Friday 14 March 2014

Aktiviti di Taman Jubli Emas, Alor Setar


Saya pernah berkongsi entry mengenai Taman Jubli Emas, Alor Setar di entry ni. Entry kali ni pun saya akan  share lagi, sebab ada sesuatu yang menarik time saya bawa anak-anak pergi hari tu. Anak-anak saya ni, pantang balik Alor Setar, mesti ajak ke sini. Nak bagi fish makan :)

Saya rasa, memang akan ada banyak aktiviti di taman ni setiap kali tiba hujung minggu. Masa kitorang sebelum pergi tu, tak tau pun apa aktiviti yang ada. Kebetulan waktu pergi tu, ada aktiviti main bubble. Excited betul anak-anak saya. Selalu tiup bubble kecil je, ini bubble 'gajah'. Satu padang lari kejar bubble. Ada juga kereta kuda untuk naik, tapi ramai sangat orang beratur, padahal ada satu je. So, kitorang tak naik pun.

So, korang yang duduk area Alor Setar atau balik kampung Alor Setar, boleh bawa anak-anak ke sini. Mana tau time korang pergi ada aktiviti yang lagi best kan. Anak-anak mesti suka. Saya memang suka dedahkan anak-anak dengan aktiviti outdoor macam ni, bagi anak-anak explore. Lagi banyak anak-anak explore dan main, lagi banyak anak-anak beajar, badan pun sihat dan cergas :)

Kakak tak berapa excited sangat bagi fish makan, sebab tak sabar nak main bubble

Exercise kejar bubble 'gajah'

Penat dah kejar bubble, buat bubble pulak.
Mula-mula, celup dalam air sabun dulu

 Angkat tinggi-tinggi. Keluarla bubble 'gajah'

Turn Ipan pulak...

Aktiviti penutup, main kite

Sekian :)

 
***********************************************************

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: