Friday 7 March 2014

Saranan Vitamin Supplement Shaklee untuk Gout


Apa itu Gout

Gout adalah satu penyakit sendi yang disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh sejenis protein iaitu purin. Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing, tapi apabila ia berlebihan dan tidak dapat dibuang, ia terkumpul di dalam sendi. Inilah yang menyebabkan gout.

Punca Gout

Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pingang tidak berada di tahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh, namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik, akibat dari:
  • Pengambilan ubat-ubatan berunsurkan ‘drug’
  • Stress dan tekanan perasaan
  • Pengambilan protein yang berlebihan
  • Kekurangan vitamin tertentu yang diperlukan untuk proses perkumuhan
Saranan Vitamin Supplement untuk Gout

Bagi pesakit gout, mereka disarankan TIDAK mengambil makanan yang berprotin tinggi terutama makanan laut seperti ketam, udang termasuklah ikan bilis. Ikan pula boleh tapi berpada2 juga terutama ikan sardin, memang boleh membuatkan lebih worst keadaan pesakit gout itu. Sayuran kekacang juga perlu dikurangkan. Buahan2 juga seperti pisang cuba dielakkan kerana ada sesetangah pisang memberi impak kepada pesakit gout yang boleh mengakibatkan sendi2 menjadi bengkak.

Makanan lain pula, disarankan pesakit gout mengambil dengan kadar berpada2.

Bagaimana untuk mengurangkan serangan gout kepada pesakit?

Berikut adalah saranan supplement yang dapat membantu mengurangkan kadar urik asid di dalam badan pesakit gout.


1) Alfafa
Detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.

2) Performance Drink
Memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detix di atas.

3) Omega Guard
Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.

Testimoni Gout

Testomoni dari  Puan Aula:

Condition gout mama mmg terukk…….Everytym tersalah makan or terlalu lame berdiri.. her kaki will bengkak merah and she cant even make a step sebab rase macam ade jarum cucuk2 kaki die… It is so painful that sometyms she just cant stand it and cry…

So everytime die kena gout die baring je la kat atas katil and abah will give her pain killers to ease the pain and she get an injection from the clinic. And the Doctors said injection is not good for her body because of the side effects..

Anak mane yang tak sedih kan?!!!! So looking at the positive effects on me after taking SHAKLEE supplements.. So I try the pack suggested for GOUT by SHAKLEE;

My mum starts consuming it.. And the very next day NO JOKE… die cakap sengal2 dah kurang tapi sakit2 masih ada..

Alhamdulilah with GOD’s will…AFTER 1 WEEK… she is getting better, kaki mmg still bengkak tapi she dah boleh jalan without complaining sakit…. sape2 yang pernah jumpa my mum dulu jalan hinjut2 and very2 slow..

AFTER 2 weeks… ramai la puji dia ” Puan Saidah sekarang nampak sihat la muka pun tambah berseri”. Apa lagi berbunga2 la hati my mum tuh!!

Sedih jugak i dengar sebab selama nie saya tahu my mum sakit tapi tak buat ape2.. Sekarang saya bersyukur saya belikan SHAKLEE pack for her.. Dulu kalo she tengok TV, die takleh bersimpuh or seangkatan dengannye and the good news.. “SHE CAN BEND HER KNEES only after TWO WEEKS!!!”

Sumer nie dengan KEBESARANYA dan usaha untuk try other alternatives which is SHAKLEE. It might be small to some but to her sangat bermakna means she can be more active to be with her cucu…

Tapi kalo korang nak tahu hah ade BONUS TAMBAHAN dalam mengambil suplemen di atas… Mulanya I tak perasan then selepas seminggu mama cakap tak cungap2 she can talk calmly and her BREATH dah tak berbau….

Yeap dats right dulu mama ade masalah mulut berbau because of the medication she’s taking due to her asthma… hah panjang la cerita die nie hehe:) PAsal mulut berbau nie nanti I post special entri k!!

SO Itula testimoni mama saya… selepas mengambil nya almost 2 bulan dah ALHAMDULILAH perubahan positif pada mama.

Sebab nilah Aula suka sangat SHAKLEE suplemen, it provides alternative for healing besides prescription drugs. Aula bersyukur sangat

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: