Wednesday 26 March 2014

Cara Mudah Hilangkan Parut Jerawat


Stressnya bila ada jerawat naik kat muka kan. Bila dah kecut jerawat tu, tinggal la pulak parut-parut jerawat yang hitam kat muka. Parut-parut ni kalau yang sikit-sikit tu bolehla nak cover dengan foundation ke compact powder ke, kalau parut jerawat yang teruk tu memang susah la nak cover. Tapi takkan la tiap-tiap kali nak keluar rumah terpaksa nak pakai make-up tebal semata-mata untuk cover parut jerawat. Leceh kan. Lagipun, pakai make-up selalu sangat pun tak elok untuk kulit, kalau jenis kulit sensitif yang macam saya ni, alamat bertambah-tambah la naik jerawat kat muka.

Jadi, daripada ambil jalan singkat menutup parut jerawat dengan make-up, lebih baik sekiranya kita hilangkan terus parut jerawat tu kan. Mustahil? Tak sebenarnya. Parut jerawat boleh dihilangkan cuma lambat atau cepat sahaja. Yang penting, ambil tindakan sekarang. Jangan sampai masalah dah terlalu serius, baru nak bertindak. Makin susah nanti nak rawat. Jangan give up atau rasa down ok. Setiap masalah ada penyelesaiannya. Minum air masak secukupnya, amalkan pemakanan yang sihat, gunakan produk untuk dalaman dan luaran yang bagus, selamat dan berkesan. Amalkan dengan konsisten dan betul. Pasti anda akan mendapat hasil yang anda inginkan, insyaAllah.

Cara Hilangkan Parut Jerawat dengan Shaklee

Antara supplemen Shaklee yang boleh membantu menghilangkan parut adalah Vitamin E dan ESP.


Jom kita baca bagaimana ianya berfungsi:

1)  Vitamin E

Vitamin E telah terbukti berkesan untuk mengurangkan parut jerawat serta parut-parut lain. Ini kerana Vitamin E mengandungi antioksidan yang tinggi. Ciri ini membantu untuk menggalakkan penyembuhan kulit dan apabila disapu, parut dapat dikurangkan atau dihapuskan. Pastikan anda memilih kepekatan yang tinggi sekurang-kurangnya 400 i.u dan dalam bentuk kapsul, kerana ianya lebih mudah digunakan. Anda hanya perlu mengambil jarum dan cucuk kapsul itu, picitkan sedikit Vitamin E ke jari dan sapu ke kawasan parut.

Untuk mendapatkan kesan yang terbaik, Vitamin E harus juga diambil sebagai supplemen harian selain sapuan di kulit. Dengan pengambilan Vitamin E dan supplemen asas lain seperti ESP untuk penyembuhan dari dalam, insyaAllah dapat membantu anda mendapat hasil yang anda inginkan.

Vitamin E bukan sahaja membantu menghilangkan parut, malah banyak lagi kebaikan lain, seperti:
  • Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas. 
  • Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu, 
  • Melindungi paru2 dari pencemaran udara. 
  • Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan. 
  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari. 
  • Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, 
  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk) 
  • Merendahkan kadar kolesterol. 
  • Membantu mencegah kanser. 
  • Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. 
  • Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri.
Tapi ada banyak Vitamin E di pasaran.. nak beli yg mana satu? Ambillah Vitamin E yang asli, cuba semak label pada botol, pastikan ianya d- alpha tocopherol. Pastikan juga Vitamin E itu beserta sekali unsur selenium agar penyerapan berlaku dengan lebih baik.

2)  ESP

Mungkin ada yang tertanya-tanya, benarkah ESP dapat membantu menghilangkan parut jerawat dan parut-parut lain? 


Parut jerawat dan tompok-tompok hitam terjadi apabila sel mati tidak dapat digantikan dengan sel baru yang lebih baik. Pengambilan protein membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan lama ini dapat disingkirkan dan digantikan dengan sel-sel baru yang lebih sihat.

ESP juga memastikan sel hidup sihat dan sempurna bagi membolehkan ia dapat menyerap semua vitamin dengan optima.  

Testimoni Parut Jerawat Hilang dengan Shaklee






Klik sini untuk lihat perubahan wajah saya sebelum dan selepas mengamalkan Shaklee

Klik sini untuk Testimoni Set Kecantikan Kulit Shaklee

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: