Monday 16 July 2018

Berjaya Hamil Walaupun Ada Masalah PCOS


Penyakit Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) adalah sejenis penyakit yang akan mengakibatkan gangguan fngsi ovari dan hormon kepada wanita. Kemungkinan untuk tidak boleh mengandung tu ada, tapi berkat ikhtiar dan doa yang tak putus, dah ramai wanita yang ada masalah PCOS ni berjaya hamil.

Seperti apa yang ingin saya kongsikan di entry kali ni, pengalaman Puan Nur Atiqah Zaaba, juga seorang wanita yang mengalami masalah PCOS akhirnya berjaya hamil.

Semoga perkongsian dari Puan Nur Atiqah ini memberi manfaat dan semangat juga kepada kaum wanita yang mengalami masalah yang sama untuk terus berjuang dan berusaha tanpa mengalah.


Berjaya Hamil Dan Turunkan Berat Badan Dengan Set Kesuburan Shaklee

Kisah saya dengan shaklee bermula dari tahun 2013 lagi. Tapi set yang sangat terkesan pada saya ialah set ikhtiar hamil yang saya ambil selepas saya bernikah.

Kisahnya bermula bila lebih dari 48 hari selepas nikah saya tak period. Mulanya dah gembira kononnya hamil. Tapi bila buat ujian kehamilan keputusannya negatif. Lebih dari 10 ujian saya cuba. Dari murah hingga lah mahal. Pertama kalikan teruja lebih.

Selepas mendapat pandangan dari rakan sekerja, mereka cadangkan saya cuba buat pemeriksaan doktor pakar sakit puan.Beberapa ujian di jalankan antaranya ujian ultrasound dan ujian darah.

Hasil daripada kedua-duanya mengesahkan saya mendalami Polysistic ovarian cyst (pcos) dimana punca utama daripada berat badan yang meningkat secara tiba-tiba yang mengganggu hormon di dalam badan.

Lebih hormon luteinising (LH) dihasilkan berbanding hormon perangsang folikel (FSH), yang menyebabkan folikel-folikel pada ovari menghasilkan lebih banyak hormon testosteron (hormon lelaki) berbanding hormon wanita iaitu estrogen.

Kelenjar adrenal juga mula meningkatkan penghasilkan testosteron. Terlalu banyak testosteron menghalang ovulasi, di samping simptom-simptom lain yang berkaitan dengan sindrom ini.

Estrogen masih lagi dihasilkan, tetapi oleh kerana folikel-folikel yang dihasilkan tidak mencapai tahap kematangan yang mencukupi sewaktu progesteron mula meningkat, ia menyebabkan wanita yang mengalami PCOS akan mendapati mereka kekurangan hormon progesteron. Sekaligus sukar untuk hamil.

Doktor mensarankan saya untuk mengambil ubat bagi membetulkan semula hormon dalam badan. Tapi salah satu akibatnya period takkan datang selagi ubat itu di ambil. Selain itu doktor juga mensarankan saya mula menjaga makan juga bersenam secara berkala.

Disebabkan oleh ubat itu akan memberi kesan sampingan lain, saya cuba berikhtiar dengan set kesuburan shaklee. Alhamdulillah berkat usaha, menjaga makan kebetulan bulan puasa masa itu saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 5kg.

 
Usaha yang tidak putus asa disamping berdoa semoga dipermudahkan semuanya. 2 minggu selepas raya result ujian kehamilan saya positif. Kalau ikutkan tak habis lagi set kehamilan yang saya ambil tu saya sambung makan sepanjang tempoh hamil.


Betul Ke Vitamin Kesuburan Shaklee Ni Berkesan ?

Rezeki anak adalah dari Allah, tetapi tak bermakna kita hanya berserah kepada Allah sahaja. Apa yang penting, adalah usaha kita. Vitamin kesuburan Shaklee ni adalah antara usaha terbaik untuk anda yang masih berusaha untuk mendapatkan cahaya mata. Malah, doktor-doktor pakar sendiri sentiasa menyarankan untuk mereka yang sedang berusaha untuk hamil mendapatkan vitamin tertentu yang secukupnya. Ini adalah agar sel-sel badan kita sihat, dan badan kita sendiri bersedia untuk hamil.

Selebihnya, sentiasa tenangkan diri dan banyakkan berdoa kepada Allah.

Untuk koleksi testimoni mereka yang berjaya hamil asbab ikhtiar dengan vitamin kesuburan Shaklee
>> Testimoni Set Kesuburan Shaklee

Bagaimana Nak Dapatkan Vitamin Kesuburan Shaklee ?

Untuk sebarang pertanyaan lanjut atau pesanan, boleh hubungi saya Cik Jatt 013-4894037.
InsyaAllah saya akan memberi konsultasi terbaik untuk membantu anda berdasarkan pengalaman saya sejak tahun 2013 bersama Shaklee.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

2 comments:

Selfless said...

Okay, so I started playing this game a couple of days ago because I was being told by a few folks how good it was. Not gonna lie - This game, in its present condition, is BORING.Why? The dilemma is that this sport is a single-player sport and feels just like Adventure Quest. Sure, it is a game with a planet, Maplestory M Mesos for sale however its 2D graphics prevents it from from getting the adventurous atmosphere like the Elder Scrolls games.The remedy is simple. Make this match multiplayer. I think a lot of folks here will agree with me that this match could be a lot more fun if we could share the experience with many people.I do not know when the guys at Nexon understand about this game called World of Warcraft, but it is a game where plenty of individuals exist in one world rather than everybody residing in their own world of buying MS2 Mesos. Playing by yourself makes that match boring like this game, but partying and going on raids is what makes the game enjoyable. It's the community that makes the game so great. This sport can get that same experience if Nexon added multiplayer.

Bale said...

In fact, there are many guides for people to use in order to get Final Fantasy XIV Gil. You can go to MMOAH to get Final Fantasy 14 Gil . I bought it from there a few times and it was really easy and safe. I was not sure at the beginning that it would work. Their customer service staff can always help me solve problems well before, during and after the purchase. This makes everything easier and gives me a sense of security when I buy. The MMOAH website is highly recommended.Click here :https://www.mmoah.com/final-fantasy-xiv