Friday 22 August 2014

Cara Menghilangkan Parut Jerawat Berlubang


Stress kan bila muka penuh jerawat dan parut. Parut jerawat ni ada yang tinggalkan tompok-tompok hitam atau merah, dan ada juga yang sampai jadi parut berlubang. Parut yang jenis berlubang ni, biasanya disebabkan jerawat batu, jerawat yang terlalu serius atau berulang-ulang. Yang menyedihkan, ada yang sampai digelarkan muka kawah bulan.

Bolehkah hilang parut jerawat berlubang ni?

Ada yang mungkin sekadar menutup dengan make-up. Itu bukan solusi ya, itu hanya sekadar menutup buat sementara waktu semata-mata. Saya cadangkan rawat masalah parut anda ya, bukan sahaja kulit makin cantik, nanti bila make-up pun nampak cantik semulajadi jer. Kalau tak nak make-up dah pun takpe, maklumlah, kulit dah cantik semulajadi.


Kali ni, saya ingin berkongsi tentang cara menghilangkan parut jerawat yang berlubang. Orang selalu cakap, parut jenis berlubang ni tak boleh atau susah nak hilang. Tak boleh tu, saya tak setuju. Susah tu, ada betulnya, mungkin akan mengambil masa sedikit. Tapi kalau kita ikhtiar dengan cara yang betul, yang susah pun insyaAllah akan jadi mudah dan ada hasilnya. Tapi kalau tak ikhtiar, memang sampai bila-bila la kekal parutnya dik.

Antara cara yang glamour kita dengar untuk menghilangkan parut berlubang ni, adalah dengan rawatan laser atau rawatan di pusat kecantikan. Kesan dan kosnya, saya tak pasti ye, sebab saya belum pernah ada experience tentang ni. Yang pasti, sah-sah la ribu-ribu kosnya.

Cara menghilangkan parut jerawat berlubang dengan Shaklee

Supplement Shaklee juga boleh membantu menghilangkan parut jerawat berlubang. Untuk parut berlubang yang terlalu serius, walaupun mungkin tak 100% hilang, tetapi ia membantu mengecilkan lubang-lubang parut jerawat ni supaya less visible, texture kulit pun makin rata.

Jangan risau, kosnya tidaklah semahal melakukan rawatan laser atau rawatan di pusat kecantikan, prosesnya juga tidaklah menyeramkan seperti rawatan laser, malah selamat untuk jangka masa panjang. Bonus, selain membantu masalah parut, dengan pengambilan supplement Shaklee secara betul dan konsisten, kulit juga akan semakin cantik, serta bagus untuk kesihatan menyeluruh.

Berikut adalah cadangan supplement Shaklee untuk membantu menghilangkan parut jerawat berlubang.


Vitamin E
  • Vitamin E sememangnya terkenal sebagai vitamin yang membantu masalah parut. Juga membantu menyembuhkan luka dengan cepat, membaiki tekstur kulit dan melancarkan peredaran darah.
Vitamin C
  • Membina collagen, menjadikan kulit lebih anjal, cerah dan halus
ESP
  • ESP merupakan protein tambahan terbaik yang dihasilkan dari soya non-GMO. Protein penting untuk pembinaan sel kulit baru yang sihat, serta menggantikan sel kulit mati seperti parut.
Shaklee Collagen Powder
  • Collagen Shaklee adalah collagen premium yang dihasilkan dari sisik ikan merah laut dalam, mempunyai berat molekular yang ringan, sangat mudah diserap dalam badan. Kesan lebih cepat dan bagus, untuk build up balik kulit yang sihat. Nnati permukaan kulit cantik dan licin jer...
Vivix
  • Vivix ni merupakan produk Shaklee yang paling hebat, sampai digelar tonik ajaib. Bukan sebab ada tok batin jampi-jampi botol tu, tapi kerana ia membantu memulihkan sel badan termasuk sel kulit kita daripada tahap DNA lagi. Sebab tu kesannya pun menakjubkan dan customer saya yang ambil set dengan Vivix ni, kesannya lebih cepat dan yang paling tebaik.
Testimoni 1

Parut jerawat berlubang hilang dalam hanya 2 minggu!


Testimoni 2

Happy bila parut jerawat berlubang hilang


Testimoni 3

Suami pun puji bila kulit semakin cantik


Testimoni4

Lubang-lubang parut bekas jerawat hampir tiada lepas sebulan


Klik sini untuk testimoni parut jerawat berlubang mengecil selepas 1 bulan dan testimoni lain

Kalau dulu ramai yang ingat, parut jerawat berlubang ni, laser je la jalannya.
Tetapi, dengan pengambilan supplements ni pun, ramai yang dah berjaya kurangkan masalah parut jerawat berlubang ni, dah makin cantik kulit masing-masing. Alhamdulillah.

Jika anda pun nak ikhtiar dengan pengambilan supplements Shaklee ni, boleh hubungi saya ya.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

10 comments:

Unknown said...

slm.sy nk tnye. sy mmg ad mslh yg tersebut. adkh sy perlu jalani sbrg rwtn dgn shaklee atau hanya guna produk shaklee shj?

fatimah said...

Perkongsian yg sgt bermanfaat.. Tq admin..

Rahsia Kekal Jelita & Awet Muda

iman said...

Best ..saya mkn vita c , e ..gla , b complex dgn esp ..perubahan x smpai 1 bulan

iman said...

Best ..saya mkn vita c , e ..gla , b complex dgn esp ..perubahan x smpai 1 bulan

mujagirl92 said...

saya ada bertanya beautician. dia cakap jerawat berlubang tak boleh nak sembuh. ternyata salah. saya yakin, parut jerawat berlubang pun boleh sembuh :D

Unknown said...

Hai dekat mana saya bole dapat kan produk supplement shaklee ni? Tolong saya please

Unknown said...

Saya kira artikel ini sangat bermanfaat buat orang-orang yang membutuhkan artikel ini karena bisa memberikan solusi buat yang sedang menghilangkan bekas jerawat pada wajahnya
.

Ayuni said...

Kulit berlubang akibat cacar air pun boleh sembuh dgn Shaklee ke?? Mohon pandangan..

Ayuni said...

Kulit berlubang akibat cacar air pun boleh sembuh dgn Shaklee ke?? Mohon pandangan..

Unknown said...

kalau kulit muka berjerawat dan ade berlubang kena pakai set ape ye