Sunday 16 November 2014

Tips Dagu Runcing Dan Cantik


Ingat tak satu ketika dulu heboh ramai artis yang dikatakan cucuk botoks, pastu muka pun dah jadi lain macam. Nak kata cantik ke tak cantik tak tahulah. Nak kata betul atau tipu pun tak tahulah, Wallahualam.

Salah satu benda yang kita tengok ramai yang obsess, ramai yang nakkan dagu runcing dan cantik kan. Selain injection untuk dapatkan dagu yang runcing dan cantik ni, rasanya sekarang banyak juga di pasaran produk yang jenis lotion untuk disapu. Jangan tanya saya tentang produk-produk ini ye, sebab saya pun tak pernah cuba dan tak ambil tahu sangat.

Satu lagi cara untuk dapatkan dagu yang runcing dan cantik ni adalah dengan teknik makeup. Tapi yang ni, yang expert jer la boleh buat, teknik shading kut ye. Habis tu, takkan nak makeup 24 jam sentiasa nak bagi nampak cantik. Dah tak natural namanya tu, leceh pun ye juga tak.


Ini bukan gambar dua orang yang berbeza, ini adalah orang yang sama.

Ni gambar kakak saya yang dulu comey, sekarang dah jelita dan gojes gitu.
Focus part dagu k, dari kembang dan berlipat, dah runcing dan slim sekarang.

Share gambar kakak saya la pulak ye, asyik tayang muka sendiri jer kan, muak pulak pembaca blog i nanti. If u all nak tengok 'miracle' Shaklee untuk saya, selak-selak page belakang eh.

Kakak saya takde cucuk-cucuk, takde sedut-sedut lemak bagai. Pergi facial atau urut pun jauh sekali.

Cuma jaga pemakanan dan ambil supplements untuk kuruskan badan secara sihat dan semulajadi. Kakak saya pun pengamal  Shaklee. Kan we all satu keluarga pengguna setia Shaklee :)

Tips Dagu Runcing Dan Cantik

So, tipsnya, tips untuk dapatkan dagu runcing dan cantik:

1. Berat badan berlebihan

Lebihan lemak juga boleh berkumpul di bawah dagu, di rahang dan pipi. Lebihan lemak ini menyebabkan dagu menjadi berlapis, lebih besar dan amat tidak menarik.
Jika dagu seseorang itu kelihatan lebih berbentuk U dan berlapis akibat peningkatan berat badan, maka mengurangkan berat badan boleh menyerlahkan keruncingan dagu.

2. Faktor usia (pipi jatuh)

Semakin usia kita meningkat, proses penuaan menyebabkan pipi ‘jatuh’ akibat isi pipi berkurangan dan otot pipi menjadi lemah serta lembik. Secara tidak langsung, ini akan menyebabkan dagu bertukar bentuk tebal dan besar menjadi bentuk U.
So, if tak nak tua sebelum usia, rajin-rajinlah amalkan supplement ya supaya pipi dan kulit menjadi lebih anjal, tegang dan montok. Secara tidak langsung, ini akan menaikkan pipi dan menyebabkan dagu lebih runcing.
Antara cadangan supplements yang membantu adalah, collagen, Vitamin C, Vitamin E dan protein.

Ok. Sekarang ambil cermin dan lihat wajah anda.
Adakah lemak berlebihan?
Atau pipi yang jatuh?
Atau gabungan kedua-duanya?

Percaya tak kalau saya cakap raut wajah boleh berubah dan anda dapat memiliki shape muka yang lebih cantik dengan mengamalkan supplement secara berterusan?

Dengan supplements, anda mampu mengawal atau mengurangkan berat badan serta lemak berlebihan , tekstur kulit menjadi lebih baik, kulit menjadi lebih anjal, tegang..
If berminat nak tau bagaimana supplements Shaklee, supplement semulajadi No 1 ni boleh membantu anda, jangan segan-segan hubungi saya ya :)

No comments: