Thursday 28 August 2014

Checklist Soya Yang Selamat


Siapa sini penggemar soya? Banyak sebenarnya kebaikan soya ni, kalau tak, takkan lah banyak pengeluar yang berlumba-lumba keluarkan produk soya di pasaran kan.
Tapi, adakah soya yang anda ambil selamat?

Soya ada pelbagai jenis. Macam-macam jenis soya yang ada di pasaran. Ada dalam bentuk serbuk, kotak dan sebagainya. Adakah anda pernah mengambil berat soal soya ini?

ADAKAH SOYA ANDA SELAMAT?

Checklist Soya Yang Selamat

Adakah kacang soya kegemaran anda…

1) Ditanam secara organik?
KACANG SOYA TIDAK ORGANIK (menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER!!!

2) Tidak menjalani proses genetik (Bukan GMO)?
KACANG SOYA GMO -  lebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!

3) Mengandungi 9 asid amino penting?
9 ASID AMINO - adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.

4) Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air, bukan alkohol?
KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL – mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan yang mengurangkan risiko kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang.

5) Bahan anti-thyroid/anti-pertumbuhan disingkirkan?
BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN – menyebabkan fungsi tubuh terganggu dalm meningkatkan risiko kanser.

6) Diproses tanpa haba?
KACANG SOYA YANG DIPANASKAN - merosakkan kandungan proteinnya!

7) Ditambah dengan kalsium? (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid – dineutralkan bila kalsium ditambah)?

KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA) – menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.

Check dulu ya sebelum ambil sebarang produk soya. Inilah masanya untuk anda mendapatkan minuman soya yang terjamin dengan ciri-ciri di atas.


Sanggupkah anda merisikokan diri dengan mengambil langkah yang tidak selamat, sedangkan anda sebenarnya ingin menjaga kesihatan atau kecantikan?

My choice of couse la ESP Shaklee. Checklist done! Dijamin selamat.

Pilihan di tangan kita. Jadilah pengguna yang bijak ya..
Dapatkan soya yang berkualiti dan selamat..

My routine for energy booster, stay healthy and fit..
And of course untuk beauty ler :)

No comments: