Wednesday 4 December 2013

[Cinch Energy Tea Mix] Tingkatkan Tenaga dan Metabolism dengan Berkesan untuk Kurus


Hujung minggu lepas, kakak saya, seorang guru di salah sebuah sekolah menengah di Kuala Lumpur, datang ke rumah saya bersama suaminya dan mak saya. Saja je datang tu, rindukan anak-anak saudaranya la tu :)

Masalah utama saya kulit kan. Kulit saya ni jenis yang sangat bermasalah, tapi kakak saya ni pula, kulitnya tak bermasalah seperti saya, tetapi dia mempunyai masalah berat badan. Itu dulu la, sekarang dah slim uuuu. Cuma biasala, kena jaga-jaga sikit sebab memang yang jenis mudah naik.

Sewaktu bertemu dengan kakak saya minggu lepas, saya expect badan dia akan naik sebab sebelum tu kakak saya ada kursus di Melaka selama 4 hari. Kursus di hotel dan makanan yang sedap memang tidak boleh dipisahkan, betul tak. Kakak saya cakap, makan sehari sampai 6 kali. Macam mana nak diet tu.

Tetapi yang bagusnya, badan kakak saya tak nampak naik. Dulu, kalau dia makan macam tu, siap la badan.
Kakak saya cakap, penyelamat dia adalah Lecithin dan Cinch Energy Tea Mix.

Saya selalu berkongsi di blog saya mengenai Lecithin.
Boleh klik sini untuk info lanjut mengenai Lecithin dan cadangan supplemen lain untuk Set Kurus Shaklee.

Jadi kali ni saya akan berkongsi dengan anda mengenai teh hebat dari Shaklee, Cinch Energy Tea Mix.

Kandungan Cinch Energy Tea Mix


Cinch energy tea mix adalah campuran teh-teh terpilih iaitu teh merah, teh hijau dan teh putih.
Bahan-bahannya seperti berikut:
  • Taurina
  • Maltodextrin – bahan daripada jagung
  • Rooibos Red Tea Extract –tumbuhan herba dari Afrika … dikenali sebagai “The Miracle Tea” atau “Long Life Tea”
  • Green Tea Extract
  • White Tea Extract –teh yang menjalani pemprosesan paling minimum
  • Matcha Green Tea Powder – teh hijau gred tertinggi dai Jepun (the greener than green superfood)
Kalau nak cerita faedahnya memang panjang, jadi cukuplah cerita tentang teh-teh aje kot. Yang lain-lain mungkin saya cerita di lain lembaran.

Manfaat Utama Cinch Energy Tea Mix

Teh-teh merah, hijau dan putih ni digunakan sejak zaman berzaman dalam perubatan Cina. Antara kegunaanya:
  • Anti-mikrob
  • Imunostimulan
  • Anticarcinogenic (anti kanser)
  • anti-inflammatory
  • perlindungan terhadap penyakit jantung
  • Anti oksidan – perlindungan dari kanser
  • Mengubati lukemia (laporan dari Mayo clinic)
  • Mengawal kerosakan DNA
  • Menurunkan paras kalori dan kolesterol
  • Detoxifiers
  • Meningkatkan tenaga &  metabolism (bakar lemak). Boost metabolism sehingga 4 kali ganda!
Siapa Perlukan Cinch Energy Tea Mix

Sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan dan rasa bertenaga sepanjang hari.
Amat disarankan bagi mereka yang ingin mengurangkan berat badan dan mempunyai metabolisma yang rendah, jarang atau kurang bersenam, kerana Cinch Energy Tea Mix membantu meningkatkan metabolisma untuk pembakaran lemak dan kalori.

Cara Minum Cinch Energy Tea Mix

Boleh diambil ketika minum pagi atau petang.
Cuma bancuh 1 paket Cinch Energy Tea Mix bersama air suam atau sejuk. Lebih sedap, boleh tambah sedikit madu dan lemon. Refreshing, healthy and of course badan pun slim :)

Inilah bekalan harian kakak saya ke sekolah
1 paket Cinch Energy Tea Mix dibacuh dengan 1 tumbler air, untuk diminum sepanjang hari di sekolah sepanjang waktu mengajar.
Memberi tenaga sambil membakar kalori

Testimoni Cinch Energy Tea Mix





KEEP MUSCLE YOU HAVE

BURN FAT YOU DON'T NEED

LOOSE INCHES YOU DON'T WANT

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: