Saturday 31 May 2014

Wide Shawl Murah dan Cantik


Sape sini suka pakai shawl?

Saya ni memang peminat tegar shawl. Sekarang ni trend orang pakai wide shawl kan. Kalau dulu, susah jugak nak cari shawl yang besar dan labuh ni, banyak yang pendek dan nipis. Sekarang ni, senang sangat nak dapat shawl yang besar ni, wide shawl le tu. Boleh tutup aurat dengan sempurna, selesa pun selesa. 

Saya pernah dapat message yang bertanyakan tentang tudung yang saya pakai. So, saje je la nak share kat sini, hopefully membantu untuk sesape yang tengah mencari wide shawl yang murah dan cantik.

Kalau nak beli wide shawl online tu, banyak pilihan sebenarnya. Harga yang normal tu dalam lingkungan RM25 - RM40. Kira boleh la kan, affordable. Saya ni lebih banyak beli shawl secara offline sebenarnya, kat pasar malam, pasar tani, kiosk-kiosk kecil di supermarket dan butik-butik pakaian. Kira mana-mana jer la, yang nampak dan terbekenan.

Kalau butik-butik online tu, rasanya korang lagi arif ni :)

Ok, since ada yang pernah bertanya, meh saya share mana saya beli tudung secara online. Ada beberapa jer la..

1) Poplook

Jangan tak tau, bukan blouse dan dress jer yang ada kat Poplook ni, wide shawl pun ada jual. Yang bestnya shopping kat sini, satu sebab kualitinya yang memang dijamin puas hati, satu lagi of course la sebab FREE SHIPPING :)

Tudung polkadot, muka pun polkadot akibat car sun shades :)
Yang ni tudung dari Poplook
Sangat flowy, senang nak pakai dan sangat selesa

2) Waffaa by Wawa Tasliman

Saya pernah beli wide shawl cotton dan schiffon kat sini. Tak tau macam mana saya terjumpa Facebook Page dia. Dan tak tau macam mana boleh terbeli. Hahah

Yang ni cotton wide shawl. Memang sangat wide, sampai tak tau nak lilit macam mana.
Yang dalam gambar ni pun, saya main hentam lilit.
Tapi kan, selesa sangat tau shawl ni.
Jalan kat panas terik pun maintain jer. Eceh

Ok, dua ni jela website yang saya pernah beli wide shawl. Ada lagi a few online shops, tapi yang tu saya beli inner dengan syria jer. Shawl-shawl lain, beli offline jer.. 

Sekarang ni ramai geng-geng Shaklee yang tengah shopping shawl and dress untuk National Conference next week. Saya nak sangat wide shawl yang floral sweet-sweet gitu. Tapi belum jumpa yang berkenan di hati..

Korang biasa shopping wide shawl kat mana ye.
If ada suggestion yang best tu, meh la share sesame... :)

1 comment:

Admin said...

Uikss .. leh jadi model gayakan fesyen terkini shawl tudung labuh ni ... cantik .. hoho....

www.hasrulhassan.com