Monday 25 May 2015

7 Tips Memilih Set Berpantang Yang Terbaik


Assalamualaikum semua..

Bersambung lagi tips tentang berpantang selepas bersalin.

Selain amalan pemakanan yang seimbang, pengambilan supplements tertentu juga amat penting bagi ibu yang tengah berpantang untuk memulihkan badan dan juga bagi membantu menjayakan penyusuan ibu. Zaman sekarang ni, kalau kita tengok, banyak Set Berpantang yang dijual di pasaran, samada moden atau tradisional.

Tak dinafikan, agak sukar juga nak pilih Set Berpantang terbaik ni. Normal sangat dah tu kebanyakan ibu-ibu, ambil masa berbulan-bulan survey nak cari Set Berpantang yang terbaik. Tapi jangan pula sampai dah nak habis pantang baru buat keputusan nak beli Set Berpantang nya :)

Jadi, untuk membantu dan memudahkan kerja ibu-ibu yang bakal bersalin tak lama lagi, dalam entry ni, saya akan berkongsi tentang tentang tips dan beberapa kriteria yang perlu diambil kira sebelum ibu-ibu memilih Set Berpantang yang terbaik untuk ibu dan juga bayi yang baru dilahirkan.

Sebelum tu, apa kata kita lihat dulu antara beberapa masalah yang biasanya dihadapi oleh ibu-ibu selepas bersalin, which is antara kriteria yang perlu diambil kira sebelum membeli Set Berpantang :
  • badan tak bertenaga dan letih
  • susu badan kurang
  • perut buncit dan geleber
  • bayi demam kuning / jaundis
  • luka lambat kering atau lambat pulih
  • hormon tak stabil
  • emosi tak stabil / potensi meroyan
  • masalah sembelit, sakit-sakit badan 
Waktu pantang ni, memang sangat mencabar. Mana taknya, si ibu bukan setakat nak jaga diri sendiri, dengan baby lagi. Ada juga mak-mak yang sampai serik nak beranak lagi sebab tak tahan dengan pengalaman semasa berpantang anak pertama, macam sahabat saya ni. Jom kita dengar perkongsian dari beliau tentang masalah beliau semasa berpantang.
 


7 Tips Memilih Set Berpantang Yang Terbaik



1. Dapatkan Info Produk

Maksudnya cuba cari atau dapatkan info produk (kalau boleh dapatkan info dari pelbagai jenama). Info ini boleh didapati dalam internet (web ataupun blog). Cuba kumpul info sebanyak mungkin.

2. Bajet

Nak murah boleh nak mahalpun boleh. Kalau set yang murah selalunya barang di dalamnya tidak banyak tetapi masih menepati rawatan selepas bersalin. Kalau yang mahal,semuanya lengkap. Contohnya ada bengkung, tungku, gel peramping badan dan macam-macam lagi.
Kalau anda sudah set bajet anda berapa, jadi senanglah nak dijadikan panduan. Sebab dengan bajet yang anda sudah peruntukan serta info yang telah anda perolehi, ini dapat membantu dalam menentukan jenama mana yang hendak dibeli nanti.

3. Jenama Produk

Adakah anda membeli sesuatu produk berdasarkan nama produk tersebut ataupun setelah meneliti info produk tersebut? Setiap produk mempunyai keistimewaan tersendiri jadi sebagai pengguna anda dinasihatkan meneliti isi kandungan produk, cara penggunaan dan lain-lain agar produk yang dibeli dapat digunakan sebaiknya.

4. Sesuai Atau Serasi Ke Dengan Diri Sendiri?

Dengan info produk yang telah anda perolehi, perbandingan produk dapat dibuat, dengan ini anda dapat buat rumusan produk mana yang agak bersesuaian dengan diri sendiri. Ramai yang membeli sesuatu produk tanpa mendapatkan maklumat yang mencukupi dan akhirnya produk yang dibeli tidak menepati citarasa diri si pemakai.

5. Beli Secara Berasingan Ataupun Set Bersalin Berpakej

Sesetengah Set Bersalin boleh dibeli secara berasingan. Walaupun secara berasingan tetapi seloknya beli satu set juga, barulah lengkap untuk rawatan.

6. Tanya Pendapat

Cuba tanya pendapat sesiapa yang anda kenal, tanya pendapat mereka, produk apa yang dipakai, sesuai tak dengan diri si pemakai, apa kebaikan dan keburukan produk tersebut. Melalui cara ini juga dapatlah anda jadikan panduan.
Kalau boleh sebelum bertanya pendapat, cuba kumpulkan info produk dahulu, agar boleh anda bertanya lebih lanjut dengan sesiapa yang anda nak tanya itu. Kalau anda tiada info produk, nanti anda hanya menjadi pendengar sahaja.

7. Beli Di Mana?

Set Bersalin mudah didapati, boleh dibeli di kedai ubat, pasaraya, beli secara Online (laman web,FaceBook atau Blog) dan lain-lain. Kalau beli secara online pastikan anda membeli di web atau blog yang anda betul-betul yakin. Ini bagi mengelakkan anda tertipu dan mengalami kerugian.

Set Berpantang/Bersalin Shaklee


Sekiranya anda inginkan set berpantang yang ringkas, mudah, senang, selamat untuk ibu dan bayi serta praktikal untuk diamalkan, Set Berpantang Shaklee adalah yang terbaik untuk anda.
Kenapa saya cadangkan Set Berpantang Shaklee, bukan jenama X, bukan jenama Y dan bukan juga jenama Z? Pasti ada sebab dan rahsianya bukan.

Ini antara SEBAB utama kenapa saya katakan Set Berpantang Shaklee terbaik untuk anda:
  • Harga yang berpatutan dan mampu milik
  • Tempoh penggunaan yag lama sehingga selepas berpantang bagi membantu menjayakan penyusuan ibu
  • Terbukti membantu menurunkan berat badan ibu dengan berkesan
  • Selamat
  • Ibu lebih cergas dan bertenaga
  • Membantu tingkatkan kualiti dan kuantiti susu ibu
  • Membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan
  • Menyembuhkan luka bersalin dengan cepat
  • Sesuai untuk ibu yang bersalin normal dan juga secara pembedahan
  • Mencantikkan kulit ibu
  • Membantu tumbesaran dan perkembangan bayi
  • Meningkatkan sistem imun ibu dan bayi
  • Ringkas dan mudah untuk diamalkan
Set Berpantang Shaklee terdiri daripada:

1) Vitalea
Membekalkan keperluan vitamin dan mineral terutamanya zat besi yang membantu ibu yang kehilangan banyak darah selepas bersalin.

2) B Complex
Vitamin anti-stress, mengelakkan meroyan, menukarkan gula kepada tenaga

3) Vitamin C
Penting untuk penyembuhan, tingkatkan immune system dan kecantikan kulit

4) Zink
Membantu menyembuhkan luka dengan cepat, mengelakkan jangkitan kuman, mengurangkan masalah rambut gugur

5) ESP
Merupakan sumber protein tambahan semulajadi terbaik yang dapat mengekalkan tenaga kepada ibu berpantang. Protein adalah komposisi utama dalam susu ibu dan berfungsi dalam penghasilan hormon penyusuan yang amat penting.

6) Ostematrix
Juga salah satu komponen utama di dalam susu ibu. Sumber kalsium yang dapat mengelakkan sembelit, membantu masalah sakit-sakit badan, sakit belakang, lenguh-lenguh.

Testimoni Set Berpantang Shaklee





Set Berpantang Shaklee ni dapat membantu ibu tenang menghadapi rutin harian, dan menyediakan vitamin dan mineral asas, mempercepatkan penyembuhan luka luaran dan dalaman badan dengan berkesan dan pastinya tidak memudaratkan bayi yang disusukan. Yang bestnya, kulit semakin cantik dan membantu juga dalam usaha mengembalikan bentuk badan ibu.

BERITA BAIK!
Bagi anda yang membuat pembelian sepanjang May 2015 hingga October 2015, anda sangat bertuah kerana layak untuk mendapat 1 botol Vitalea secara PERCUMA.

Klik sini jika anda ingin dapat 1 botol Vitalea PERCUMA

So, apa lagi. Jangan segan-segan hubungi saya ya.
Thanks for reading!
Semoga entry ini bermanfaat untuk anda.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: