Friday 7 November 2014

Tips Kulit Putih Dan Cerah


Hari ni my little handsome boy excited sangat nak sambut advance birthday dekat school. Actually birthday irfan hari Ahad ni, 9th November, tapi sambut awal dulu dengan kawan-kawan dekat school. Teacher pun baru cakap Selasa lepas akan buat hari ni, mama sempat tempah kek je la. Goodies bag weekend ni baru nak prepare, next week bagi kat kawan-kawan irfan.

Terlupa pulak nak ambil gambar kek Ultraman irfan.

Semalam waktu on the way nak pergi ambil kek irfan, tiba-tiba irfan tanya

"Mama. Mama putih la, mama pakai apa"

Tergelak sakan mama dengar soalan irfan. Selalu dengar Irfan puji mama cantik je. Budak kecik ni la yang selalu cakap mama cantik. Nak tunggu ayah puji mama, berjanggut la mama. Hihi. Pandai tau ambik hati mama. Ayat yang tak boleh tahan sekali tu

"Mama ni cantik. Tapi mama garang sikit"

Tapi soalan semalam memang terkejut mama dengar. Siap tanya mama pakai apa tu.
Mama dengan spontan terus jawab, mama ambik Shaklee ler:)

This is my cheeky boy, 
yang sangat petah, bijak, funny, handsome.. and sangat pandai ambik hati mama

Budak-budak ni jujur tau. So kira testimoni ni pun real la ni kut ye :)

Sekarang ni banyak betul produk-produk kecantikan yang khusus untuk putihkan kulit di pasaran. Maklumlah, semua orang nak nampak putih dan cantik. Jangan tanya saya pendapat saya tentang produk lain ya, saya pun tak pernah cuba dan tak tau sangat. Tapi kalau nak tanya saya tentang Shaklee, sangatlah dialu-alukan.

Saya ni takdelah obses nak kulit putih melepak. Kalau kulit gelap pun cantik apa. Yang penting tak kusam, bersih dan sihat. Fokus saya dulu nak hilangkan jerawat dan parut yang menapak penuh kat muka, so bila dah kulit bersih dan sihat tu, kesan sampingan yang tak boleh nak tolak, kulit pun nampak cerah ler.

Ramai jugak tanya saya ni, betul ke kak kulit akak dulu teruk macam tu, sekarang nampak kulit akak cerah cantik je.
Ada juga yang tanya, betul ke kak, kalau ambil Shaklee ni boleh jadi cerah.

Mestilah betul. Tapi, takdelah ambil malam ni, esok bangun pagi kulit dah cun putih melepak. Kenalah konsisten ambil setiap hari ye. So far, customer-customer saya yang konsisten ambil Shaklee ni, ramai yang feedback kulit makin cerah.

Kalau tak percaya, cubalah. Pastikan anda mendapat konsultasi dari pengedar-pengedar yang sah seperti saya ye :)

Antara supplements yang membantu untuk kulit cerah berseri adalah Vitamin C, Vitamin E, ESP dan Shaklee Collagen Powder. Lagi sekali, konsisten ya. Saya pun dah hampir 2 tahun ambil supplement Shaklee ni.

Yang ni pula saya ambil dari blog Mamacery, baru-baru ni kak Cery pun ada share bab-bab kulit putih melepak ni. Semua pakat dok share rahsia kulit putih dengan Shaklee.



1 comment: