Monday 19 December 2011

Tip Kecantikan : Cara yang betul untuk mencuci muka, agar kulit licin, cerah dan berseri

Apa langkah pertama dan yang paling penting untuk perawatan wajah? Jawapannya mestilah mencuci muka kan. Bayangkan la, dah seharian suntuk kita kat luar rumah, segala macam kotoran dah menempek kat muka kita ni. Time cuci muka tu la kita boleh nyahkan semua benda2 yang tak diingini tu. Rasanya semua orang tau tentang ni kan.

Mencuci muka ni bukan setakat pakai pencuci muka tu je ye yer. ada 3 BASIC STEPS yang WAJIB dalam proses mencuci muka ni, iaitu membersih, menyegar dan melembapkan. sebab apa aku kata basic, sebab ada lagi la lain2 tambahan macam scrub, pakai serum, pakai masker, pergi facial etc. tapi actually, 3 BASIC STEPS tu pun dah memadai, janji kena betul2 ikut routine, dua kali sehari. macam aku sendiri, since last year bila aku start guna F’iena BEAUTY, aku ikut routine 3 BASIC STEPS ni, Alhamdulillah kulit aku dah improved a lot. aku tak pakai pun apa2 tambahan lain. bukan apa, takut nak try macam2, kang dah elok2 kulit ok, jadi ko pula. lagipun, leceh la nak pakai macam2 sangat.

3 BASIC STEPS
1) MEMBERSIH
2) MENYEGAR (PAKAI TONER LA TU)
* ramai orang skip step ni. tapi actually yang ni penting untuk kasi kulit lagi firm:)
3) MELEMBAP

Tips untuk awet muda aka tegangkan kulit :
Untuk ketiga2 step di atas, gosokan atau sapuan harusla dilakukan dari arah bawah ke atas, iaitu dari dagu ke naik ke pipi. jangan sebaliknya ok:)

Apa yang paling penting, pastikan produk yang kita gunakan tu sesuai dengan kulit kita. tak kira la yang mahal atau murah, yang famous atau tak famous, yang penting product tu bagus.

Antara ciri-ciri produk pencuci muka yang aku kategorikan sebagai bagus:

* harusla yang SELAMAT digunakan, which is tak mengandungi bahan-bahan yang berbahaya. ini sangat penting hokey. if product local, harusla ada kelulusan Kemeterian Kesihatan Malaysia
TIADA kesan sampingan yang memudaratkan, contohnya kulit mengalami proses pengelupasan yang memedihkan, kulit menipis, kulit jadi merah, kulit mengalami iritasi
TIDAK menyumbat pori dan TIDAK menimbulkan jerawat
* last sekali, of course la produk tu mampu MENYELESAIKAN masalah kulit yang kita hadapi contohnya kulit berjerawat, berjeragat, kulit kusam dan masalah-masalah lain yang sewaktu dengannya. jadinya kulit pun akan menjadi bersih, cerah dan berseri:)
* paling penting jugak, harusla yang mempunyai LONG TERM effect. maksudnya, takdela dalam sebulan pertama pakai jer cun, lepas sebulan segala masalah datang menempek balik. no no no

Produk F'iena BEAUTY yang berasaskan beras dan susu mempunyai semua ciri-ciri di atas. setakat ni semua customer memberi komen yang positif. Alhamdulillah, semakin ramai yang mencuba produk ini dan berpuas hati.

if nak tau lebih lanjut pasal product ni, klik sini ok:)

F'iena BEAUTY
MY 3 BASIC STEPS, DAY AND NIGHT

10 comments:

edane said...

ada juga ofismate yg pakai ni

Kakzakie Purvit said...

Anak sulung kakak baru 15 tahun tapi jerawat dia banyak sungguh. Dah tak tahu nak buat macam mana CJ...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ai thing benda basic tue kena cuci muka betul2 b4 tidur even x make up jadikan habit cuci muka tue....kulit pun nak bernafas gak...baru ok

Anonymous said...

rahsia kecantikan cik jatt ke ni?

cheq sue dieyha said...

saya singgah dan follow..
jemput singgah http://cheqsuedieyha.blogspot.com

Unknown said...

erm..umur saye bru 15..tpi,nk kte bnyk..xde la sgt..cume kdg2 ade la 2,3..jerawat kat muka.and than..muka sye mcm kasar...macam mana nye..cara nak bersihkan????

Unknown said...

kdg2 sye slalu gune pencuci muka tapi x de kesa..sye gune alaisyah

Unknown said...

Nk tau harga bole...

Anonymous said...

WANT TO HAVE A FAIR SKIN?
INGINKAN KULIT CERAH?
CALL / SMS 016 271 5447

- Can be applied all over the body - face, hand, leg etc.
- No exfoliation
- Organic & Halal
- Special Promotions offered

Marina said...

best tips :D
Jom singgah blog saya di www.askfays.com