklee yang mengamalkan Shaklee untuk masalah jerawat beliau akibat tersalah guna produk kecantikan.


Jom sama-sama kita tonton video pendek ni, perkongsian tentang bagaimana kulit wajah beliau telah rosak teruk akibat tersalah guna produk, yang menyebabkan jerawat dan parut penuh di muka beliau.

7 tahun beliau mencuba pelbagai produk untuk selesaikan masalah kulit wajah beliau itu, tetapi akibatnya kulit wajah beliau menjadi semakin teruk. Saksikan bagaimana akhirnya kulit wajah beliau kini semakin cerah, gebu dan licin.



Nasihat saya untuk kakak-kakak dan adik-adik yang mengalami masalah yang sama, cuba rawat masalah dari awal ya. Bila dah makin lama atau makin serius nanti, makin susah nak pulih, dan makin banyak kos yang perlu dikeluarkan nanti.

Lagi satu, sekiranya ada masalah kulit, jangan terlalu asyik bertukar produk kecantikan ya. Kebanyakan masalah kulit wajah ni bermula dari dalaman, jika sihat dalaman, insyaAllah sihat juga luaran. Jika tak, cuba semak balik. Mungkin ada masalah sembelit atau penghadaman, masalah toksin berlebihan dalam badan, masalah hormon, stress, pemakanan dan sebagainya. Nanti saya akan kupas lebih lanjut tentang ni dalam entry seterusnya.


Jangan segan-segan untuk hubungi saya untuk consultation k :)

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

http://cikjatt.blogspot.com/2013/09/promosi-cara-untuk-mendapat-keahlian.html

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

3 comments:

kuchalana said...

vitamin shaklee bagus untuk kesihatan dan juga untuk penjagaan kecantikkan diri

Unknown said...

A

Maroona maroon said...

mencari produk penjagaan wajah tanpa bahan kimia. produk yang menjadi kesukaan saya iaitu furaiha. sesiapa yang mencari produk tersbut bolehlah untuk survey terlebih dahulu di link ini http://furaihadsnurul.blogspot.my