Friday 26 September 2014

Jimat Dengan Produk Shaklee


Menarik tak title saya kali ni. Hah, dengan Shaklee ni kan, banyak yang kita boleh jimat tau. Jom saya kongsikan bagaimana Shaklee membantu kita berjimat. Bak kata pepatah, bijak membeli menang memakai, money spent well.

1. Jimat duit beli make-up

Apa tujuan kita make-up. Sebab nak cover cela di muka, sebab nak bagi nampak kulit cantik kan.

So, bila dah makan Shaklee, don't worry, korang tak perlu susah-susah nak make up tebal-tebal, berlapis-lapis foundation and concealer. Kulit kan dah cantik. Lagipun, make up ni agak leceh juga sebenarnya, nak kena cuci bagai bila nak ambil air sembahyang.

Bila kulit cantik, just tempek bedak sikit-sikit pun dah nampak cantik. Natural beauty gitu, ala-ala artis korea tu. Hah, tak ke best tu.

Nak tak kulit yang natural, flawless macam ni.
Takde la nampak tebal dengan make up je kan :)

2. Jimat duit beli lotion

Saya ni memang jenis malas nak pakai lotion. Rajin jaga kulit muka je, kulit badan kering pun biar je. Lagipun, tujuan tak pakai ni pun, saje nak kurangkan penggunaan bahan kimia kat badan sendiri.

Shaklee ni kan supplement, rawat dari dalam. So, kesannya untuk the whole body la kan. Alhamdulillah, sejak ambil supplement Shaklee ni, kulit badan pun dah tak kering macam dulu. Parut-parut kat badan pun dah makin pudar ni.

3. Jimat duit beli ubat atau bil klinik

Yang ambil Shaklee ni, bukan saya je. Satu keluarga ambil Shaklee, dengan parents, suami, dan anak-anak sekali. Alhamdulillah kesihatan suami dan anak-anak bertambah baik, dulu selalu sangat sakit, asyik kena makan ubat. Berat rasa hati nak bagi makan ubat, tapi i have no other choice at that time. Siap pernah dua kali beraya kat hospital dulu, gara-gara kakak dan irfan sakit. Ohhh, syahdunya bila diingat-ingat balik.

Sekarang ni dah jarang sangat sakit. Kalau sakit pun sekejap je dah baik.

Saya sendiri pun, kalau rasa nak selsema ke, demam ke, cepat-cepat telan supplement Shaklee.

Mungkin ada orang yang cakap, ala, takpe, bil kilinik semua company dah cover.

Ok, itu sekarang. Bagaimana dengan masa depan. Pengambilan supplement ni bukan untuk sekarang je, fikirkan juga masa depan nanti. Badan nak pakai lama, kesihatan kita tak ternilai, wajib bagi kita jaga sebaik-baiknya. Bila dah sakit, nak buat apa pun tak boleh. Mencegah kan lebih baik dari mengubati.
 
And if we have choice untuk pilih supplement yang dihasilkan dari bahan-bahan semulajadi, kenapa kita nak pilih ubat yang sintetik yang boleh memberi kesan sampingan untuk badan kita. Bayangkan diri kita 10 tahun, 20 tahun, 30 tahun akan datang. Bila macam-macam sakit datang bertandang, terpaksa berulang-alaik ke hospital, atau terlantar sakit di hospital, dengan kos rawatan yang semakin meningkat time tu.
Renung-renung kan la ye.

4. Jimat duit beli container

Yang ni mak saya suka. Semua botol-botol supplement Shaklee mak saya akan recycle letak barang-barang dapur. Sekarang ni pun kita banyak dengar banyak isu tentang bahaya penggunaan bekas-bekas plastik makanan especially yang recycle kan. So, guna Shaklee je, jimat dan selamat :)

5. Jimat duit cuba macam-macam produk

Banyak kan produk kecantikan dan kesihatan di pasaran sekarang. Apa pun yang korang pilih, make sure ambil yang bukan saja berkesan, tapi yang selamat dan halal ya. Tak nak la nanti, ghairah sangat nak cantik, nak kurus, penyakit lain pula yang dapat nanti.

Saya dulu, sebelum nak cuba Shaklee, saya study dulu tau. Bila dah benar-benar yakin, baru saya ambil. Sekarang pun saya suka baca tentang produk Shaklee, dah semakin jatuh cinta. InsyaAllah inilah pilihan terbaik untuk saya dan keluarga saya. Sebab tu saya suka share tentang Shaklee, sebab saya nak orang lain pun kenal Shaklee, rasa apa yang kami rasa. Orang cakap, barang baik, jangan simpan sorang :)

6. Jimat sebab tahan lama

Semalam jumpa my member ni. Dia tengah ambil supplement untuk kulit. Dulu muka kawan saya ni jerawat teruk tau, jerawat besar-besar macam jerawat batu tu. Terkejut tengok muka dia semalam, banyak improvement. Nampak dah clear, tinggal parut sikit-sikit jer lagi !

Dia cakap, bila la nak habis Shaklee ni. Tak habis-habis lagi dari hari tu beli. Hihi. Yer la, cuba korang bayangkan.
Vitamin C, sebotol tahan 6 bulan.
Vitamin E, sebotol tahan 4 bulan.
And the list goes on..

Sebab tu la saya kata jimat. Kadang-kadang tu, rasa tak sabar nak buka botol baru :)

7. Jimat bila dah jadi ahli Shaklee

Yang ni paling penting ni. Bila nak jimat, mestilah nak beli produk Shaklee dengan harga yang murah kan. So, nak dapatkan produk Shaklee dengan penjimatan sebanyak 25%, cuma perlu register sebagai ahli je. Terus bole beli barang dengan harga ahli dan dapat juga kelebihan lain sebagai ahli. Keahlian pun seumur hidup. Sangat berbaloi. Ada peluang dapat bonus juga tau :)

Klik sini untuk cara dan kelebihan menjadi ahli Shaklee

8. Jimat bila beli waktu promosi

Ni promote sikit lah:)
Ok, tiap-tiap bulan, Shaklee akan buat promosi.
Bulan ni, ada promosi Mealshakes beli 3 percuma 1 dan Shaklee Collagen Powder beli 6 percuma 1.
Trust me, sape ambil promosi ni, SANGAT UNTUNG.
Nak tau lebih lanjut, boleh hubungi saya atau klik sini k.

Okla, takat tu je dulu buat masa ni..
Banyak lagi nak cerita pasal jimat dengan Shaklee ni sebenarnya..
Next time saya sambung k... :)

Tak tau kenapa tengah terngiang-ngiang lagu 'Kalau Aku Kaya'.
Sebab entry pasal jimat kut:)

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: