Saturday 22 August 2015

Doa Pembuka 12 Pintu


Saya suka sangat dengar ceramah Dato Fadzilah Kamsah. Ingat lagi dulu waktu study, beliau datang bagi ceramah tentang motivasi. Punyalah excited, tak sangka betul dapat dengar live. Selalu tengok dalam TV je.

Saya terbaca dari blog kak Cery yang berkongsi tentang doa pembuka 12 pintu. Doa ni merupakan doa yang diajar oleh Dato Fadzilah Kamsah dalam setiap ceramah dan kursus beliau.

Kata kak Cery, dia ternampak poster doa ni di rumah kawannya. Kawannya memang amalkan, dan Alhamdulillah dapat apa yang dihajati... insyaAllah. Tak salah kan kita mengamalkan mana-mana yang baik, lagipun Allah kan suka hambaNya berdoa. Doa ni sangat baik untuk diamalkan oleh semua lapisan masyarakat. Semoga kita mendapat ganjaran dengan mengamalkan doa pembuka 12 pintu ini. Amin.

"Dengan Nama Allah yang Maha Pengsih lagi Maha Penyayang.
Ya Allah bukakanlah untukku, pintu2 kebaikan, pintu2 keselamatan, pintu2 kesihatan, pintu2 nikmat, pintu2 keberkatan, pintu2 kekuatan, pintu2 cinta sejati, pintu2 kasih sayang, pintu2 rezeki, pintu2 ilmu, pintu2 keampunan dan pintu2 Syurga. 
Ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang."

No comments: