Friday 17 October 2014

Kenapa ESP Shaklee Sangat Best Dan Digemari


Salam Jumaat semua :)

Ok, seperti yang diwar-diwarkan, bulan ni promosi ESP beli 6 PERCUMA 1 tau. Boleh la korang pakat-pakat share beli dengan kawan-kawan ke, sedara-mara ker. Ramai tengah memborong ni, ada yang ambil 2 tin, ada yang ambil 3 tin seorang, jangan lepaskan peluang ni tau. Bukan senang nak dapat harga promosi ni.

Memandangkan dah bulan promosi ni, meh saya nak cerita tentang ESP Shaklee, apa yang best sangat ESP Shaklee ni. Betul ker berkesan? Apa bezanya ESP Shaklee berbanding jenama lain? Memang tak jemu cerita pasal ESP ni, rasa nak share je kat semua orang tentang ESP ni :)

Kelebihan ESP Shaklee Berbanding Jenama Lain

Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol. Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.

Haa yang saya nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn Shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

Mesti ada yang tanya, apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO. Haa.. ni yang ramai tak tahu. Meh sini nak cerita kenapa kena pilih produk Non-Gmo berbanding produk GMO. Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni, produk2 GMO memang dah makin banyak di pasaran sebab tu macam-macam penyakit sekarang. Contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic. Tu memang common laa kann. Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya. Oleh sebab tu, kalau you all nak beli protin dari sumber soya, pastikan you all baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel Non-GMO.



Satu lagi, perbezaan ESP jenama Shaklee berbanding soya jenama lain adalah soya shaklee dibasuh dengan menggunakan air. Tahukah anda kebanyakan jenama soya di pasaran dibasuh menggunakan alkohol sebelum diproses. Alkohol ini menyebabkan isoflavanes didalam soya termusnah. Sedangkan isoflavanes ini lah yang penting dalam pencegahan kanser. Jadi kalau ada yang kata makan soya punca kanser, memanglah betul sebab soya yang dah diproses dah tiada khasiat isoflavanes . Berbeza dengan ESP Shaklee. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein dan juga keseluruhan kebaikan soya.

Dan kalau korang nak tahu satu lagi fakta best, Shaklee merupakan syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1961. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.. Haa, Shaklee bukan main perah kacang soya tadah dalam bekas2, tempek label, pastu jual. Tapi yang ni yang terbaik tau :)

 Inilah dia ESP Shaklee waktu mula-mula diperkenalkan dulu

Manfaat ESP Shaklee

Saya pernah jumpa live dengan pengguna Shaklee yang dah amalkan ESP Shaklee berbelas-belas tahun. Kulitnya, MashaAllah, cantik sungguh. Bukan setakat flawless, nampak sihat dan glowing. Dahla awet muda.

Bila dah kenal ESP Shaklee ni, barulah saya tahu, sebenarnya banyak manfaat soya ni.
Antara manfaat yang akan kita dapat kalau konsisten minum ESP Shaklee ni, kulit jadi cantik halus gebu, berseri, hilang parut jerawat, kulit tak kusam, awet muda, badan langsing, sihat, muda, beri tenaga ekstra, kurang letih...

Kalau nak share testimoni pengguna ESP Shaklee ni, tak ter'share' rasanya. Banyak sangat. Produk paling laris kat Shaklee ni. Kalau takde promotion pun dah jadi best seller, lagilah kalau ada promotion ni. Series untung ler sape yang grab time promo ni :)

 Always start my day with a glass of ESP Shaklee.
Nak bagi tenaga supermom, nak bagi kulit cantik, maintain slim..
And of course untuk overall health sekali

Klik sini untuk Koleksi Testimoni ESP Shaklee

Credit 

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

http://cikjatt.blogspot.com/2013/09/promosi-cara-untuk-mendapat-keahlian.html

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

1 comment:

kuchalana said...

Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan dan dapat membantu kita hidup dengan lebih sihat...ada macam-macam penyakit kita boleh ubati