Saturday 25 October 2014

Kuruskan Badan Dengan Berkesan


Salam Maal Hijrah semua :)

Salam hujung minggu juga. So, korang buat apa ya hari ni. Kami sekeluarga kat Alor Setar sekarang, rumah parents.

Semalam waktu tumpang solat kat bilik kakak saya, ternampak satu gambar lama kakak saya waktu graduate dekat UKM dulu.


Ampun kak, share gambar kak kat sini. Bukan apa, nak bagi semangat sikit kat pembaca-pembaca blog ni. Siapa cakap kan kalau gemuk atau berat badan berlebihan dari kecil tak boleh kurus. Lagilah kalau yang baru gemuk time study, gemuk selepas bersalin. Boleh punya, kalau betul caranya dan lagi satu diri sendiri pun kena kuat semangat. Kakak saya yang berat badan berlebihan sejak kecil ni pun dah slim sekarang tau.

Dulu waktu saya merantau study kat Germany, kakak saya pula merantau ke Sabah. Jadi cikgu kat situ. Nasib baik kakak saya ni jenis yang berani dan tough, maklumlah sekolah kat pedalaman. Dengan elektrik takde, air pun kena angkut air perigi. Kulit kakak saya pulak jenis allergik sikit, habis la naik kudis-kudis kat kulit, hitam terus kulit.


Ini gambar kakak saya dengan student dia kat Sukau, Sabah. Kakak saya ni bukan jenis yang ayu-ayu dulu. Ala-ala tomboy sikit.

Tapi sekarang.....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Ni gambar terbaru kakak saya dengan students dia kat SMK Setapak. Alhamdulillah, setelah bertahun-tahun dekat Sabah, dapat juga balik Semenanjung.

Dah ayu dan slim kakak ku sekarang! Cantik kan. Really really happy for her. Appearance dah ayu sekarang, tapi still brutal jugak kakak ku ni :)

My sister with her cik abang

Bukan setakat slim, kulit pun makin cantik. Dari hitam, berparut dan berjerawat, sekarang dah cerah berseri gitu.

So, apa rahsia kakak saya ni?

Kakak saya ni pun pengguna setia dan pengedar Shaklee, macam adiknya juga.
Kalau nak tau rahsia kami, Shaklee ler jawabnya :)

So korang, if yang ada masalah berat badan berlebihan, masalah kulit wajah yang memalukan, tak payah nak stress-stress. Semua masalah dalam dunia ni ada penyelesaiannya. Yang penting, usaha dan juga doa yang tak putus, jangan sesekali give up. 

Jika berminat untuk mencuba atau mengetahui lebih lanjut tentang produk Shaklee, jangan segan-segan hubungi saya untuk konsultasi ya. Exclusive consultation untuk all my customers :)

1 comment:

kuchalana said...

vitamin shaklee bagus untuk kesihatan dan boleh juga untuk kuruskan badan secara sihat...sebenarnya memang tengah nak diet sikit ni tuk turunkan berat badan..hahaa