Sunday 15 December 2013

[Set Kecantikan] Kulit Berjerawat dan Kusam, Cerah Berseri dengan Set Kecantikan Shaklee


Siapa dalam dunia ni yang tak nak cantik kan?
Semuanya pasti mengimpikan kulit wajah yang cerah, halus, lembut dan berseri. Tak semua orang dianugerahkan kurniaan sebegitu. Kadang-kadang timbul rasa cemburu melihatkan orang yang wajahnya cerah dan berseri ni kan. Bagi yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat, jeragat, berparut dan kulit kusam, perlu kah kita hanya berserah pada takdir tanpa berbuat apa-apa? Anggap lah ini ujian dari Allah dan kita sebagai manusia haruslah berusaha dan tidak hanya merungut atau membiarkan perasaan malu dan tertekan memakan diri sendiri.

Masalah kulit memerlukan penjagaan luar yang rapi dan paling penting yang sering diabaikan adalah penjagaan dalaman. Tahukah anda, boleh dikatakan hampir semua masalah kulit bermula dari dalam? Antaranya adalah toksin yang berlebihan dalam badan, hormon, stress, pemakanan, kekurangan nutrisi, penghadaman, resdung dan sebagainya. Apabila kita beri perhatian dengan penjagaan dalaman, bukan sahaja kulit akan cantik berseri, malah badan kita juga akan sihat bertenaga.

Sekarang ni kalau kita lihat, terdapat pelbagai produk makanan tambahan di pasaran untuk kecantikan kulit, dengan testimoni yang sangat mengujakan dan meyakinkan. Nasihat saya, walau apa pun pilihan anda, pastikan apa yang anda ambil adalah selamat terutamanya untuk jangka masa panjang, kerana apa yang kita makan hari ni, bakal menentukan keadaan kita kelak. Cantik cantik juga, tapi utamakan kesihatan ok.

Pilihan saya, pastinya supplemen Shaklee yang telah 50 tahun lebih berada di pasaran dan melalui pelbagai kajian dan ujian untuk memastikan kualiti serta keberkesannya. Semuanya dihasilkan dari sumber semulajadi, tanpa pewarna, perasa dan pengawet tambahan.

Set D - Set Kecantikan Kulit

Set D - Kecantikan Kulit mengandungi supplemen asas penting yang berkesan untuk merawat dari dalam iaitu Vitamin C, Vitamin E dan B Complex. Bagi anda yang mempunyai budget lebih , saya juga mencadangkan agar anda mengambil bersama ESP untuk kesan yang lebih cepat dan bagus.


Jom kita baca manfaat setiap supplemen:

1) Vitamin C
  • sangat penting dalam pembentukan kolagen
  • kolagen yang cukup daripada Vitamin C yang baik membuatkan kulit anda kelihatan bersinar dan gebu
2) Vitamin E
  • terkenal sebagai vitamin awet muda - melambatkan proses penuaan
  • membantu keseimbangan hormon
  • mengawal kadar minyak dalam liang kulit
  • membantu mengurangkan kesan kulit jeragat
  • membantu masalah kulit yang berminyak
  • membantu menghilangkan parut
3) B Complex
  • (B for Beauty) menjaga kesihatan kulit daripada dalam.
  • penting dalam kestabilan hormon
  • kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil
  • membantu mengurangkan garis-garis halus di kulit
  • penting untuk melanin yang memberi warna pada kulit. Lebih kerap anda berada di bawah matahari, lebih banyak B Complex diperlukan
4) ESP
  • pengambilan ESP bersama-sama dengan Set Kecantikan Kulit Shaklee amat disarankan untuk memberikan kesan yang optimum. ESP adalah sumber protein yang terbaik, dan untuk dapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protien yang baik.
  • protein adalah makanan asas kepada sel-sel badan, jadi apabila sel-sel ini sihat, penyerapan zat dan nutrien akan menjadi lebih mudah
  • protien sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). Kulit akan menjadi kusam dan tompokan hitam pada kulit akibat jerawat akan menjadi sangat sukar dihilangkan jika kita tidak mendapat cukup protien yang membantu dalam penghasilan sel baru untuk menggantikan sel kulit mati.
Testimoni Set Kecantikan Kulit Shaklee




Klik sini untuk Testimoni Set Kecantikan Kulit Shaklee

Jom tingkatkan keyakinan diri anda dengan Shaklee.

Ingin saya bantu anda, jangan segan-segan, contact saya yer.
Setiap pembelian dari saya akan mendapat konsultasi secara PERCUMA dan EKSLUSIF.

Jom, sama-sama cantik dan sihat bersama Shaklee :)

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: