Wednesday 4 July 2018

Review Bermalam Di Hotel Dynasty Inn Kota Bharu, Kelantan


Part 2 : Jalan-jalan Bercuti Tempat-tempat Menarik Di Kota Bharu, Kelantan

Part 3 : Apa Yang Menarik Di Pantai Cahaya Bulan

Part 4 : Apa Ada Di Rantau Panjang Dan Tempat Beli Keropok Lekor Sedap Kelantan

Assalamualaikum :)

Cuti raya baru-baru ni panjang betul kan, sebab time cuti sekolah 2 minggu. Dah kebetulan cuti sekolah, cik abang akak pun terus ambil cuti juga seminggu.

Sebenarnya kitorang takde plan pun nak bercuti ke mana-mana, ingat just nak lepak kat kampung lama sikit dan beraya rumah saudara-mara je.

Tapi, entah macam mana tiba-tiba masing-masing rasa macam tak best pula kalau tak bercuti ke mana-mana. Bukan senang nak cuti panjang macam ni. Kebetulan kakak akak ni nak balik raya Kelantan hari raya ke-empat tu, rumah mertua dia. Ting!! Dapat idea, alang-alang tu, baik ikut diorang beraya Kelantan. Sambil beraya, bole la sambil tu kami jalan-jalan kat Kelantan. Korang bayangkan la, malam hari raya ke-tiga tu baru kitorang decide nak ikut.

Malam tu juga la kitorang masuk Agoda cari hotel dan book. Malam tu juga la pack apa yang patut. Esok paginya terus bertolak.

Biasanya, kalau pergi bercuti memang kitorang book hotel melalui Agoda je, senang. Banyak sebenarnya recommended hotel murah dan bagus di Kelantan ni, kitorang cari yang dekat area Kota Bharu. Pening juga nak memilih. Dah la last minute kan, tak bole la nak demand sangat. Lagipun, kitorang tak nak la yang mahal-mahal sangat, nak tidur je pun. Lepas dah baca review sikit, and tanya abang ipar akak, kitorang decide nak stay dekat Hotel Dynasty Inn Kota Bharu, Kelantan.

Bahagian hadapan hotel. Kawasan parking yang agak luas ada disediakan di belakang hotel

Dekat hotel ni ada disediakan beberapa jenis bilik. Ada bilik Superior, Deluxe dan ada juga jenis Apartment 3 @ 4 bilik.

Kitorang ambil 2 bilik Deluxe untuk 2 malam. 1 bilik untuk akak, cik abang dan anak-anak. 1 lagi bilik tu untuk mak dan ayah akak, saja bawa jalan-jalan sekali. Harga 1 bilik Deluxe tu untuk 1 malam, lebih kurang RM 1++, termasuk breakfast untuk 2 orang. So total hampir RM 600 macam tu, kira ok sangat kan, tak mahal.

Ok, itu cerita tentang book dan harga hotel.

Sekarang akak review sikit tentang hotel tu k.
By the way, lupa betul akak nak ambil gambar hotel ni. Nak buat review ni baru terfikir. So, gambar-gambar ni ihsan dari Google la ye.

Bahagian receptionist, lif ada di bahagian tepi

Dari segi lokasi, hotel ni strategik di tengah-tengah bandar Kota Bharu. So dekat la kalau nak jalan-jalan ke, membeli-belah ke, makan-makan ke. Parking pun ada disediakan oleh pihak hotel, selamat dan tak perlu susah-susah kita nak cari parking.

Kawasan parking yang agak luas di belakang hotel

Dari segi service, kitorang takde masalah apa pun dengan staff semua. Nak check in, check out semua smooth je. Iron pun tak payah nak call mintak sebab dah ada disediakan dalam bilik. Free WIFI ada juga kat hotel ni, tapi akak tak guna, so tak boleh nak comment. Tapi rasanya ok je kut sebab mak akak ada guna.

Breakfast pun pada akak ok dan sedap. Takdela terlampau banyak choice sangat macam kita pi hotel 4-5 stars, tapi kalau dah kenyang dan sedap tu kira ok dah. Banyak-banyak sangat pun bukan kita larat nak makan semua kan. Yang paling akak suka, breakfast ni kat tingkat atas, so pemandangan dia sangat cantik dan tenang. Boleh nampak Sungai Kelantan dan bandar Kota Bharu. Lagi satu, jimat sebab kanak-kanak bawah 12 tahun, FREE je uoollss.

Cantik dan tenang je kan makan kat sini. Selesa

 Kitorang 2 hari berturut-turut pilih meja makan yang hujung tu. Sebab view dari situ cantik

Dari segi keadaan bilik, walaupun hotel ni setahu akak hotel yang agak lama, tapi condition dia ok sangat. Akak rasa diorang ada upgrade banyak benda, sebab tak nampak lama sangat. Barang-barang kat dalam bilik pun akak perasan diorang banyak guna barang IKEA dan KAISON. Nampak simple tapi cantik. Yang penting, bersih dan Alhamdulillah selesa.

Spot iron yang tergantung tu :)

Yang ni common la kan. Semua hotel ada sediakan ni, percuma je.
Cuma kat hotel ni takde peti ais k

Keseluruhannya, Alhamdulillah akak puas hati dengan Hotel Dynasty Inn Kota Bharu, Kelantan ni. Takde sebarang masalah untuk kami sekeluarga sepanjang kami menginap 3 hari 2 malam kat situ. Recommended untuk yang mencari hotel di Kelantan yang murah tetapi bersih, selesa dan cantik. InsyaAllah kalau pergi lagi Kelantan, bole la stay kat sini juga :)

Next entry, insyaAllah saya berkongsi pula tentang tempat-tempat menarik di Kelantan yang sempat kami singgah.

Thanks for reading!


No comments: