Tuesday 18 March 2014

Cara Hilangkan Jerawat dengan Berkesan


Ok, perkongsian kali ni adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri ye, maklumlah kulit saya ni memang jenis yang mudah naik jerawat. So, bila naik jerawat tu, mula la cari jalan camne nak bagi cepat kecutkan jerawat.

Ada beberapa cara yang pernah saya cuba, ada yang membantu, ada juga yang memburukkan lagi keadaan. Entry kali ni, saya akan berkongsi 2 cara yang anda juga boleh cuba untuk membantu mengecutkan atau menghilangkan jerawat anda. Tips ni adalah untuk rawatan luaran menggunakan supplement Shaklee. Best kan Shaklee ni, 2 in 1, makan boleh, sapu di kulit pun boleh. Jimat sunggh, tak perlu nak beli masker yang belum tentu sesuai dengan kulit kita, especially kulit yang sensitif macam saya.

Ok, dua supplement Shaklee yang saya cuba setakat ni sebagai masker, yang membantu mengecutkan jerawat saya ialah Vitamin E dan Vitamin C Shaklee.

Apa yang bestnya masker dari supplement Shaklee ni:
  • Sumber dari bahan semulajadi, tiada bahan kimia
  • Tiada kesan sampingan yang buruk/merbahaya kepada kulit
  • Harga yang murah
  • Amat mudah dan senang untuk digunakan
  • Berkesan

Vitamin E Shaklee

Saya pernah kongsikan mengenai masker Vitamin E Shaklee di sini.
Caranya mudah sahaja, cuma cucukkan dengan jarum dan picit keluar Vitamin E untuk disapu ke kulit.
Pengalaman saya, kalau jerawat kecil, sekali buat pun dah boleh kecut. Kalau jerawat yang besar, ambil masa sedikit. Kena buat beberapa kali, tapi semakin hari akan nampak jearwat tu makin kecut dan tak merah-merah.
Kesan sampingan, parut pun cepat pudar, kulit semakin lembut dan lembap. Vitamin E pun memang untuk awet muda kan.


Vitamin C Shaklee

Caranya, ketuk sehingga hancur Vitamin C dan campur sedikit air untuk disapu ke muka.
Pengalaman saya, kalau jerawat besar yang degil susah nak kecut, guna Vitamin C ni lebih cepat kesannya :)
Kesan sampingan, parut pun cepat pudar. Ini kesan yang saya dapat setakat ni, baru beberapa kali sahaja saya cuba.


Selamat mencuba!!
Ini untuk luaran ye, if makan sekali, berganda-ganda la kesan yang best :)

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: