Tuesday 5 May 2015

Beralih Ke Samsung Galaxy E7...


Ehem ehem...

Diishtiharkan, saya telah bertukar ke handphone baru. Setelah sekian lama bersama Sony, akhirnya terjebak dengan Samsung pulak.

Tak berniat sebenarnya nak tukar handphone baru ni, walaupun my husband dah selalu suruh tukar handphone. My handphone yang sebelum ni banyak sangat problem katanya. Saya pulak, selagi boleh on, guna, selagi tu lah tak tukar. Tiba-tiba. baru ni, handphone tu tak semena-mena padam terus. Adehhhh....

Dahla tengah deal dengan a few customers time tu. By the way, kepada anda yang terbaca entry ni, kalau ada sesape yang ada contact saya, please contact sekali lagi k. Sebab ada data yang tak dapat back up, so saya tak dapat trace balik siapa yang contact saya time handphone saya rosak tu.

Ok, berbalik kepada cerita handphone rosak tu, kitorang pun bawak la pergi kedai. Ada la kut dekat setengah jam, baru boleh on balik. My husband dah beria suruh tukar handphone baru. Siap dah survey nak beli handphone mana. Saya macam biasa la, rasa sayang, ada hati lagi nak guna handphone tu balik. Walaupun condition tak la meyakinkan sangat. Ada harapan anytime jadi balik.

Tapi, tengok my husband dah beria suruh tukar, tukar je la. Lagipun dia nak hadiahkan. Hihihi...

Makanya, dapatla handphone baru sudah.

Tokey kedai tu tanya, u nak handphone yang macam mana?

Seriously, saya tak kisah sangat bab-bab telefon ni, janji bole guna yang basic and paling penting camera cantik. So, dia recommend Samsung Galaxy E7.
My husband yang lebih banyak deal actually, so saya ikut jer la. Bab-bab handphone ni, dia lebih arif..

So, here's some photos yang sempat saya snap lepas rasmikan handphone baru ni.
My comment,
not bad juga, cantik gambar dia. Ni gambar tanpa sebarang edit ni.
Rear camera 13 megapixel and front camera 5 megapixel
Handphone ni walaupun agak besar sikit dari Sony Xperia Ion yang saya guna sebelum ni, tapi ringan.
Lain-lain key-spec, tak arif sangat nak review sini. Belum explore lagi :)





No comments: